W poprzednim wydaniu CRN Polska prezentowaliśmy, jak Scuderia Toro Rosso – jeden z wiodących zespołów Formuły 1 – zabezpiecza swoje unikalne dane z wykorzystaniem rozwiązań Acronis. Stajnia F1 jest w stanie chronić je bez względu na lokalizację – w siedzibie firmy i poza nią, w chmurze prywatnej i publicznej oraz na urządzeniach przenośnych, w tym tabletach i smartfonach. Co więcej, wszystkimi tymi danymi można zarządzać centralnie za pomocą jednej konsoli, a za proces ten mogą być odpowiedzialni zarówno zatrudnieni przez klienta administratorzy, jak też firmy zewnętrzne, np. wyspecjalizowani w tej dziedzinie usługodawcy, z którymi klient ma podpisany kontrakt serwisowy.

Na podobnym poziomie profesjonalną ochronę danych swoich klientów mogą zagwarantować resellerzy i integratorzy. Acronis zaprasza ich do uczestnictwa w programie partnerskim, w którym mogą uzyskać status Authorized, Gold oraz Platinum. Istnieje także możliwość wyboru szybszej ścieżki uzyskania statusu złotego (Grow to Gold) – tradycyjnie zajmuje to rok. Zrzeszeni w programie partnerskim resellerzy mogą liczyć na możliwość rejestracji projektów, darmowe wsparcie techniczne, szkolenia sprzedażowe i techniczne oraz narzędzia ułatwiające udział w kampaniach marketingowych.

– Nasi partnerzy mają przy tym zagwarantowane dwucyfrowe rabaty – podkreśla Artur Cyganek, dyrektor polskiego oddziału firmy Acronis. – Warunkiem jest, że dokonają rejestracji swojego projektu i solidnie przeprowadzą go od początku do końca. Wprowadziliśmy też system premiujący wybrane grupy produktów dla większych firm, na sprzedaży których można zarobić najwięcej.

Wszystkie produkty marki Acronis mają polski interfejs użytkownika, co – jak podkreślają przedstawiciele producenta – jest dominującym kryterium w wielu przetargach publicznych, ale doceniają to też komercyjni klienci. Dla tych, którzy nie chcą lub nie mogą przechowywać swoich danych w chmurze publicznej, przeznaczone są rozwiązania wdrażane w ich serwerowniach, ale z konsolą zarządzającą obsługiwaną przez partnera. Dzięki temu żadne poufne informacje klienta nie opuszczają jego siedziby, natomiast o zapewnienie ciągłości dostępu do nich w zdalny sposób dba firma partnerska.

 

To się opłaca

Wszyscy autoryzowani resellerzy mogą korzystać z portalu partnerskiego (partners.acronis.eu), gdzie dostępny jest formularz rejestracji projektów, jak również inne narzędzia ułatwiające nawiązanie współpracy z klientami i sprzedaż. Tam też znajduje się baza wiedzy dotycząca rozwiązań Acronis. Producent gwarantuje szybki kontakt z działem wsparcia, który służy pomocą przy rozwiązywaniu nietypowych problemów. Wszyscy partnerzy mają także dostęp do licencji NFR (Not For Resale), dzięki którym mogą zademonstrować klientom funkcjonalność oferowanego oprogramowania i realizować projekty Proof of Concept.

Dla firm o statusie złotym i platynowym przygotowane zostały programy wsparcia finansowego, które mogą być wykorzystane do prowadzenia kampanii marketingowych bądź organizowania spotkań i prezentacji dla klientów. Od partnerów tych wymaga się natomiast, aby w ich zespole byli przeszkoleni i certyfikowani inżynierowie (Acronis Certified Engineer) i sprzedawcy (Acronis Sales Professional).

Krzysztof Prystupa

Partner Account Manager, Clico

Jako Master Dystrybutor firmy Acronis zarządzamy całym kanałem sprzedaży produktów tej marki nie tylko w Polsce, ale również w większości krajów naszego regionu Europy. Są to m.in.  Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia oraz Słowenia. Zespół techniczny Clico, składający się z ponad 25 ekspertów, zapewnia partnerom profesjonalne wsparcie techniczne, handlowe i marketingowe oraz pomoc w zakresie realizacji projektów, wdrożeń, pokazów i testów. Pomaga też partnerom w zdobywaniu kompetencji – wiedza przekazywana jest głównie w trakcie konferencji, seminariów i szkoleń organizowanych przez Autoryzowane Centrum Szkoleniowe. Unikalną usługą Clico, oferowaną od 1998 r., są audyty bezpieczeństwa IT.