Po raz kolejny poprosiliśmy dystrybutorów o wytypowanie
marek, które w 2013 roku mogą stać się najbardziej znaczące dla branży
i potencjalnych hitów sprzedaży. Część z nich wskazywała na marki
własne (np. Incom na Incore i ADAX, Asbis na Prestigio), część – na
uznanych producentów tabletów, ultrabooków, hybryd i innych urządzeń
mobilnych (np. AB na Asusa, Samsunga i Lenovo).

I nie ma w tym nic
dziwnego. Zdaniem przedstawicieli Actionu przyszły rok z pewnością będzie
odznaczał się dynamicznym wzrostem sprzedaży urządzeń mobilnych: tabletów,
smartphone’ów i hybryd.

– Dla przykładu w 2012 roku nastąpił 150-proc.
wzrost sprzedaży tabletów w porównaniu z popytem na te urządzenia
w 2011. Pokazuje to tendencję, jaka się utrzymuje w tym segmencie
rynku. Klienci docenili wygodę obsługi, jaką oferują tablety
i smartphone’y
– mówi Michał Turski, Product Manager w Actionie.

Na tak imponujący wzrost sprzedaży wpływa m.in. bogata
oferta sprzętu, którą przedstawiają dystrybutorzy. Można kupić proste
urządzenie za 250 zł, jak również zaawansowane – za wielokrotność tej
sumy. Także telekomy oferują tablety w abonamencie z Internetem
w atrakcyjnych cenach. W tabletach i smartphone’ach producenci
wprowadzili liczne innowacje, jednak te urządzenia nie są tak funkcjonalne jak
tradycyjne notebooki. Coraz bardziej na rynku zadomawiają się również hybrydy,
stanowiące połączenie tabletu i ultrabooka, i to właśnie one mogą
w przyszłym roku okazać się motorem dla branży.

Dystrybutorzy z wartością dodaną wskazywali na bardziej
zaawansowane rozwiązania: poczynając od serwerów, terminali, technologii open
source poprzez narzędzia do zabezpieczania danych (zwłaszcza urządzeń
mobilnych), zarządzania platformami wirtualnymi aż po narzędzia do analityki
biznesowej nowej generacji, opcje bazy danych czy rozwiązania klastrowe.

AB: Asus

Wprowadzenie do oferty AB pod koniec III kw. 2012 r.
nowego tabletu Nexus 7 wyprodukowanego przez Asusa przyczyniło się według
dystrybutora do znaczących zmian, jeśli chodzi o udział w rynku
producentów urządzeń mobilnych. Liczba nabywców tego urządzenia na terenie
kraju stale rośnie – obecnie jest ich już kilkadziesiąt tysięcy. Idąc za
ciosem, Asus wprowadza do sprzedaży 32-gigabitową wersję Nexus 7, która na
półki sklepowe trafi jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia (zanim się na
nich znajdzie zaprojektowana od nowa wersja z 10-calowym wyświetlaczem
oznaczona jako Nexus 10). Urządzenie jest wyposażone w 8 lub
16 GB pamięci wewnętrznej (nieco mniej po sformatowaniu), 1 GB RAM,
Wi-Fi 802.11 b/g/n i Bluetooth, ma 7-calowy wyświetlacz HD
o rozdzielczości 1280 x 800 (216 ppi) i działa pod kontrolą systemu
operacyjnego Android 4.1 (Jelly Bean).

Równie interesującą
według AB premierą 2012 roku (a dokładniej IV kw.) jest Asus Taichi
– pierwszy ultrabook zaopatrzony w podwójny ekran reagujący na dotyk,
co w połączeniu z nowym systemem Windows 8 czyni z niego
zarówno multimedialne centrum rozrywki, jak i wydajne narzędzie pracy.
Urządzenie jest wyposażone w procesor Intel i5/i7, matryce Full HD
o rozdzielczości 1920 x 1080.

 

AB: Lenovo

AB stawia w przyszłym roku na Lenovo, a zwłaszcza
na urządzenie ThinkPad Tablet 2 Intel Atom Z2760. Według opublikowanych
danych technicznych tablet będzie wyposażony w wyświetlacz
o przekątnej długości 10,1 cala, którego rozdzielczość będzie wynosiła
1366 x 768 pikseli. Co najważniejsze, najnowszy produkt chińskiego producenta
otrzyma procesor Intel Atom i będzie działał pod kontrolą Windows
8 Professional.

