W polskiej sieci aetka, obecnej na rynku od ponad roku, działają już 64 sklepy. Właściciel nieustannie pracuje nad ulepszeniami. Do współpracy zostały właśnie zaangażowane dwie osobne agencje: PR i marketingowa (umowa w trakcie finalizacji). Poza tym zwiększa się liczba konsultantów zajmujących się obsługą partnerów w terenie (z dwóch do pięciu), do dyspozycji partnerów oddano nową platformę internetową eKOMSA. Konieczność zmian dostrzegł nie tylko właściciel marki. Potrzebę ich wprowadzenia sygnalizowali także partnerzy. – Jeśli przedsiębiorcy współtworzący sieć twierdzą, że podejmowane przez nas działania mogłyby być skuteczniejsze, mają rację. Dostosowujemy je więc do ich potrzeb, dzięki czemu program partnerski staje się atrakcyjny i efektywny dla firm, czyli przynosi wymierne rezultaty w postaci zwiększonej odsprzedaży – tłumaczy Dariusz Ulejczyk, Business Development Manager w aetce.

POPRAWIĆ ROZPOZNAWALNOŚĆ MARKI

W opinii przedstawicieli aetki sieć rozwija się na tyle prężnie, że potrzebne są już bardziej zaawansowane działania marketingowe, które wzmocnią rozpoznawalność marki wśród klientów końcowych oraz przyczynią się do wsparcia sprzedaży. – Agencje zajmą się przeprowadzaniem akcji ogólnopolskich, ale także świadczeniem usług marketingowych i trade-marketingowych dla sklepów, począwszy od dostarczania im gadżetów, takich jak smycze czy kubki, przez organizację eventów, promocje, rabaty, aż po prowadzenie ogólnopolskich kampanii reklamowych – zapowiada Dariusz Ulejczyk. W przyszłości powstanie także program lojalnościowy dla sprzedawców, którzy są dla aetki równie ważni jak właściciele sklepów. Działania agencji ma koordynować Komsa.Zwiększenie liczby doradców handlowych, odpowiedzialnych za osobisty kontakt z partnerami, ma sprawić, że właściciele salonów będą mogli częściej liczyć na ich obecność, dzięki czemu relacje staną się jeszcze lepsze. – W miarę wzrastania liczby sklepów będziemy zwiększać liczbę osób zajmujących się obsługą partnerów w terenie – zapewnia Dariusz Ulejczyk.Przyczyn wprowadzenia portalu internetowego nikomu nie trzeba wyjaśniać. – Za pomocą platformy eKOMSA partner będzie mógł skontaktować się z dystrybutorem, dokonać zakupów, przejrzeć oferty, zdobyć informacje o nowościach i promocjach oraz dobrać dodatkowe akcesoria – wylicza Dariusz Ulejczyk.Sieć czerpie z doświadczeń niemieckiej aetki, działającej od 10 lat, z którą współpracuje już 800 salonów. Przedstawiciele firmy szacują, że optymalna liczba sklepów w Polsce wynosi około 300.

RAZEM LEPIEJ

Zapytaliśmy partnerów, jak oceniają program aetki. Adam Welsz, właściciel Globtela, prowadzi dwa salony sprzedaży, głównie ze sprzętem mobilnym, działające pod logo aetki: w Wyszkowie i Pułtusku. Pierwszy jest obrandowany od trzech miesięcy, drugi będzie lada dzień. Z punktu widzenia właściciela oba mają świetną lokalizację, są bowiem usytuowane w bezpośrednim sąsiedztwie punktów sprzedaży operatorów telefonii komórkowej. Adam Welsz świadczy również usługi serwisowe. Partnerstwo z aetką ceni sobie m.in. dlatego, że dzięki niemu może wymieniać doświadczenia z innymi właścicielami sklepów należących do tej samej sieci. Jego zdaniem ważne jest również to, że ma lepszy kontakt z przedstawicielami producentów, traktują go inaczej niż wcześniej, kiedy działał indywidualnie. – O wiele łatwiej mi teraz uzyskać wiele ważnych informacji, których wcześniej nie mogłem zdobyć. Dzięki współpracy z aetką moja firma jest postrzegana jako członek grupy, pojedynczo nie miałaby tej siły przebicia. Dzisiaj rynek jest bezwzględny, słaby ginie, wsparcie dużego gracza jest bardzo cenne – podkreśla Adam Welsz. Właściciel Globtela ocenia partnerstwo z aetką jako udane także dlatego, że przyczynia się do rozwoju jego przedsiębiorstwa. – Klienci zaczynają się oswajać z myślą o tym, że istnieje sklep, w którym mogą kupić interesujący produkt, uzyskać fachową poradę, a w razie kłopotów ze sprzętem – skorzystać z usług serwisowych wysokiej jakości – mówi Adam Welsz.