Black Point rozwija usługi dla partnerów
Producent przekonuje resellerów, że warto postawić na dostawcę, który gwarantuje silne wsparcie handlowe i technologiczne w coraz bardziej wymagającym biznesie, jakim jest sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek.
Rynek stawia coraz to
wyższe wymagania producentom zamienników. Następuje odwrót od dyktatu ceny. To
trwała tendencja, którą potwierdzają dane IDC dotyczące tonerów. Według firmy
badawczej wzrasta średnia cena kartridża – zarówno w segmencie OEM
jak i materiałów kompatybilnych. O powodzeniu dostawcy i jego
resellerów decyduje jakość produktów, a także wysoki poziom i szeroki
zakres obsługi klientów. Partnerzy potrzebują wartościowych programów
współpracy z producentem, które zapewnią im odpowiednio wysoką marżę ze
sprzedaży tuszów i tonerów. To oczywiste. Teraz jednak równie ważne staje
się zapewnienie im dostępu do wiedzy podnoszącej ich kompetencje techniczne
i sprzedażowe. Nowe propozycje Black Pointa mają umożliwić resellerom
obsługę klientów końcowych w sposób, który sprosta obecnym wyzwaniom
i nie będzie ustępował poziomowi charakterystycznemu dla producentów OEM.
Dotyczą dwóch obszarów: edukacji i narzędzi biznesowych.
Edukacja
Producent chce, aby jego
partnerzy rozwijali unikalne kompetencje sprzedażowe. Stworzył dwa cykle
szkoleniowe: Akademię Black Point i Centrum Serwisowe Black Point. Podczas
zajęć w ramach Akademii sprzedawcy materiałów eksploatacyjnych poznają
technologię produkcji wysokiej jakości tuszów i tonerów oraz uczą się, jak
prezentować potencjalnym użytkownikom korzyści z ich stosowania.
W Centrum Serwisowym zdobywają jeszcze bardziej unikalne
kompetencje. Między innymi uczą się instalowania pojemników z tuszem
i tonerem oraz podstaw konserwacji drukarek. Są wyposażani w profesjonalne
narzędzia serwisowe. Dzięki temu łatwiej im budować lojalność klienta
i przewagę nad konkurencją. Oba cykle szkoleniowe ruszyły
w 2014 r. Partnerzy mogą z nich korzystać również
w bieżącym roku.
Wyzwania rynku zamienników
Producent
powinien zapewnić resellerom:
• bezpieczeństwo
patentowe,
• produkty wysokiej
jakości,
• ofertę szkoleniową
w zakresie kompetencji sprzedażowych,
• narzędzia do
skutecznego konkurowania w obszarze kontraktów materiałowo–serwisowych.
Narzędzia biznesowe
Już w I kw.
2015 r. polski producent odda do dyspozycji partnerów handlowych
innowacyjny system Profits MPS umożliwiający automatyzację obsługi klientów
biznesowych, m.in. rozliczenie za wydruk. Za jego pomocą można zarządzać
wszystkimi markami i modelami drukarek (co stanowi istotną przewagę nad
systemami OEM-owymi). Takie rozwiązanie jest pomocne w budowaniu trwałych
relacji z odbiorcami. Podobne systemy dotychczas były dostępne wyłącznie
z ofertą OEM.
Kolejnym elementem oferty na bieżący rok jest Autoryzowany
Serwis Ogólnopolski Black Point. Będzie przydatny partnerom nie tylko
w przypadkach realizacji gwarancji na materiały eksploatacyjne, ale
również do uzupełnienia ich oferty MPS o usługi serwisowe dla drukarek.
Partner będzie mógł również sprzedawać klientom usługi ASO BP i generować
dzięki temu dodatkowy dochód.
Producent nie zaprzestaje
prac nad poszerzeniem portfolio materiałów eksploatacyjnych. Pierwsze nowości
pojawiły się w ofercie już w połowie I kw. br. Dostawcy zależy
jednocześnie na uświadamianiu resellerom i użytkownikom końcowym zagrożeń,
jakie niesie za sobą handel tanimi chińskimi zamiennikami naruszającymi
patenty, a także ich kupno. Informowanie o wynikającym stąd ryzyku
jest jednym z priorytetów edukacyjnych Black Pointa.
Kartridże naruszające patenty
Dlaczego
nie warto sprzedawać kartridżów zamiennych 100 proc. new naruszających patenty?
• Ich sprzedaż jest
nielegalna.
• Oferując je, nie
można liczyć, że będzie to biznes długoterminowy (ich niska cena tego nie
zapewni – można szybko stracić klientów, którzy łatwo znajdą innego tańszego
dostawcę).
• Negatywnie wpływają
na środowisko naturalne.
• Są niskiej jakości
– projektuje się je i produkuje zgodnie z jedną przesłanką: muszą być tanie.
• Niektóre kartridże
zamienne 100 proc. new naruszające patenty są oznaczane jako refabrykowane – to
jest przestępstwo.
Podobne artykuły
„Alternatywa” zyskała na wartości
Na rynku materiałów eksploatacyjnych nadal sukcesywnie rośnie udział produktów OEM, ale co ciekawe w II połowie ubiegłego roku zwiększyła się wartość sprzedaży alternatywnych tuszy i tonerów.
Materiały eksploatacyjne: nieco mniej do podziału
Sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do druku na polskim rynku wprawdzie spadła, ale w niewielkiej skali.
Materiały eksploatacyjne: producenci przejmują inicjatywę
Rozwój wypadków na rodzimym rynku materiałów eksploatacyjnych pozostaje wielką niewiadomą. Pewne jest jedynie, że analitycy nie mają dobrych wiadomości zarówno dla producentów sprzętu, jak i dostawców zamienników.