Grubość tabletu wynosić będzie 9,8 mm, a jego waga
nie przekroczy 600 g. Ponadto w urządzeniu znajdziemy m.in. stylus
(da się go schować w specjalnej wnęce w tablecie), 2 GB pamięci
RAM, 64 GB pamięci SSD, port microHDMI, dwie kamery oraz Wi-Fi
– opcjonalnie pojawi się też wersja z modułem 3G/4G. Będzie istniała
także możliwość dokupienia do tabletu różnego rodzaju akcesoriów, chociażby
stacji dokującej czy klawiatury. Producent ThinkPad Tablet 2 deklaruje, że
akumulator zamontowany w urządzeniu pozwoli na co najmniej 10 godzin
działania.

AB: Samsung

Wśród wielu obiecujących marek wskazanych przez AB jest
również Samsung. Dystrybutor ma wielkie oczekiwania szczególnie wobec dwóch
produktów tego dostawcy: Smart PC – XE700T1 C oraz komputera AIO.

Smart PC – XE700T1 C, tablet z Windows 8
i odłączaną klawiaturą, to hybrydowe urządzenie łączące wydajność
notebooka i wygodę korzystania z tabletu. Wyposażony jest
w wysokiej jakości matrycę typu LED PLS o przekątnej długości 11,6
cala i jasności 400 nitów, dzięki czemu zapewnia żywe barwy oraz kolorowy,
ostry obraz, który można oglądać niemal pod każdym kątem. Hybryda działa,
bazując na procesorze IntelCore i5–3317U, pod kontrolą Windows 8 (64-bit.)
i jest zaopatrzona w dysk twardy SSD o pojemności 128 GB.

Z kolei komputery All-in-One Samsunga z serii
7 to nowoczesny, minimalistyczny design, możliwość sterowania dotykiem
i gestami, a także imponujące specyfikacje. Komputery z tej
serii pojawią się w dwóch wersjach. Pierwsza wyposażona będzie
w 27-calową matrycę PLS o rozdzielczości WQHD (2560 x 1440) lub
LCD-TN Full HD (obie o jasności 300 nitów), natomiast druga
w 23,6-calowy panel LCD-TN o rozdzielczości Full HD (1920 x 1080)
i jasności 250 nitów. Urządzenie zawiera procesor Intel Core
i5–3470 T, dysk twardy o pojemności 1 TB i działa pod
kontrolą Windows 8 (64-bit.).

 

Action: hybryda Dell XPS 12

W opinii przedstawicieli
Actionu obecnie z pewnością godna uwagi jest hybryda Dell XPS 12. Obrotowy
wyświetlacz pozwala błyskawicznie przystosować sprzęt do roli tabletu lub
ultrabooka. W zależności od wersji Dell XPS 12 zawiera procesor Intel Core
i5 lub Intel Core i7, 4 bądź 8 GB pamięci RAM. Przekątna wyświetlacza
to 12,5 cala, zaś obraz wyświetlany jest w jakości Full HD, kąt widzenia
wynosi 160 stopni. Urządzenie hybrydowe ma krawędzie wykonane z aluminium,
co nadaje całości elegancki charakter i dodatkowo wzmacnia obudowę,
natomiast podstawa urządzenia zrobiona jest z włókna węglowego. Wydajne
dyski twarde SSD występują w wersji o pojemności do 256 GB.
Produkt dostępny jest w Actionie od grudnia.

Arrow ECS: Oracle

Według Arrowa
w najbliższym czasie będą ważne następujące obszary: analityka biznesowa
nowej generacji, data center, bezpieczeństwo, mobilność i usługi
z wartością dodaną. Dystrybutor stawia więc przede wszystkim na produkty
Oracle’a.Jeśli chodzi o analitykę biznesową, proponuje Oracle BI &
Exalytics oraz Oracle Exadata, opcje bazy danych Oracle’a, zaś w zakresie
bezpieczeństwa – rozwiązania klastrowe Oracle Identity Management.

Z kolei w zakresie
data center Arrow proponuje skupienie się na rozwiązaniach zapewniających
wzrost wydajności oraz optymalną współpracę w obrębie całego środowiska.
Przykładem takich rozwiązań mogą być według dystrybutora produkty Oracle’a,
który kładzie nacisk na optymalizację rozwiązań w zakresie całego tzw.
Oracle STACK, czyli poszczególnych warstw infrastruktury IT. Dostawca zapewnia
dostęp do rodziny produktów zaprojektowanych tak, aby optymalnie działać jako
całość, począwszy od sprzętu – serwerów, macierzy, bibliotek czy gotowych
engineered systems (takich jak Oracle Database Appliance, Oracle Exadata,
Oracle Exalogic, Oracle Exalitics) – przez warstwę wirtualizacji Oracle
VM, systemy operacyjne Oracle’a Linux lub Solaris, bazy danych, warstwę
pośrednią (w tym szynę danych), analitykę Oracle BI, serwer aplikacji
Weblogic, rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, np. Oracle Identity
Management, i wiele innych.

