Ankietowani resellerzy w pięciu na sześć kategorii produktów podali cenę jako najważniejsze kryterium wyboru alternatywnego vendora. W ostatniej, szóstej kategorii – oprogramowanie zabezpieczające – wskazali lepsze parametry produktu, aczkolwiek korzystniejsza cena znalazła się na drugiej pozycji. Parametry produktu były wymieniane wśród trzech najważniejszych atutów alternatywnych dostawców w pięciu kategoriach. Pozostałe to: potencjał zwiększenia marży oraz lepsze wsparcie.
Z drugiej strony wysokie koszty związane z dodaniem alternatywnego vendora do oferty zostały wymienione jako największa bariera w podjęciu współpracy z kolejnym dostawcą produktów w kategoriach wirtualizacja oraz VoIP. Wśród problemów VAR-owie wymienili trudności z przekonaniem klienta do zmiany produktów oraz ich gorsze parametry.
Najbardziej krytyczne głosy ankietowanych dotyczyły kategorii laptopów. 40 proc. respondentów wymieniło słabe parametry produktu jako największą przeszkodę w podjęciu współpracy z alternatywnym dostawcą. Warto dodać, że to największy odsetek negatywnych odpowiedzi wśród wszystkich badanych. Z drugiej strony konkurencyjna cena produktów alternatywnych vendorów była największym atutem według połowy dostawców rozwiązań, co z kolei stanowi największy odsetek w kategorii zalet korzystania z ich usług.

Załącznik:
raport.pdf