Digital Signage wniósł nową jakość do świata reklamy. Nowoczesny, efektowny sposób komunikacji umożliwia łatwe i szybkie dotarcie z informacją do klientów. Jeszcze do niedawna z tego typu przekazem można się było spotkać jedynie na lotniskach, dworcach czy w centrach usługowych. Jednak w ostatnim czasie systemy Digital Signage zaczynają wdrażać też mniejsze i średnie firmy. Rosnąca popularność tego rozwiązania jest nietrudna do wyjaśnienia.

– Przedsiębiorcy doceniają możliwość płynnej aktualizacji treści w dowolnym momencie. Mogą różnicować komunikaty w zależności od pory dnia i lokalizacji. Nie mniej ważna jest efektywność cyfrowych wyświetlaczy, nieporównywalnie większa aniżeli w przypadku tradycyjnych plakatów czy stojaków – mówi Maciej Rychta, kierownik ds. badań i rozwoju w Action.

Co ważne, klienci są permanentnie bombardowani informacjami z różnych stron i mimowolnie zaczynają je ignorować. Tymczasem cyfrowe nośniki stanowią dla wielu osób nowinkę i przyciągają ich uwagę. Nic dziwnego, że specjaliści Action są przekonani, że to rynek skazany na sukces. Dystrybutor od kilku lat konsekwentnie rozbudowuje ofertę rozwiązań Digital Signage, a także podnosi kompetencje zespołu odpowiedzialnego za sprzedaż i rozwój tej grupy produktów.

– W naszym portfolio znajdują się profesjonalne monitory wiodących światowych producentów, jak Philips, NEC, BenQ, LG, AG Neovo oraz Dahua. Oferujemy monitory o przekątnych od 10 do 98 cali, a wśród nich rozwiązania przeznaczone do pracy ciągłej – 24 h/7 dni w tygodniu, a także do pracy w pionie, o wysokiej jasności ekranu oraz monitory przeznaczone do budowania ścian wideo. Każdego miesiąca rozbudowujemy portfolio, podpisując umowy z kolejnymi producentami dostarczającymi sprzęt oraz oprogramowanie – tłumaczy Iwona Prozorowicz, Product Manager, Visual Business Solutions w Action.

Digital Signage ze zrozumiałych względów kojarzy się przede wszystkim z monitorami. Wprawdzie nikt nie kwestionuje ich roli w całym systemie, ale ostateczny efekt zależy w znacznym stopniu od oprogramowania. To właśnie ono umożliwia tworzenie treści i zarządzanie nią, projektowanie list odtwarzania, harmonogramów etc. Natomiast od strony sprzętowej należy zadbać o odpowiednie okablowanie, sprzęt sieciowy oraz systemy zasilania. Integrator wdrażający systemy Digital Signage musi poruszać się sprawnie w wielu obszarach, aby omijać liczne pułapki. Również dystrybutor, który chce poważnie zaistnieć na rynku cyfrowej reklamy, nie powinien ograniczać swoich działań do prostej odsprzedaży rozwiązań.

– Wprawdzie Digital Signage ma wiele zalet, ale część klientów nadal wyraża obawy dotyczące instalacji systemów. Największe obiekcje budzą ceny rozwiązań i trudność w dostarczaniu treści oraz zarządzaniu nimi. W związku tym kładziemy nacisk na szkolenia i edukację. Tak, aby w pełni pokazać zarówno możliwości sprzętu, jak i łatwość w zarządzaniu oraz tworzeniu przekazów, np. za pomocą naszego oprogramowania. Podczas szkoleń wyjaśniamy partnerom i klientom kalkulację kosztów wdrożenia. Bardzo często okazuje się, że są one znacznie niższe od ich przewidywań – mówi Iwona Prozorowicz.

Co ważne, Action nie tylko oferuje gotowe rozwiązania producentów. Ciekawą inicjatywą jest Action Business Center, gdzie dystrybutor stara się łączyć tematy dotyczące Digital Signage, bezpieczeństwa i inteligentnego domu, aby klient miał dostęp do kompleksowej oferty. Dystrybutor zamierza przy tym rozwijać swój biznes związany z cyfrową reklamą także w mało spenetrowanych obszarach rynku.

– Szacuje się, że znaczne wzrosty sprzedaży systemów Digital Signage nastąpią w branży medycznej i farmacji. Dlatego w naszej ofercie znajdują się odbiorniki TV dla szpitali i specjalne uchwyty do ekranów przeznaczone dla użytkowników z sektora ochrony zdrowia – podsumowuje Maciej Rychta.

 

Więcej Informacji:

Maciej Rychta, kierownik ds. badań i rozwoju, tel. 660 741 406
maciej.rychta@action.pl

Iwona Prozorowicz, Product Manager ds. Visual Business Solutions, tel. 784 989 828
iwona.prozorowicz@action.pl