 

Asbis: Prestigio

Asbis stawia przede
wszystkim na Prestigio, markę własną dystrybutora. W jego opinii dobrze
rokującymi liniami produktowymi Prestigio są tablety (MultiPady) oraz
smartphone’y, które niedawno zadebiutowały na polskim rynku. Tablety to dziś
szybko rosnący rynek i na pewno nie zmieni się to w roku 2013.
W ofercie Prestigio dostępne są MultiPady (od 7- do 10-calowych) zarówno
jedno-, jak i dwurdzeniowe. Prestigio ma także urządzenia z modułem
3G. Wyróżnikiem urządzeń marki jest dobra konfiguracja sprzętowa
w przystępnej cenie oraz elegancki design. Wartością dodaną dostawcy,
która wyróżnia go na tle konkurencji, jest wsparcie w postaci
automatycznych aktualizacji systemowych za pomocą funkcji OTA (Over The Air).
Dodatkowym udogodnieniem dla użytkowników jest platforma
www.prestigioplaza.com, na której można znaleźć wszystkie potrzebne urządzenia
i gadżety w jednym miejscu. Oprócz tego na użytkowników urządzeń tej
marki czekają tam gotowe do pobrania aplikacje, multimedia i e-książki
– w tym 27,5 tys. w języku polskim. W zasobach internetowej
księgarni Prestigio znajduje się obecnie już ponad 282 tys. wirtualnych książek
w 20 językach, w tym ponad 25 tys. za darmo (3 tys. w języku polskim).
Wciąż trwa promocja na e-booki, które można nabyć z 25-proc. zniżką
w ciągu 6 miesięcy od rejestracji urządzenia Prestigio.

Avnet: HUS-VM

Hitachi Unified Storage
VM, którego premiera miała miejsce we wrześniu 2012 r., to nowa propozycja
Hitachi Data Systems, łącząca w sobie funkcje i możliwości macierzy
klasy enterprise przy kosztach inwestycji na poziomie klasy midrange.
Rozwiązanie umożliwia między innymi wirtualizację pamięci masowych
i bardziej efektywne zarządzanie składowaniem danych w ramach całej
infrastruktury IT w przedsiębiorstwie. Konsolidacja danych obniża koszty
składowania, z kolei zarządzanie całymi zasobami z jednego punktu
zmniejsza koszty zarządzania, a wirtualizacja pamięci masowej przyczynia
się do zwiększenia utylizacji i przedłuża żywotność istniejących zasobów
pamięci masowych – wszystko to oferuje nowe rozwiązanie proponowane przez
HDS.

HUS VM daje możliwość zainstalowania do 1152 dysków twardych
wielkości 2,5 cala o pojemności 300, 600 i 900 GB. Platforma
obsługuje także dyski 3,5-calowe o pojemności 3 TB oraz dyski SSD 2,5
cala (do 128) o pojemności 400 GB każdy. Ponadto maksymalna pojemność
zwirtualizowanych zasobów zewnętrznych sięga 64 TB. Biorąc pod uwagę to,
że maksymalna pojemność pamięci typu cache obecnie wynosi 128 GB
(producent planuje jej zwiększenie do 256 GB) oraz że możliwe jest
zainstalowanie do 32 portów FC, nowe rozwiązanie jest w bardzo dużym
zakresie skalowalne.

 

Avnet: IBM PureSystems

Produkty IBM PureSystems
znajdują się w ofercie Avnetu od kwietnia 2012 r., jednak dystrybutor
przewiduje znaczący wzrost sprzedaży w roku przyszłym. Wówczas
kontynuowany będzie cykl szkoleń i prezentacji nowej platformy dla
partnerów handlowych, który już teraz cieszy się sporym zainteresowaniem.
Zapewniony zostanie też dostęp do środowiska IBM PureSystem dla wszystkich
zainteresowanych testami nowych rozwiązań.

