Skąd taki, a nie inny dobór produktów na roadshow?
Generalnie chcieliśmy poruszyć temat sieciówki, serwerów i bezpieczeństwa –

mówi Grzegorz Naja, dyrektor sprzedaży i marketingu Value+ w ABC
Dacie.

Bieżąca znajomość tych grup produktowych umożliwia partnerom
stworzenie ciekawej, a co ważne, wysokomarżowej oferty dla klientów
końcowych. – Na przykład zależy nam, aby partnerzy bardziej zaangażowali się
w sprzedaż Office’a 365 –
wyjaśnia przedstawiciel dystrybutora.
– Mimo usilnych starań Microsoftu na razie to zaangażowanie pozostawia
wiele do życzenia. Nadal trzeba partnerom uświadamiać, że dzięki Office’owi 365
można zarobić dodatkowo na usługach wdrożeniowych. I to duże sumy.

Stosunkowo nowymi
urządzeniami  w ofercie Value+ są
serwery NAS marki QNAP. Dystrybutor sprzedaje je od grudnia zeszłego roku.
To marka bardzo silna w rozwiązaniach dla domu i MSP –
twierdzi
Grzegorz Naja. – Serwery te będzie kupował nawet przeciętny Kowalski, który
chce przechowywać swoje zdjęcia i inne zasoby cyfrowe w bezpiecznym
miejscu.

Od dwóch, trzech lat
funkcjonalność NAS-ów stale się zwiększa, chociażby dzięki coraz szerszej
ofercie przeważnie darmowych aplikacji. Za pośrednictwem NAS-ów można też
sprawować kontrolę nad kontentem systemów Digital Signage i nagrywać obraz
rejestrowany przez kamery monitorujące. – Warte podkreślenia jest również
to, że producent ambitnie wkracza w segment Enterprise
– dodaje
zarządzający Value+.

Za mocną stronę oferty Value+ ABC Data uważa obecność
oprogramowania White Canyon, od maja bieżącego roku. Z wypowiedzi
przedstawicieli dystrybutora wynika, że to niszowe rozwiązanie do trwałego
usuwania danych z dysków – bez konieczności ich niszczenia – nie
ma konkurencji na naszym rynku ze względu na posiadane certyfikaty.
W planach mamy webinaria związane z White Canyonem i inwestycje
w marketingowe wsparcie dla produktu
– mówi Grzegorz Naja.

Zdaniem partnera

• Jan Zakrzewski, Etos, Olsztyn

Z ABC Datą współpracujemy od ponad 20 lat. Staramy się być
na wszystkich szkoleniach i spotkaniach, żeby podtrzymywać dobre kontakty
handlowe. ABC Data kładzie coraz większy nacisk na szkolenia, co odbieramy
bardzo pozytywnie. Klienci mają coraz większe wymagania, którym musimy
sprostać. Ustawiczne kształcenie się jest więc niezbędne w przypadku firm
IT.

 

• Jacek Karczmarczyk, Fuzkat, Warszawa

Udział w roadshow to dla mnie przede wszystkim okazja
do zadania pytań specjalistom z ABC Daty w bezpośredniej rozmowie.
Warto też posłuchać, jakie pytania, wątpliwości mają przedstawiciele innych
firm. W tym upatruję głównej wartości takich spotkań.

 
Colorovo maluje przyszłość

Majowy roadshow był również okazją do tego, aby przekazać
partnerom informacje o rozwijającej się ofercie produktów marki własnej
ABC Daty – Colorovo. Najnowszymi urządzeniami z rodziny Colorovo są
tablety – pierwszy został wprowadzony do oferty pod koniec zeszłego roku.
ABC Data nastawia się na rozwój linii tych urządzeń. Obecnie tworzą ją
cztery modele, w tym najnowszy tablet, na którym można odtwarzać
i oglądać filmy 3D bez potrzeby zakładania specjalnych okularów.

Do lipca, najpóźniej
sierpnia Colorovo będzie oferować siedem modeli tabletów. Producent kładzie
nacisk na obecność w nich modemu 3G i GPS-u. Urządzenia działają pod
kontrolą systemu Android. – Pracujemy nad tym, żeby dostarczyć tablety
z Windows i układami Intela w środku, ale to jeszcze przyszłość

mówi Maciej Michalski, menedżer ds. sprzedaży produktów Colorovo. – Według
naszego rozeznania odbiorcy szukają coraz mocniejszych i wielofunkcyjnych
urządzeń 7- i 10-calowych.

Manager uważa, że wzrasta zainteresowanie tabletami z
funkcją nawigacji samochodowej i szerokim wykorzystaniem możliwości
geolokalizacji.

Nowością w Colorovo są Power Banki. Trend mobilny ma
sprzyjać ich sprzedaży. Wprowadzono też linię toreb do notebooków
i pokrowców na tablety.




Trzy pytania do…

 

Macieja Michalskiego, menedżera ds. sprzedaży produktów
Colorovo

CRN Colorovo rozwija ofertę tabletów, tymczasem
resellerzy narzekają na awaryjność B-brandowych urządzeń tego rodzaju oraz
problemy z ich serwisem…

Maciej Michalski To jest właśnie jedno
z pól, na którym produkty Colorovo mają się wyróżniać spośród innych
marek. Producentów przerosła wielkość sprzedaży i nie są w stanie
zagwarantować dobrze działającego serwisu. Klienci nie mogą długo czekać na
naprawę sprzętu, gdyż ich zaufanie do marki maleje. Resellerzy, którzy są częścią
łańcucha sprzedaży, również nie są zadowoleni. Colorovo początkowo
przeprowadzało naprawy przez RMA ABC Daty, ale obecnie robimy to przez firmę
zewnętrzną. Ukłonem w stronę klientów jest także gwarancja door-to-door.

 

CRN Ze względu na popyt
na tablety znaczącym kanałem sprzedaży stają się tanie sieciówki, nawet
Biedronka. Czy Colorovo również zamierza sprzedawać w ten sposób?

Maciej Michalski Zależy nam na jakości
produktu. W tanich sieciach cena produktu jest obniżona kosztem jakości.
Nie ukrywam, że liczba produktów sprzedawanych w tym kanale jest niezwykle
obiecująca, ale pamiętamy o tym, że nie można ceny obniżać
w nieskończoność, bo nikomu to nie wyjdzie na dobre.

 

CRN Jak nie wejść małym
sklepom IT w paradę, sprzedając również – dajmy na to – przez
Media Markt?

Maciej Michalski Obecność naszych produktów
na przykład w Media Markcie podnosi rozpoznawalność marki, a nasi
resellerzy mogą sprzedawać i sprzedają przede wszystkim droższe
urządzenia, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i przez Internet.
I sklepy wielkopowierzchniowe, i resellerzy mają u nas zbliżone
ceny, więc partnerzy nie tracą.