Rynek stawia coraz to
wyższe wymagania producentom zamienników. Następuje odwrót od dyktatu ceny. To
trwała tendencja, którą potwierdzają dane IDC dotyczące tonerów. Według firmy
badawczej wzrasta średnia cena kartridża – zarówno w segmencie OEM
jak i materiałów kompatybilnych. O powodzeniu dostawcy i jego
resellerów decyduje jakość produktów, a także wysoki poziom i szeroki
zakres obsługi klientów. Partnerzy potrzebują wartościowych programów
współpracy z producentem, które zapewnią im odpowiednio wysoką marżę ze
sprzedaży tuszów i tonerów. To oczywiste. Teraz jednak równie ważne staje
się zapewnienie im dostępu do wiedzy podnoszącej ich kompetencje techniczne
i sprzedażowe. Nowe propozycje Black Pointa mają umożliwić resellerom
obsługę klientów końcowych w sposób, który sprosta obecnym wyzwaniom
i nie będzie ustępował poziomowi charakterystycznemu dla producentów OEM.
Dotyczą dwóch obszarów: edukacji i narzędzi biznesowych.

 

Edukacja

Producent chce, aby jego
partnerzy rozwijali unikalne kompetencje sprzedażowe. Stworzył dwa cykle
szkoleniowe: Akademię Black Point i Centrum Serwisowe Black Point. Podczas
zajęć w ramach Akademii sprzedawcy materiałów eksploatacyjnych poznają
technologię produkcji wysokiej jakości tuszów i tonerów oraz uczą się, jak
prezentować potencjalnym użytkownikom korzyści z ich stosowania.

W Centrum Serwisowym zdobywają jeszcze bardziej unikalne
kompetencje. Między innymi uczą się instalowania pojemników z tuszem
i tonerem oraz podstaw konserwacji drukarek. Są wyposażani w profesjonalne
narzędzia serwisowe. Dzięki temu łatwiej im budować lojalność klienta
i przewagę nad konkurencją. Oba cykle szkoleniowe ruszyły
w 2014 r. Partnerzy mogą z nich korzystać również
w bieżącym roku.

Wyzwania rynku zamienników

Producent
powinien zapewnić resellerom:

• bezpieczeństwo
patentowe,

• produkty wysokiej
jakości,

• ofertę szkoleniową
w zakresie kompetencji sprzedażowych,

• narzędzia do
skutecznego konkurowania w obszarze kontraktów materiałowo–serwisowych.

 
Narzędzia biznesowe

Już w I kw.
2015 r. polski producent odda do dyspozycji partnerów handlowych
innowacyjny system Profits MPS umożliwiający automatyzację obsługi klientów
biznesowych, m.in. rozliczenie za wydruk. Za jego pomocą można zarządzać
wszystkimi markami i modelami drukarek (co stanowi istotną przewagę nad
systemami OEM-owymi). Takie rozwiązanie jest pomocne w budowaniu trwałych
relacji z odbiorcami. Podobne systemy dotychczas były dostępne wyłącznie
z ofertą OEM.

Kolejnym elementem oferty na bieżący rok jest Autoryzowany
Serwis Ogólnopolski Black Point. Będzie przydatny partnerom nie tylko
w przypadkach realizacji gwarancji na materiały eksploatacyjne, ale
również do uzupełnienia ich oferty MPS o usługi serwisowe dla drukarek.
Partner będzie mógł również sprzedawać klientom usługi ASO BP i generować
dzięki temu dodatkowy dochód.

Producent nie zaprzestaje
prac nad poszerzeniem portfolio materiałów eksploatacyjnych. Pierwsze nowości
pojawiły się w ofercie już w połowie I kw. br. Dostawcy zależy
jednocześnie na uświadamianiu resellerom i użytkownikom końcowym zagrożeń,
jakie niesie za sobą handel tanimi chińskimi zamiennikami naruszającymi
patenty, a także ich kupno. Informowanie o wynikającym stąd ryzyku
jest jednym z priorytetów edukacyjnych Black Pointa.

Kartridże naruszające patenty

Dlaczego
nie warto sprzedawać kartridżów zamiennych 100 proc. new naruszających patenty?

• Ich sprzedaż jest
nielegalna.

• Oferując je, nie
można liczyć, że będzie to biznes długoterminowy (ich niska cena tego nie
zapewni – można szybko stracić klientów, którzy łatwo znajdą innego tańszego
dostawcę).

• Negatywnie wpływają
na środowisko naturalne.

• Są niskiej jakości
– projektuje się je i produkuje zgodnie z jedną przesłanką: muszą być tanie.

• Niektóre kartridże
zamienne 100 proc. new naruszające patenty są oznaczane jako refabrykowane – to
jest przestępstwo.