IBM PureSystems to całkiem nowa rodzina rozwiązań opartych
na sprawdzonych platformach Power7+ oraz Intel, która przez najbliższe lata
będzie wyznaczać standardy i kierunki rozwoju systemów IT. Jak informuje
producent, nad projektem pracowało blisko 5 tys. specjalistów, zaś nakłady
na powstanie platformy szacowane są na ok.oło 2 mld dol.

IBM PureSystems to nowe
zintegrowane systemy zawierające serwery, zasoby dyskowe i sieć
w jednym. Ich sercem jest nowa konsola Flex System Manager, integrująca
w jednym punkcie zarządzanie wszystkimi komponentami. Rozwiązania
przychodzą do klienta gotowe, zmontowane i wstępnie skonfigurowane.
Uruchomienie całkiem nowego systemu powinno zająć godziny, a nie miesiące,
jak działo się do tej pory. W zależności od wersji dane narzędzie może
zostać dostarczone z zainstalowanym rozwiązaniem typu cloud lub gotowe do
instalacji takiego rozwiązania. Mimo pełnej integracji systemy pozostają
elastyczne i otwarte na potrzeby klienta. Można je więc również kupić
w formie komponentów do złożenia, jak do tej pory miało miejsce
w przypadku serwerów typu blade.

Connect Distribution: Dell

Connect Distribution
w roku 2013 stawia przede wszystkim na wydajne serwery w przystępnej
cenie stworzone z myślą o skalowalności i niezawodności,
a także szeroki zakres rozwiązań umożliwiających tworzenie kopii
zapasowych oraz ochronę i konsolidację danych. Takie produkty oferuje
Dell, w którego porfolio znajduje się wiele rozwiązań z zakresu
serwerów, pamięci masowych, bezpieczeństwa czy zarządzania infrastrukturą
informatyczną.

Jeśli chodzi o ofertę terminalową, dystrybutor stawia
na Dell Wyse (która według Connect Distribution jest jedną z najlepszych
na rynku) i liczy na stały wzrost w sprzedaży tego typu rozwiązań.

 

Connect Distribution: rozwiązania open
source

Bardzo obiecującym obszarem jest segment rozwiązań open
source. W ofercie Connect Distribution znajduje się cała gama produktów
Attachmate Group (m.in. SUSE, Novell, NetIQ, a także Red Hat oraz
Oracle-MySQL). W tej grupie praktycznie co roku dystrybutor odnotowuje
wzrost sprzedaży.

Rodzina Red Hat Enterprise Linux to najlepszy pakiet
rozwiązań linuksowych w branży, który został stworzony z myślą
o najważniejszych procesach obliczeniowych w przedsiębiorstwach. Ta
oferta to najwyższy poziom niezawodności i wartości – łączy ona
bowiem innowacyjność technologii open source i stabilność prawdziwie
biznesowej platformy.

Z kolei MySQL stanowi najpopularniejszą na świecie relacyjną
bazę danych (obecnie w portfolio produktów Oracle’a) rozwijaną
i popularyzowaną w ramach polityki open source. Aktualnie jest ponad
10 mln aktywnych instalacji MySQL.

Connect Distribution spodziewa się również dużej dynamiki
wzrostu w obszarze rozwiązań SUSE. Rozwiązania oparte na Linuksie cieszą
się coraz większą popularnością, a SUSE oferuje zarówno systemy serwerowe,
desktopowe, jak i narzędzia do wirtualizacji oraz przetwarzania
w chmurze. Obecnie firmy coraz bardziej liczą się z kosztami, dlatego
dystrybutor oczekuje wzrostu sprzedaży sprawdzonych i atrakcyjnych cenowo
rozwiązań SUSE.

Connect Distribution: SAP BusinessObjects

Connect Distribution spodziewa się dużych wzrostów sprzedaży
w obszarze rozwiązań analitycznych SAP BusinessObjects. Choć oferta SAP BO
kojarzy się głównie z rozwiązaniami klasy Enterprise, dystrybutor stawia
na segment MSP, gdzie ciągle brakuje światowej klasy rozwiązań dopasowanych
cenowo do możliwości mniejszych firm. SAP BusinessObjects zawiera całą gamę
rozwiązań spełniających wymagania mniejszych firm: począwszy od prostych
w obsłudze programów typu SAP Crystal Reports czy SAP Crystal Dashboard
Design, na systemie business intelligence SAP Business Objects Edge
skończywszy.

Nowością jest SAP Visual Intelligence – narzędzie do
wizualizacji danych. Dane można przedstawiać za pomocą szerokiej palety
graficznych wykresów i tabel, dzięki czemu analizowanie napływających
informacji i podejmowanie trafnych decyzji odbywa się dużo łatwiej.

