Zebraliśmy informacje o 14 osobach reprezentujących producentów (Alcatel-Lucent, Asus, D-Link, Edimax, Huawei, Linksys by Cisco, Motorola, Netgear, Polycom) oraz 23 przedstawicielach dystrybutorów (ABC Data, Avnet, Clico, Connect Distribution, EPA Systemy, Komputronik, Konsorcjum FEN, PC Factory, RRC, Tech Data, Yamo). Wszyscy podkreślają znaczenie kanału partnerskiego w sprzedaży. Partnerzy są dla producentów i dystrybutorów źródłem informacji o potrzebach i oczekiwaniach klientów. – Dzięki współpracy z resellerami jesteśmy w stanie zaoferować odbiorcom optymalne rozwiązania – twierdzą zgodnie product managerowie. Poza tym, jak mówią, z partnerami można pokonać wszystkie trudności i wyjść zwycięsko nawet z sytuacji podbramkowych.

Sebastian Reluga

 

Product Manager

tel. (22) 515-51-36

sebastian.reluga@alcatel-lucent.com

 

Produkty i marki: sprzęt sieciowy Alcatela-Lucenta dla przedsiębiorstw, w tym: przełączniki, routery, sieci bezprzewodowe, rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa

Z racji swoich zainteresowań już na początku studiów ukończył akademię sieciową. Pierwsze kroki zawodowe stawiał w Betacomie, firmie integratorskiej, gdzie zajmował się rozwiązaniami teleinformatycznymi w dziale systemów sieciowych. Odpowiadał za dobór architektury i urządzeń sieciowych zgodnie z wymaganiami klientów. Kolejnym etapem była praca dla Polkomtela, która umożliwiła mu szersze spojrzenie na sieci transmisji danych, a konkretnie – od strony usług dla klientów biznesowych świadczonych przez operatora sieci mobilnej.

W Alcatelu-Lucencie pracuje od 2009 r. Jest architektem zajmującym się rozwiązaniami infrastruktury sieciowej. Pełni m.in. funkcję konsultanta doradzającego, jak najlepiej wybrać produkty do założeń danego projektu. – Współpraca z partnerami nieustannie mnie inspiruje ze względu na różnorodność projektów – mówi Sebastian Reluga. – Począwszy od prostych sieci do wręcz pionierskich – nie tylko na terenie Polski – systemów.

Pamięta zdarzenie, które szczególnie utkwiło mu w pamięci. Jego firma sprowadziła duży, modularny przełącznik do testów u klienta. Czasu było bardzo mało, ale udało się zdążyć z dostawą w terminie. Pech jednak chciał, że podczas rozładunku z ciężarówki dość drogie urządzenie spadło z dużej wysokości na ziemię. – Zdeformowana obudowa nie pozwalała mieć nadziei, że sprzęt działa – opowiada Sebastian Reluga. – Jednak na ściągnięcie nowego nie było czasu. Wspólnie z partnerem za pomocą solidnego młotka „wyprostowaliśmy” wgniecione elementy. Potem nastąpił decydujący moment – urządzenie zostało włączone, a procedura testowa uruchomiona. – Wydaliśmy z siebie westchnienie ulgi, kiedy okazało się, że sprzęt działa bez zarzutu – relacjonuje. Jego zdaniem takie właśnie momenty bardzo zbliżają i rodzą zaufanie miedzy dostawcą i partnerem.

Krzysztof Koźmiński

 

Country Product Manager

krzysztof_kozminski@asus.com

Produkty: urządzenia sieciowe

 

Krzysztof Koźmiński jest absolwentem Wydziału Informatyki i Zarządzania Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Karierę zawodową rozpoczął w branży IT w 2006 r. jako Product Manager w AB. Był odpowiedzialny za monitory, m.in. Asusa. Z polskim biurem tego producenta związał się w 2009 r. Zaczął współpracę od stanowiska Account Management Senior Specialist. W drugiej połowie 2010 r. objął funkcję country product managera odpowiedzialnego za urządzenia sieciowe z logo Asusa. Zajmuje się tymi produktami do dziś. Mówi, że we współpracy z partnerami ceni wszelkie opinie i pomysły pomagające w tworzeniu produktów dopasowanych do szybko zmieniających się potrzeb klientów. – Każdy klient jest dla nas ważny, zwłaszcza w przypadku produktów sieciowych, ponieważ rynek ten wciąż się rozwija i sporo jest na nim do zrobienia – uważa Krzysztof Koźmiński. Podkreśla, że producent docenia lojalność i zaangażowanie partnerów. Mogą oni czerpać korzyści z udziału w programie partnerskim Asusa. Poza przyznawaniem bonusów za osiągane wyniki sprzedażowe Asus wspiera przedsięwzięcia marketingowe resellerów i dystrybutorów promujące markę. Dodatkowo uczestnicy programu partnerskiego mogą liczyć na indywidualne, profesjonalne wsparcie ze strony opiekuna handlowego.