Usługa Adobe Creative
Cloud zapewnia dostęp do aplikacji desktopowych poprzez centralny pulpit
nawigacyjny, umożliwiający na bieżąco synchronizację projektów, czcionek,
ustawień i powiadomień. Dodatkowo umożliwia dzielenie się plikami pomiędzy
członkami jednego zespołu lub daje zespołom możliwość wspólnej pracy nad jednym
projektem.

 

Adobe udostępnia dwa plany zakupu pakietów Creative Cloud
dla zespołów:

• pełny pakiet zawierający 14 aplikacji desktopowych wraz z funkcją zaawansowanej współpracy
różnych urządzeń dostępowych i prezentacją swoich prac;

• od 15 sierpnia można nabywać pojedyncze aplikacje takie jak: Photoshop
CC, InDesign CC, Illustrator CC, wraz z 20 GB przestrzeni dyskowej
w chmurze oraz możliwością zaprezentowania prac na Behance
– popularnym portalu społecznościowym dla branży kreatywnej.

Wykupienie abonamentu gwarantuje także dostęp do nowych
funkcji i uaktualnień natychmiast po ich opublikowaniu. Przestrzeń dyskowa
i synchronizacja plików w chmurze zapewniają dostęp do danych
z dowolnego miejsca, nawet z urządzeń przenośnych.

Wokół Adobe Creative
Cloud pojawiło się sporo błędnych przekonań i nieporozumień. Aby rozwiać niepotrzebne obawy klientów
i resellerów, opracowaliśmy zestawienie najpopularniejszych mitów
i faktów.

 

Mit:
Zakup produktów Creative Cloud
możliwy jest wyłącznie przez stronę Adobe, płaci się kartą kredytową
w euro i otrzymuje fakturę europejską.

FAKT! Zakup
produktów z rodziny Creative Cloud przez klientów instytucjonalnych
możliwy jest przez sieć partnerów Adobe w Polsce. Klient płaci wówczas
w złotych i otrzymuje polską fakturę VAT.

 

Mit:
Wyłącznie wybrani partnerzy Adobe mają prawo sprzedawać produkty Creative
Cloud.

FAKT! Wszyscy partnerzy Adobe mający status Certified
mogą sprzedawać produkty Creative Cloud. Podstawowym warunkiem uzyskania przez
resellera statusu Adobe Certified Partner jest zatrudnianie jednej osoby
z tytułem Adobe Certified Sales Professional z zakresu Acrobat,
Creative Suite i Volume Licensing. Tech Data, poprzez cykliczne szkolenia
stacjonarne i online, przygotowuje partnerów do egzaminów
certyfikacyjnych.

 

Mit: Do
używania aplikacji oferowanych w ramach usługi Adobe Creative Cloud jest
konieczne stałe połączenie z Internetem.

FAKT! Aplikacje
usługi Creative Cloud (jak Photoshop czy Illustrator) są instalowane lokalnie
w komputerze. Do używania nie wymagają stałego połączenia
z Internetem. Jest ono wymagane do zainstalowania aplikacji
i zweryfikowania poprawności licencji. Aplikacji z ważnymi licencjami
można używać w trybie offline. Dostęp do Internetu jest niezbędny, gdy
programy sprawdzają poprawność licencji. W przypadku wykupienia dostępu
miesięcznego aplikacji można używać w trybie offline przez 30 dni. Roczny
pozwala korzystać z oprogramowania w trybie offline przez 99 dni.

 

Mit: Pliki stworzone za pomocą produktów Creative Cloud
przechowywane są w chmurze.

FAKT! Pliki
utworzone przy użyciu produktów z rodziny Creative Cloud pozostają na
lokalnym dysku twardym. Można skorzystać z opcji synchronizacji plików
lokalnych z pamięcią masową w usłudze
Creative Cloud. Lokalne kopie plików są zachowywane po synchronizacji z tą
usługą.

 

Mit: Jeśli
klient anuluje abonament lub zmniejszy jego wartość, traci pliki przechowywane
w chmurze.

FAKT! W przypadku
nieprzedłużenia abonamentu płatnego lub zmniejszenia jego wartości użytkownik
zachowa dostęp do wszystkich plików w folderze Creative Cloud
w komputerze oraz w witrynie Creative Cloud. Po zakończeniu okresu
abonamentu konto użytkownika zostanie przekształcone w bezpłatne, w ramach
którego otrzymuje się 2 GB pamięci masowej. W przypadku używania
więcej niż 2 GB pamięci masowej nie będzie można synchronizować plików,
dopóki ilość miejsca na dysku używanego przez właściciela konta nie zmniejszy
się do określonego poziomu. W przypadku przekroczenia limitu należy
w ciągu 90 dni zmniejszyć ilość używanego miejsca online.
W przeciwnym razie można utracić dostęp do niektórych lub wszystkich
plików przechowywanych w witrynie Creative Cloud.

 

Mit: W ramach subskrypcji trzeba kupić cały pakiet
Creative Cloud, mimo że użytkownik potrzebuje tylko aplikacji, np. Photoshopa.

FAKT! W ramach
subskrypcji Creative Cloud można nabyć i cały pakiet, i pojedyncze
aplikacje.

 

Mit: Po zakupie produktów Creative Cloud używa się
wyłącznie ich najnowszej wersji.

FAKT! Po zainstalowaniu
produktów klient jest informowany o każdej poprawce czy nowej wersji
zakupionych programów. Sam decyduje o instalacji nowszej wersji.

 

Mit: Nie można dzielić się plikami z klientem,
który nie jest członkiem Creative Cloud.

FAKT! Można
pokazywać projekty osobom, które nie wykupiły subskrypcji. Poza tym stworzone
pliki nie różnią się niczym od plików stworzonych za pomocą pudełkowych wersji
programów.

 

Mit: Pliki utworzone za pomocą produktów Creative Cloud
przestaną być aktywne po zakończeniu subskrypcji.

FAKT! Pliki
stworzone za pomocą którejś z aplikacji Creative
Cloud zachowują się identycznie jak te z pudełka. Po zapisaniu ich na
dysku będą działać „zawsze”.




Zapraszamy do kontaktu

 


Leszek Wiśniewski


inżynier systemowy, Tech Data

Odpowiada za wsparcie techniczne partnerów w obrębie
rozwiązań software’owych, szkolenia stacjonarne oraz online, proces certyfikacji partnerów, programy szkoleniowe u klientów,
wsparcie techniczne dla rozwiązań licencyjnych.

leszek.wisniewski@techdata.pl

tel. (22) 547-92-27, tel. kom. 661-115-850