 

Incom: ADAX

Marka własna Incomu, ADAX, istnieje od 1993 r.
W bieżącym roku właściciel marki znacznie rozszerzył ofertę tabletów,
a całe portfolio produktów wzbogacił o slaty, komputery All-in-One
i pecety z Windows 8. Użytkownicy docenili zwłaszcza tablet ADAX 8DC1
– z uwagi na jego parametry i konkurencyjną cenę. Komputerowym
hitem pozostaje linia ADAX Delta z modelami dla wymagających użytkowników
biznesowych.

Najnowsza propozycja to tablet ADAX 8JC1, który ze względu
na lekkość, komfort użytkowania, solidną obudowę i wydajne parametry
przeznaczony jest przede wszystkim dla podróżujących. Urządzenie stanowi
mocniejszą wersję popularnego modelu 8DC1. Wyposażono je w dwurdzeniowy
procesor Cortex A9 taktowany zegarem 2x 1,3 MHz z dwurdzeniowym
układem graficznym Mali oraz 1 GB pamięci RAM. Łączność w tablecie
zapewnia Wi-Fi oraz Bluetooth, umożliwiający podpięcie bezprzewodowych
peryferii takich jak słuchawki czy klawiatura. Produkt ma również kamerę
internetową 0,3 Mpix oraz aparat 2,0 Mpix. W 8JC1 zastosowano matrycę HD
o rozdzielczości 1024 x 768 w formacie obrazu 4:3. Informacje
zgromadzone na 8 GB pamięci dysku SSD (z możliwością rozbudowy) za
pomocą karty microSD (maks. 32 GB) można zaprezentować na zewnętrznym
urządzeniu dzięki wbudowanemu portowi HDMI. Całość zamknięto w smukłej
aluminiowej obudowie o wymiarach 205 x 159 x 11 mm. Produkt wejdzie
na rynek w grudniu br. Biorąc pod uwagę popularność jego poprzednika,
tabletu 8DC1, Incom spodziewa się, że 8JC1 zostanie sprzedażowym hitem
pierwszego kwartału 2013 r.

Incom: Incore

Marka Incore, istniejąca od 2006 r., obejmuje:
materiały eksploatacyjne, kable, obudowy komputerowe oraz akcesoria czyszczące.
Incom, jej właściciel, sukcesywnie wprowadza do oferty nowe produkty tej marki,
co sprawia, że dynamika sprzedaży stale jest rosnąca. W bieżącym roku
Incom rozszerzył portfolio Incore o gamę regenerowanych tuszów do urządzeń
drukujących Canona, HP, Lexmarka i tonery regenerowane do Samsunga oraz
HP. We wrześniu marka rozpoczęła rebranding i całkowicie odmieniła swoją
stronę internetową. Obecnie trwają prace nad nowym logotypem. Incom zapowiada,
że nowy rok przyniesie jeszcze więcej produktów marki Incore. Firma planuje też
kłaść większy nacisk na ekologię i zapowiada, że przekonamy się o tym
już w pierwszym kwartale 2013 r.

 

NTT: tablety NTT

Popyt na tablety rośnie błyskawicznie. Według przewidywań
ekspertów w bieżącym roku sprzedaż będzie co najmniej 2,5-krotnie większa
niż w 2011. Wszystko wskazuje na to, że również w roku przyszłym
zapotrzebowanie na te urządzenia będzie zwiększało się w szybkim tempie.
Banki udostępniają aplikacje umożliwiające zarządzanie kontami za pomocą
tabletów, wydawnictwa – tabletowe wersje czasopism itd.

Wytwórcy sprzętu inwestują więc w rozwój urządzeń,
a wydajność tabletów rośnie dzięki stosowaniu coraz szybszych procesorów.
Już teraz standardem stają się produkty wyposażone w dwurdzeniowe
jednostki obliczeniowe. W najnowszym modelu NTT, który znajdzie się
w sprzedaży jeszcze w 2012 r. – NTT 611 – zastosowano
dwurdzeniowy CPU ARM Cortex A9 (1,5 GHz) bazujący na architekturze ARM v.7.

