Nowe technologie wnoszą ożywczy powiew do świata marketingu. Osoby zajmujące się reklamą zyskują nie tylko zaawansowane narzędzia do mierzenia efektywności poszczególnych kampanii, ale również nowe możliwości w zakresie tworzenia przekazu. Tekturowe standy POS znikają ze sklepów, ustępując miejsca elektronicznym nośnikom informacji. Nowoczesny przekaz dostarczany poprzez sieć cyfrowych ekranów umożliwia emisję treści zgodnych z preferencjami odbiorców w odpowiednim miejscu i czasie.

Elektroniczny plakat to coś więcej niż zwykła reklama. Treści multimedialne są bardziej atrakcyjne i lepiej zapamiętywane niż statyczne. Już 25 proc. klientów potwierdza dokonanie zakupu pod wpływem reklamy wyświetlanej na monitorach – mówi Iwona Prozorowicz, Key Account Manager Digital Signage & Hospitality Displays w Actionie.

Portfolio Actionu zawiera szerokie spektrum monitorów o wielkości od 10 do 98 cali takich producentów jak: Philips, NEC, BenQ, Asus, AG Neovo czy Dahua. W tej grupie znajdują się m.in. ekrany przeznaczone do ciągłej eksploatacji 24 godziny na dobę czy pracy w pionie. Action podąża przy tym za najnowszymi trendami na rynku Digital Signage, oferując monitory bezramkowe. Umożliwia to wdrożeniowcom tworzenie z wielu ekranów niemal jednolitych, ogromnych ścian wizyjnych.

Ofertę uzupełniają monitory interaktywne oraz infokioski, również w wersjach przeciwwłamaniowych ze szkłem pancernym. Dystrybutor sprzedaje również ekrany zewnętrzne i wewnętrzne wykonane w technologii LED, których – w odróżnieniu od wyświetlaczy LCD – nie dotyczą ograniczenia wielkości ani formatu.

– Te rozwiązania doskonale sprawdzają się wszędzie tam, gdzie powierzchnia do zagospodarowania jest duża lub ma nietypowy format. Wówczas jesteśmy w stanie uszyć rozwiązanie na miarę – zapewnia Marcin Brzostowski, Product Manager Działu Systemy PC w Actionie.

Zdaniem eksperta

Maciej Rychta, kierownik Działu Badań i Rozwoju, Action

DS to nie tylko wyświetlacze wielkoformatowe lub elektroniczne tablice informacyjne. Koniecznym dopełnieniem nośników obrazu są elementy takie jak: sensory, beacony czy kamery. Dopiero dzięki integracji tych urządzeń otrzymujemy kompletne środowisko DS (front-end od strony sprzętowej), oferujące klientowi maksimum możliwości i korzyści z profesjonalnie przygotowanego rozwiązania Digital Signage.

 

Pieniądze z integracji

Rynek Digital Signage najczęściej kojarzy się z dużymi ekranami, niemniej wdrożenie systemu wiąże się też z instalacją, serwisem i obsługą oraz sprzedażą dodatkowych elementów. Klienci z reguły poszukują kompleksowych rozwiązań, co pozwala integratorom osiągać przyzwoite marże ze sprzedaży nie tylko ekranów, ale i dodatkowych komponentów.

Staramy się zapewniać partnerom pełną ofertę, aby mogli dokonać kompletnego zakupu w jednym miejscu. Chcemy też wspierać ich technicznie i doradczo. Wszystko po to, aby pomóc klientom w osiągnięciu lepszych marż na konkurencyjnym rynku Digital Signage – mówi Piotr Głydziak, dyrektor Działu Rozwiązań Sieciowych, Security i Digital Signage w Actionie.

Wartość rodzimego rynku Digital Signage kształtuje się na poziomie 260–280 mln zł i ma rosnąć w tempie 7–8 proc. rocznie. W Polsce wciąż istnieje wiele obszarów do zagospodarowania, zatem resellerzy oraz integratorzy narzekający na głodowe marże powinni wykorzystać swoją szansę.

Więcej informacji:

Iwona Prozorowicz,

Key Account Manager Digital Signage & Hospitality

Displays, tel. (+48) 784 989 828,
 iwona.prozorowicz@action.pl

Marcin Brzostowski,

Product Manager, Digital Signage & Hospitality Displays,

tel. (+48) 604 396 874,

marcin.brzostowski@action.pl

Maciej Rychta,

Kierownik Działu Badań i Rozwoju,

tel. (+48) 660 741 406,

maciej.rychta@action.pl