Komputerów All-in-One nie brakuje w ofercie resellerów. Ponad połowa respondentów naszego najnowszego barometru sprzedaje te urządzenia, jednak wysokość ich zbytu rozczarowuje. Trzynaście procent z grupy właścicieli firm, którzy odpowiedzieli na nasze pytania dotyczące All-in-One’ów, ma zamiar wprowadzić je do oferty. Jednocześnie z odpowiedzi prawie wszystkich naszych rozmówców wynika, że zainteresowanie klientów komputerami AiO jest ciągle niewielkie. Najczęściej kupują je lepiej uposażeni konsumenci (na nich wskazało 37 proc. pytanych), a także instytucje i administracja, gdzie AiO dostarczane jest w przetargach (30 proc. resellerów). Na trzecim miejscu wśród odbiorców AiO znalazły się małe i średnie przedsiębiorstwa (22 proc.). Przeważająca większość resellerów  (73 proc.) uważa AiO za sprzęt niszowy. Mało tego, ponad połowie pytanych trudno określić, czy jest to sprzęt dobry do sprzedaży przez VAR-ów bądź typowych resellerów. Spora część naszych respondentów uważa, że ten rodzaj sprzętu raczej nie ma przyszłości na rynku komputerowym.

Dlaczego AiO się nie przyjmuje? Według resellerów rozczarowuje wydajność oraz przeszkadza zamknięta konstrukcja tych komputerów. Dlatego ze sprzętu raczej nie chcą korzystać gracze, którzy są przyzwyczajeni do tego, że mogą rozbudowywać swoje maszyny. Wymiana takiego komputera jest droższa niż zwykłego desktopa, co jest kolejnym powodem powstrzymującym klientów indywidualnych od kupna tego niezbyt taniego przecież sprzętu. Poza tym, jak mówią resellerzy, wielu odbiorców po prostu nie wie o istnieniu AiO. Problem sygnalizowano już rok temu, mówił o tym między innymi Intel. Prawdopodobnie od tego czasu nic się nie zmieniło w świadomości odbiorców. Możliwe, że producenci sami nie wierzą w sukces AiO. Gołym okiem widać, że w swoich kampaniach reklamowych stawiają na notebooki, ultrabooki i tablety. Notebooki zresztą, w opinii respondentów naszego barometru, królują wśród odbiorców biznesowych i prywatnych.

Resellerzy przyznają, że AiO to sprzęt nadający się do pracy w MSP i w administracji – pozwala na to jego podstawowa funkcjonalność i niewielka powierzchnia, jaką zajmuje. Choć znów przeszkodą jest cena i brak pewności co do bezawaryjności tych urządzeń – pod tym względem AiO nie wzbudzają zaufania klientów.