Według danych IDC Polska za 2016 r. już co piąta mała i średnia firma w Polsce korzysta z rozwiązań zarządzania flotą urządzeń drukujących. Kolejne 25 proc. ankietowanych deklaruje wdrożenie takiego rozwiązania do końca 2017 r. Jest to więc ostatni moment, w którym sprzedawca usługi MPS może zacząć działać na szybko rozwijającym się rynku. Za dwa, trzy lata będziemy mieli do czynienia z dużo większym nasyceniem tego segmentu, co znacząco utrudni start nowym graczom.

Zdobywając kompetencje w zakresie MPS już teraz, firmy IT mogą wskazywać swoim klientom na korzyści związane chociażby z redukcją kosztów druku. Zwłaszcza że blisko 90 proc. firm ich nie kontroluje, a ok. 40 proc. interwencji działu wsparcia IT dotyczy, bezpośrednio lub pośrednio, drukarek. Co ważne, nawet 16 proc. wszystkich wydruków pracownika okazuje się niepotrzebne i ostatecznie ląduje w koszu. To wszystko oczywiście negatywnie rzutuje na koszty.

 

Automatyzacja i optymalizacja

Specjaliści Black Point stale analizują rynek i trendy, prowadząc przy tym dialog z siecią sprzedaży oraz użytkownikami. Rezultatem takiego podejścia jest wprowadzenie do oferty usługi Black Point MPS. Ten model biznesowy jest zgodny z misją całej grupy kapitałowej Black Point, zawartą w haśle: „Bardziej wydajne, ekologiczne i oszczędne zarządzanie drukiem i biurem”.

Tym, co wyróżnia system Black Point MPS, jest kompleksowość w zakresie współpracy, wsparcia i dostarczanych narzędzi. To możliwe dzięki stabilnym fundamentom, jakie z jednej strony tworzą niezawodne produkty marki Black Point, a z drugiej wiedza i wsparcie ekspertów z 30-letnim doświadczeniem w produkcji materiałów eksploatacyjnych. Całość uzupełnia bezpieczne rozwiązanie systemowe do monitorowania środowiska druku.

MPS Black Point to narzędzie uniwersalne, które obsługuje urządzenia drukujące niezależnie od brandu producenta. Daje to resellerom niezależność i przewagę biznesową w budowaniu oferty dla klientów. Kompleksowość tego rozwiązania to także możliwości pracy z pełną gamą materiałów eksploatacyjnych. System może monitorować drukarki, w których zainstalowane są tonery ich producentów, ale naturalnie rekomenduje wykorzystanie produktów marki Black Point.

Wybierając usługę MPS, partner producenta zapewnia swojemu klientowi nie tylko automatyzację procesu zamówień materiałów eksploatacyjnych i zgłoszeń serwisowych skorelowaną z jego potrzebami (just-in-time). Dodatkowo zapewnia ona firmie zmniejszenie liczby wydruków, redukcję kosztów zakupu papieru, a także logistyki.

Dzięki audytowi środowiska druku, który jest przeprowadzany przez specjalistów Black Point, użytkownik otrzymuje transparentny wynik, jak i gdzie może zoptymalizować wykorzystanie parku urządzeń drukujących, co automatycznie przekłada się na realne, znaczące ograniczenie niepotrzebnych interwencji serwisowych, a tym samym odciążenie pracowników działu IT. Natomiast dostawca usługi Black Point MPS zyskuje bezcenną wiedzę o kliencie, może być pewien jego lojalności, jak też ma możliwość zaoferowania szerszego portfolio rozwiązań oraz elastyczności w wyborze urządzeń. Otrzymuje także stałe wsparcie i doradztwo specjalistów Black Point dotyczące środowiska druku, opiekę serwisową, automatyzację zamówień i pełne wsparcie przy ich realizacji bezpośrednio z magazynu spółki w Bielanach Wrocławskich.

Jak to działa w praktyce?

System Black Point MPS informuje użytkownika o awariach i zużyciu tonerów, sam w imieniu klienta zamawia tonery do konkretnej drukarki, jak również automatyzuje wiele innych żmudnych i czasochłonnych procesów. Wszystko przebiega z pełną kontrolą wydatków, czasu i efektywności procesu.

Informacje dla partnerów:

tel. (+48) 695 901 017, mps@blackpoint.pl

BLACK POINT SA, ul. Atramentowa 5, Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce