Książka nie jest w ani jednym miejscu „przegadana”. Wyraźnie widać, że autorzy są praktykami, zresztą jeden z nich prowadzi dział marketingu u znanego dystrybutora IT. Czytelnik nie ma więc szans znudzić się lekturą tej 96-stronicowej pozycji. Gwarantuje to też klarowny, prosty język, swoje robi też ciekawy skład graficzny. W pełni zgadzamy się z autorami, że „to książka dla każdej osoby, która stawia pierwsze kroki w marketingu rozwiązań IT sprzedawanych w modelu B2B, a także dla tych, którzy chcą skonfrontować swoje doświadczenia w pracy na tym wymagającym rynku”.

Całość zaczyna się jak u Hitchcocka – trzęsieniem ziemi, po którym jest… coraz ciekawiej. Już bowiem we wstępie możemy przeczytać, że branża marketingowa „sama sobie nie ufa”, nie mówiąc już o zaufaniu ze strony konsumentów. Na szczęście na kolejnych stronach poradnika jego autorzy starają się pokazać szereg sposobów na wyjście z impasu celem zwiększenia skuteczności przekazu, a co za tym idzie uzyskania pożądanych wyników sprzedaży. A wszystko z zastrzeżeniem, że za kilka lat „Marketing B2B IT” straci ważność ze względu na szybko zmieniające się reguły gry. Zanim jednak samo życie dopisze drugą część tej ciekawej propozycji, warto zapoznać się z jej – być może nie jedyną – odsłoną.

Poradnik można zamówić pod adresem: marketingb2bit.pl.

Michał Meller, Mateusz Strzelecki„Marketing B2B IT. Podręcznik użytkownika”

wyd. Dell EMC/S4E, cena: 24 zł