Wielu przedsiębiorców nie dostrzega innych możliwości promowania swojej działalności jak tylko te zakrojone na szeroką skalę. Oczywiście reklama jest dźwignią handlu i im głośniejsza, tym lepsza. Jednak z racji nieustannych zmian w sposobach komunikacji nie jest już ona tym samym, co znaliśmy do tej pory. Zatem wydawanie znaczących kwot na szeroko zakrojoną kampanię często mija się z celem. Zwłaszcza gdy mamy do czynienia z lokalnym resellerem, który próbuje zainteresować swoją działalnością tzw. użytkownika domowego. Trzeba przy tym podkreślić, że nie ma jedynej słusznej drogi i dużo zależy od bardzo indywidualnych czynników.

Tak czy inaczej, w wielu przypadkach nie ma większego sensu korzystanie z utartych schematów, lecz poszukiwanie i stosowanie innych sposobów dotarcia do klienta. Mowa głównie o Internecie i metodach nawiązywania relacji tą właśnie drogą, zwłaszcza w miejscowości, gdzie działa nasza firma. Opisane podejście może wydawać się pewnego rodzaju nieporozumieniem, gdyż Internet z założenia ma zasięg globalny, jednak nie oznacza to, że nie powinniśmy kierować komunikatu do konkretnej grupy docelowej. Tą grupą dla wielu firm jest właśnie społeczność lokalna, która znajduje się bezpośrednio w zasięgu działalności danej firmy.

Wykorzystując do tego celu różne regionalne media, możemy dość precyzyjnie trafić do interesującej nas grupy klientów. Możliwości oddziaływania komunikatem reklamowym są ogromne. Począwszy od różnego rodzaju banerów, poprzez media społecznościowe, reklamę mobilną, artykuły sponsorowane po szeroko rozumiane wideo. Warto jednak pamiętać, by korzystać z mediów lokalnych z dość mocno ugruntowaną pozycją w regionie. Te silniejsze wywodzą się w znacznej mierze od tytułów prasowych, co sprawia, że dzięki nim można doskonale łączyć reklamę papierową i internetową. Tak zintensyfikowany przekaz reklamowy przekłada się na konkretne efekty zarówno w sprzedaży, jak i w działaniach typowo wizerunkowych. Stwarza bowiem wrażenie, że firma jest bardziej przyjazna klientowi niż więksi konkurenci realizujący kampanie ogólnopolskie.