Drugim, obok zwiększania wydajności, trendem widocznym
w rozwoju tabletów jest udoskonalanie jakości obrazu. W modelu NTT
611 oraz pozostałych tabletach polskiej marki, które będą oferowane
w przyszłym roku, zamontowany jest 10-calowy panel LCD wykonany
w technologii IPS. To zapewnia właściwe odwzorowanie na wyświetlaczu barw,
kontrastów oraz szeroki kąt widzenia. W przeciwieństwie do paneli TN na
monitorach LCD IPS nie pozostają ślady po dotknięciu. Co więcej, panel IPS
wyświetla spójnie i precyzyjnie kolory niezależnie od kąta, pod jakim
oglądamy obraz i dlatego stosowanie technologii IPS jest takie ważne w przypadku
tabletów.

Inne cechy konstrukcji NTT 611, które odzwierciedlają trendy
na rynku tabletów, to zastosowanie wysokiej jakości tworzywa sztucznego
zapewniającego smukłą, elegancką i lekką konstrukcję urządzenia oraz długi
czas pracy bez zasilacza dzięki wykorzystaniu akumulatora o pojemności
6600 mAh. Użytkownicy docenią też: zastosowanie dwóch kamer, moduł
Bluetooth 4.0, który bez problemu paruje się z innymi urządzeniami,
gniazdo Micro-USB umożliwiające podłączenie do tabletu różnych urządzeń (np.
modemu 3G USB). Na uwagę zasługuje także gniazdo Mini-HDMI.

 Veracomp: Aruba Networks

Istniejąca od 2002 r.
Aruba Networks nie ustaje w dostarczaniu coraz bardziej nowoczesnych
rozwiązań bezprzewodowych. Firma od kilku lat jest postrzegana przez analityków
Gartnera jako jeden z liderów rynku tych rozwiązań, a jej produkty
pojawiły się w ofercie Veracompu w 2012 r. Otwartość na nowe
trendy w postaci inicjatywy BYOD (Bring Your Own Device), zapewnienie
możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa, dobre parametry techniczne
urządzeń dzięki Adaptive Radio Management – to wyróżniki elastycznej
architektury Move. Wraz z nową odsłoną oprogramowania ClearPass oraz
AirWave umożliwia ona niezwykle łatwy dostęp bezprzewodowy dla pracowników,
gości i specjalistów pracujących zdalnie oraz połączenie infrastruktury
przewodowej i bezprzewodowej w jedną spójną sieć. Zalety rozwiązań
Wi-Fi firmowanych przez Arubę doceniło już ponad 20 tys. firm ze 130 krajów
z praktycznie każdego segmentu rynku, co pozwala Veracompowi
z optymizmem planować dynamiczny wzrost sprzedaży tych rozwiązań także
w Polsce w 2013 r.

 

Veracomp: FortiAP

Rosnąca popularność urządzeń mobilnych sprawia, że
szczególnym wyzwaniem w zakresie bezpieczeństwa IT jest rozszerzenie
ochrony na sieci bezprzewodowe. Produkty z rodziny FortiAP są
zaprojektowane dla firm, które chcą zintegrować ochronę połączeń
bezprzewodowych w ramach systemu bezpieczeństwa całej sieci korporacyjnej,
zachowując scentralizowane zarządzanie całością z poziomu jednej wspólnej
konsoli. Urządzenia współpracują z bezprzewodowym kontrolerem dostępnym na
każdej platformie FortiGate. Produkty z serii FortiAP rozszerzają ofertę
Fortinetu w obszarze zabezpieczeń przed zagrożeniami wynikającymi
z popularyzacji biznesowego wykorzystania osobistych urządzeń mobilnych
(trend BYOD – Bring Your Own Device). Rodzina FortiAP składa się
z ośmiu modeli: poczynając od małego, ekonomicznego FAP-11 C do
użytku osobistego, na wydajnym, trzystrumieniowym FAP-320 B skończywszy.

Veracomp: Veeam

Dzisiejszym standardem w świecie IT jest wirtualizacja,
stąd duże znaczenie ma bezpieczeństwo danych i łatwość zarządzania
platformami wirtualnymi. Dlatego według Veracompu sporym powodzeniem będą się
cieszyć rozwiązania firmy Veeam, producenta rozwiązań do backupu, replikacji,
zarządzania i monitorowania środowisk wirtualnych VMware oraz Hyper-V.

Veeam to międzynarodowe
przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Baar w Szwajcarii, założone
w 2006 r. przez zespół pracujący wcześniej dla Aelita Software,
znanej z rozwiązań do zarządzania systemem Windows Server.
W 2008 r. Veeam przejął firmę nworks, co pozwoliło na poszerzenie
oferty o rozwiązania wypełniające lukę pomiędzy oprogramowaniem VMware
a systemami do zarządzania przedsiębiorstwami Microsoftu i HP.