Zależy nam również na małych firmach
Symantec zachęca partnerów do pobierania darmowych wersji oprogramowania Norton ze swojego portalu funkcjonującego od października 2009 r. Producent liczy, że w ten sposób uda mu się rozszerzyć kanał sprzedaży o najmniejsze przedsiębiorstwa.
Resellerzy zarejestrowani na stronie internetowej www.nortonportal.pl mogą ściągać oprogramowanie Norton Internet Security 2010 i za darmo korzystać z niego przez dwanaście miesięcy. Wytwórca chce, by sprzedawcy mieli okazję sami przetestować jego produkty i przekonać się do ich jakości. Przedstawiciele Symanteca twierdzą, że ostatnio oprogramowanie marki Norton zostało poprawione i dostosowane do wymagań polskich użytkowników.
Pod koniec lutego bieżącego roku producent zamierza udostępnić użytkownikom kolejne rozwiązanie – pakiet Norton 360 w wersji 4.0 (zawiera funkcje zabezpieczania danych i takie, które zwiększają wydajność komputera).
Oddzielić detal od rynku firm
Portal poświęcony produktom marki Norton został uruchomiony w sieci nie tylko po to, by umożliwić resellerom pobieranie darmowych wersji oprogramowania. Dostawca zamierza za jego pośrednictwem pozyskać do swojego kanału sprzedaży produktów detalicznych małe firmy. Według Ewy Kellner, odpowiadającej za sprzedaż i rozwój kanału partnerskiego produktów Norton firmy Symantec w Polsce, dotarcie do kilku tysięcy niewielkich sklepów IT stanowi większe wyzwanie niż współpraca z dużymi sieciami detalicznymi, które na bieżąco są informowane o nowościach i mogą korzystać z testowych wersji oprogramowania. Nawet współpraca z hurtowniami sprzętu i oprogramowania (w Polsce autoryzowanymi dystrybutorami Nortona są ABC Data i Tech Data) nie daje gwarancji dotarcia do wszystkich małych odbiorców. Poza tym umieszczenie informacji o Nortonie na oddzielnym portalu internetowym może ułatwić resellerom pracę.
– Wcześniej wydawało nam się, że firmy partnerskie kupujące rozwiązania korporacyjne Symanteca oferują również oprogramowanie marki Norton klientom detalicznym – tłumaczy Ewa Kellner. – Jednak okazało się, że resellerzy, którzy koncentrują się na sprzedaży produktów detalicznych, potrzebują rozwiązania przeznaczonego specjalnie dla nich, lepiej dostosowanego do ich potrzeb.
Nowa wersja, nowa jakość
Powodem, dla którego Symantec zdecydował się udostępnić swoje rozwiązania do testów na powstałej kilka miesięcy temu stronie internetowej, może być również fakt, że producent musiał odpierać zarzuty, iż jego programy spowalniają działanie komputerów. – Rzeczywiście, przez moment użytkownicy skarżyli się na wydajność naszego software’u. Być może wpływ na to miała ówczesna konfiguracja komputerów – mówi Ewa Kellner.
Przedstawicielka producenta zapewnia, że najnowsze wersje oprogramowania Norton działają tak, by użytkownik nie odczuwał różnicy w pracy, bez względu na konfigurację komputera, z którego korzysta. – Nie oznacza to, że nasze produkty mają mniej funkcji chroniących system, po prostu zastosowano inne rozwiązania, nieobciążające komputera. Wersje 2010 z powodzeniem działają również na netbookach, które mają często znacznie niższą wydajność niż standardowe laptopy – wyjaśnia Ewa Kellner.
Liczy się nawet najmniejszy sklep
CRN Polska Jaki jest udział Symanteca w rynku detalicznym oprogramowania do ochrony systemów komputerowych w naszym kraju? CRN Polska Czy sklepy RTV/AGD zaczynają interesować się sprzedażą oprogramowania takiego jak Norton? CRN Polska Wróćmy do tematu portalu o rozwiązaniach marki Norton. Testy oprogramowania to przecież dla resellerów nic nowego… CRN Polska Czy wprowadzenie Windows 7 miało wpływ na zwiększenie sprzedaży oprogramowania do ochrony systemów komputerowych? |
Podobne artykuły
IBM rozszerza portfolio rozwiązań ochronnych
IBM kupił firmę ReaQta – twórcę innowacyjnych rozwiązań zabezpieczających urządzenia końcowe. Trwa właśnie ich integracja z portfolio działu IBM Security. Produkty ReaQta dołączą do rozszerzonych systemów wykrywania zagrożeń i reagowania na nie (XDR).
„Nowa rzeczywistość” zmienia nastawienie do IoT
Wśród przedsiębiorców rośnie świadomość korzyści, jakie płyną z wdrożeń Internetu Rzeczy i zainteresowanie takimi projektami, na co wskazują konkretne dane z rynku.
Ochrona sieci MŚP: reseller na wagę złota
Praca zdalna w sektorze małych i średnich firm generuje niemałe zagrożenia i wymaga poprawy zabezpieczeń. Zapotrzebowanie będzie ewoluować w kierunku kompleksowych rozwiązań, a na popularności powinny zyskiwać usługi zarządzane.