Action: roadshow z wartością dodaną
W roadshow „Fabryka Nowych Technologii” wzięło w sumie udział około 450 resellerów. Prezentowano przede wszystkim produkty, na których partnerzy Actionu mogą wypracować wartość dodaną. W roli głównej wystąpiły rozwiązania Samsunga.
Otwierając kwietniowe roadshow w Warszawie (gościło
również w Katowicach, Wrocławiu i Gdańsku), prezes Actionu Piotr
Bieliński, stwierdził, że jedyną szansą na dalszy rozwój dla resellerów jest
wejście w jak największą liczbę usług. Marka, która ma umożliwiać
partnerom generowanie dodatkowych profitów, to – według dystrybutora
– Samsung, kojarzony do tej pory raczej ze sprzedażą urządzeń konsumenckich.
Przedstawiciele producenta podkreślali jednak, że wprowadzili już rozwiązania,
które umożliwiają zarabianie nie tylko na sprzęcie. Radosław Miszkiel, B2B IM
Sales Manager w Samsungu, zapewniał resellerów, że mogą liczyć na
satysfakcjonujące marże.
Knox – bezpieczeństwo dla firm
Jednym z rozwiązań, na których mieliby zarabiać
partnerzy Actionu, jest Samsung Knox – bezpieczne środowisko stworzone dla
urządzeń mobilnych, z których korzystają firmy. To ma być przyszłościowy
produkt, ponieważ zarówno rozpowszechnienie urządzeń mobilnych, jak
i znaczenie bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach będą rosnąć. Opłaty
od użytkowników Knox są pobierane w formie abonamentu, liczonego od
każdego urządzenia włączonego do systemu (3,60 dol. miesięcznie). Oprócz stawki
podstawowej resellerzy mogą zarabiać na dodatkowych usługach (Mobile Device
Management).
Uczestnicy roadshow mogli się również zapoznać m.in.
z biznesowymi drukarkami Samsunga. Z zaprezentowanych przez
producenta danych wynika, że w przypadku drukarek wciąż cena stanowi
najważniejsze kryterium zakupu dla firm (74 proc. wskazań), zaś dopiero na
drugim miejscu jest wydajność i łatwość obsługi urządzenia.
Z kolei Action wykorzystał okazję do pokazania portfolio
ActiveJeta, które obejmuje materiały eksploatacyjne i oświetleniowe, UPS-y
oraz listwy zasilające. Marcin Bogusz, pełnomocnik zarządu ds. zaawansowanych
technologii, poinformował, że Actina Solar ma około 220 autoryzowanych
partnerów, którzy zajmują się sprzedażą serwerów tej marki.
– Współpracujemy z trzema centrami danych,
a obecnie rozmawiamy z czwartym. Wszystkie oferują prowizję
resellerom, którzy przyprowadzą im klienta – podkreślał Marcin Bogusz.
Partnerem „Fabryki Nowych
Technologii” był – poza Samsungiem – również Intel. Wojciech Bosek,
który odpowiada w tej firmie za produkty serwerowe w regionie CEE,
zaprezentował resellerom nadchodzące nowości. Z zapowiedzi wynika, że w IV
kw. br. oraz I kw. 2015 r. na rynek wejdzie nowa platforma
14-nanometrowych układów Intela – Broadwell (Core 5. generacji),
a także Braswell (nowe Atomy). Jeszcze w 2014 r. mają pojawić się
w ofercie Intela dyski SSD o pojemności 1,6 TB.
Partnerzy Actionu byli zadowoleni z uczestnictwa
w roadshow. Zwracali jednak uwagę, że część prezentowanych rozwiązań
powinna być kierowana raczej do dużych organizacji, nie zaś małych firm, które
są obsługiwane przez niewielkich resellerów.
Zdaniem resellera
• Konrad
Skrzypczyński, pełnomocnik ABC PC Serwis
Samsung Knox rozwiązuje problemy z bezpieczeństwem
rozwiązań mobilnych w korporacjach. Nie sądzę natomiast, aby zainteresował
w większej skali mikrofirmy, chociażby ze względów ekonomicznych. Drobni
przedsiębiorcy niechętnie kupują cokolwiek w formie miesięcznego
abonamentu. Wolą nabyć aplikację czy usługę za jednorazową opłatą i mieć licencję
na zawsze.
Podobne artykuły
DAGMA Top Partner Summit 2024: jak dopieścić klientów
DAGMA Bezpieczeństwo IT rozpoczęła nowy rok od spotkania z partnerami. Firma podczas wydarzenia odbywającego się w Muzeum Śląskim w Katowicach poinformowała o zmianach w dziale technicznym, strategii sprzedaży produktów, a także nagrodziła wyróżniających się resellerów.
Rynek sprzętu gamingowego bez efektu wow!
Sprzedaż sprzętu dla graczy, która po pandemicznych szczytach notuje cykliczne spadki, zaczęła się stabilizować.
Drukowanie w biurze: dużo znaków zapytania
O biurze bez papieru mówi się od wielu lat, ale firmy oraz instytucje wciąż inwestują w sprzęt drukujący. Co więcej, po niedawnych zawirowaniach, biznes drukarkowy wraca na właściwe tory.