Tempo wprowadzania nowych technologii w tradycyjnych drukarkach nie może się równać z szybkością, z jaką pojawiają się chociażby kolejne generacje urządzeń mobilnych. Niemniej na rynek cyklicznie wprowadzane są nowe wersje sprzętu drukującego – wydajniejszego, wielofunkcyjnego, coraz bardziej ekonomicznego i intuicyjnego w obsłudze. Intensywnie są rozwijane także usługi związane z obsługą posprzedażową klienta. Gdy jednak chodzi wyłącznie o mechanikę czy budowę drukarek, to w ostatnich latach nie pojawiały się rozwiązania, które można by było nazywać przełomowymi.

Spośród bardziej znaczących innowacji należy – w przypadku drukarek atramentowych – odnotować pojawienie się systemów stałego zasilania w atrament. Stosowane przez kolejnych producentów urządzeń drukujących, zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników końcowych. Rozwiązanie to ma być odpowiedzią na dążenie konsumentów do maksymalnej optymalizacji i redukcji kosztów druku, przy jednoczesnym zachowaniu jego wysokiej jakości. Producenci tego rodzaju nowych urządzeń zwracają też uwagę na ich niższą awaryjność oraz wygodę obsługi.

 

Atrament kontratakuje

W ostatnich latach drukowanie w firmach zdominowała technologia laserowa – analitycy z Gartnera szacują, że w 2016 r. tylko 8 proc. stron w biurach na całym świecie zostało wydrukowanych przy użyciu atramentu. Drukarka laserowa to niezmiennie dobry wybór dla biznesu, który potrzebuje przede wszystkim wydruków w kolorze czarnym. Monochromatyczny sprzęt laserowy, który można kupić w atrakcyjnych cenach, oferuje dużą wydajność i w wielu wypadkach niższą cenę wydruku strony niż kolorowa atramentówka.

Zdaniem resellera

Jarosław Fundamenski, właściciel Corso
Innowacyjność w sprzedaży ma dwa oblicza. Z jednej strony nowe produkty mają lepszą funkcjonalność, z drugiej – trudniejszy do pokonania jest opór konserwatywnych klientów. Do niedawna cały koncept druku atramentowego w biznesie był pewnego rodzaju nowością, natomiast dziś przyjmowany jest przez firmy jako szansa na minimalizację kosztów przy zachowaniu jakości. Każda kolejna generacja urządzeń drukujących zwiększała szansę na udaną sprzedaż, bo przynosiła innowacyjne rozwiązania i technologie, które z punktu widzenia klienta skutkowały tym samym – obniżeniem całkowitego kosztu użytkowania. Istotną nowością (choć nie produktową) jest opcja outsourcingu, która znosi barierę wejścia dla mniejszych firm, a dla nas oznacza powiększenie grupy potencjalnych klientów.