W czerwcu w pięciu miastach Alsen zorganizował warsztaty HP
dla partnerów. Uczestnicy mogli się zapoznać z produktami amerykańskiego
giganta i planami sieci. Spotkania odbyły się w Warszawie, Gdańsku,
Poznaniu, Krakowie i Katowicach. Tematyka spotkań objęła m.in. druk
atramentowy i laserowy, laptopy oraz domowe komputery stacjonarne.

Michał Tomczak, Training
Manager w polskim biurze HP, przekonywał, że użytkownicy drukarek
podłączonych do Internetu drukują o 16 proc. więcej materiałów.
Dzieje się tak ze względu na prostotę tej czynności, która może być wykonana za
pośrednictwem e-maila, tabletu lub smartphone’u.

Zachęcamy partnerów Alsenu, aby pokazywali klientom, że
możliwe jest natychmiastowe wydrukowanie zdjęcia, które np. kilka sekund
wcześniej zrobiliśmy na przyjęciu urodzinowym dziecka. Opcja mobilnego druku
jest dostępna właściwie w każdym laserowym modelu HP
– mówił
Michał Tomczak.

Dodał, że owa opcja przekłada się na większe zużycie materiałów
eksploatacyjnych, po które klienci przychodzą do resellerów. Przedstawiciel HP
namawiał do oferowania oryginalnych wkładów producenta. Przekonywał, że
regenerowane zamienniki nie zapewniają takiej jakości jak oryginały.

Z naszych danych
wynika np., że jeden na sześć ponownie napełnianych wkładów przecieka lub
zawodzi w inny sposób

– twierdził Michał Tomczak.

Podczas roadshow partnerzy Alsenu mieli okazję zapoznać się
ze strategią sieci na kolejne sezony. Jan Zdebel, prezes Alsenu, zapowiadał
m.in. coraz większy nacisk na rozwój sklepu internetowego, który – dzięki
odbiorom osobistym – zwiększa ruch w salonach partnerskich. W IV
kw.
2011 r. wzrost liczby zamówień w e-sklepie był dwa razy większy niż
w ostatnich trzech miesiącach 2010. Zarząd sieci przedstawił również
wprowadzoną w 2012 r. ofertę dla tych resellerów, których obroty
produktami Alsenu są niewielkie. Od niedawna także oni mogą liczyć na status
Alsen Partner i płynące z tego korzyści. Sieć ma obecnie podpisane
umowy z blisko 280 firmami, prowadzącymi sprzedaż w ponad 340
salonach.

CRN Polska był patronem medialnym roadshow. 




Jan Zdebel

 

prezes sieci Alsen

Dzięki takim warsztatom możemy m.in. dotrzeć do wielu
mniejszych partnerów, których nie jesteśmy w stanie zbyt często odwiedzać.
Staramy się prezentować im technologie przyszłościowe, dzięki którym będą mogli
zwiększyć sprzedaż w kolejnych sezonach. Mobilny druk z pewnością się
do nich zalicza.




Joanna Szaniawska

 

współwłaściciel PCKomputer, Biała Podlaska

Cieszę się, że podczas warsztatów mogłam spróbować mobilnego
druku przy wykorzystaniu mojego smartphone’u. W Polsce zdalne drukowanie
to nadal coś niecodziennego. Bardzo nam się to podoba i zamierzamy
zachęcać do tego naszych klientów. Także tych z Białorusi, których mamy
więcej niż polskich. Dzięki temu nie jesteśmy aż tak bardzo zależni od
koniunktury na naszym rynku. Niemniej jednak wciąż szukamy nowych możliwości
rozwoju. Od pewnego czasu kładziemy coraz większy nacisk na serwis notebooków.
Szukamy także możliwości rozwoju w segmencie firm. Ostatnio zatrudniliśmy
nawet osobę, która jest odpowiedzialna za klientów biznesowych.