Misją firmy Aerohive jest zapewnianie łatwego dostępu do sieci bezprzewodowych – w sposób, który nie będzie prowadził do wzrostu złożoności systemu i wymagał kompromisów dotyczących bezpieczeństwa, wydajności, niezawodności oraz kosztów. Z uwagi na to infrastruktura opisywanej marki, oparta na chmurze obliczeniowej i zarządzaniu tożsamością, potrafi się samoorganizować i dostosowywać do różnego rodzaju usług. Oferuje m.in. unikatowe funkcjonalności Wi-Fi, połączenia VPN, routing i switching. Platforma Aerohive umożliwia tworzenie innowacyjnych aplikacji dla klientów z różnych sektorów gospodarki. Wśród nich są rozwiązania dla stacjonarnych sklepów i galerii handlowych.

 

Handel tradycyjny jak… e-commerce

Ktoś, kto prowadzi sklep internetowy, ma łatwy dostęp do statystyk związanych ze swoim serwisem online. Umożliwiają mu one zrozumienie zachowania klientów, określenie ich lojalności, zmierzenie skuteczności akcji promocyjnych, większy wpływ na wzrost zaangażowania kupujących itp. Ale co mają począć właściciele tradycyjnych sklepów, którzy nie dysponują takimi narzędziami?

Okazuje się, że z pomocą przychodzą urządzenia mobilne wyposażone w łączność Wi-Fi, których liczba błyskawicznie rośnie. Krótko mówiąc – smartfony czy tablety, dzięki którym upowszechnia się e-commerce. Ludzi, którzy noszą przy sobie mobilne urządzenia z aktywną łącznością Wi-Fi (ale niekoniecznie połączone z siecią bezprzewodową), jest już na tyle dużo, by byli statystycznie istotną częścią całej populacji. Dzięki temu można w dokładny i anonimowy sposób badać zachowania klientów, wykrywając obecność ich smartfonów z Wi-Fi.

 
Klient pod dyskretną obserwacją

Każdy układ radiowy Wi-Fi wysyła co jakiś czas sygnał w poszukiwaniu znajdujących się w pobliżu punktów dostępowych AP (patrz: schemat). AP produkcji Aerohive odczytuje ten sygnał, anonimizuje unikalny adres MAC urządzenia i przesyła zaszyfrowane dane do platformy chmurowej Euclid, gdzie są one przetwarzane. Euclid koreluje różne czynniki, w tym siłę sygnału i częstotliwość ping, by określić lokalizację telefonu – czy znajduje się on w sklepie, czy poza nim. Następnie stosuje zaawansowane algorytmy analityczne, których wynikiem są informacje przesłane przez bezpieczne połączenie HTTPS i prezentowane klientowi w aplikacji do zarządzania siecią HiveManager.

HiveManager zawiera darmowy, intuicyjny panel Euclid Analytics, dostarczający statystyki dotyczące kupujących oraz ich zachowań. System zapewnia czytelne raporty o wydajności KPI oraz moduł prognoz sprzedażowych, wspomaga wdrażanie i rozliczanie akcji marketingowych. Każdy punkt dostępowy Wi-Fi z funkcją detekcji i analizy zainstalowany w placówce handlowej czy usługowej jest swoistym barometrem. Takim, z którego można jasno odczytać, czy biznes się rozwija czy kurczy, i który podpowie, kiedy należy podjąć działania wspomagające (zobacz: www.youtube.com/watch?v=ZS8lPu_mBLk).

Aerohive jako pierwsza firma na świecie oferuje integrację infrastruktury Wi-Fi z coraz bardziej popularnym rozwiązaniem iBeacon. Połączone z punktami dostępowymi małe nadajniki wykorzystujące Bluetooth mogą wysyłać informacje do znajdujących się w pobliżu ludzi ze smartfonami, np. o promocjach lub ułatwiające dotarcie do poszukiwanych produktów.

Korzystający z Aerohive właściciele sklepów mogą również użyć mediów społecznościowych do zwiększania sprzedaży i zaangażowania klientów. Dzięki rozwiązaniu Aerohive Social Login Portal sprzedawcy, zapewniając kupującym sieć Wi-Fi klasy enterprise, mają jednocześnie dostęp do wartościowych informacji, które umożliwiają im lepsze, spersonalizowane dotarcie do swoich klientów (zobacz: www.youtube.com/watch?v=x0hq5voKjwk).

Dodatkowe informacje:

tel. 12 262 55 99, zyckopolska@zycko.com