W ostatnich latach branża druku przeszła dwie znaczące przemiany. Po pierwsze, klienci oczekują produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb. To oznacza, że kupowane urządzenie musi być zgodne z ich preferencjami w kwestiach ekonomii, bezpieczeństwa danych i dostosowane do firmowej infrastruktury. Druga zmiana polega na rozbudowie gałęzi usług, w postaci serwisu lub Usługi Zarządzania Drukiem (MPS). To wszystko sprawia, że między producentem sprzętu, a jego partnerem biznesowym tworzy się długotrwała relacja.

Brother już od pięciu lat wprowadza zmiany w sposobach sprzedaży, aby móc lepiej reagować na potrzeby użytkowników – zarówno MŚP, jak i największych korporacji oraz rozmaitych jednostek administracji publicznej. Japoński producent dysponuje dobrą ofertą produktową i jednocześnie stawia na elastyczność. W swojej strategii kładzie duży nacisk na współpracę z partnerami, z którymi wspólnie przygotowuje rozwiązania dla klientów, wprowadzając nowe formy sprzedaży.

Pierwsi w Europie

Jedną z nich jest Usługa Zarządzania Drukiem, która oznacza kompleksową opiekę serwisową nad urządzeniami marki Brother wraz z dostarczaniem materiałów eksploatacyjnych. Tym, co wyróżnia tego właśnie producenta na tle innych firm oferujących podobne rozwiązanie, jest utworzenie dedykowanego portalu internetowego Brother Online dla partnerów i klientów końcowych. Resellerom i integratorom umożliwia on przygotowanie oferty za pomocą wbudowanego kreatora, wygenerowanie umowy dla klienta, a następnie monitorowanie urządzenia w trakcie trwania umowy. Z kolei użytkownik, który zdecyduje się na współpracę z partnerem firmy Brother, będzie mógł w portalu zamówić serwis, sprawdzić historię wysyłek materiałów eksploatacyjnych, przeglądać rozliczenia oraz monitorować liczniki wydrukowanych stron. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym producent wdrożył tego typu rozwiązanie.

Takie właśnie, indywidualne podejście do każdego klienta, umożliwia dostarczanie sprzętu oraz dopasowanie usług, które najlepiej wpiszą się w jego potrzeby. Przykładowo, użytkownik z sektora opieki medycznej będzie potrzebował rozwiązań, które zapewniają druk niestandardowy (np. etykiet dla pacjentów) i jednocześnie gwarancję bezpieczeństwa poufnych danych. W takiej sytuacji współpraca z firmą Brother umożliwia wprowadzenie większej liczby rozwiązań dla klienta, przy czym nierzadko takich, których sam reseller nie byłby w stanie wdrożyć. Tak stworzona oferta produktów i usług maksymalizuje korzyści użytkownika, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów związanych z obsługą druku.

Wsparcie nawet dla najmniejszych

Co więcej, w ramach Usługi Zarządzania Drukiem firma Brother zajmuje się obsługą kontraktu. Partner zatem opiekuje się klientem, pomaga w zawarciu umowy, jednak sam proces związany z logistyką i serwisem należy do producenta. Wysyła on materiały eksploatacyjne do klienta, jak też zajmuje się serwisem i pomocą techniczną. Platforma Usługi Zarządzania Drukiem umożliwia monitorowanie stanu urządzenia i automatyczne wysyłanie zamówienia na materiały eksploatacyjne w imieniu klienta. Takie rozwiązania przekładają się na oszczędności dla partnera, ograniczają ponoszenie dodatkowych kosztów własnych i zapewniają przygotowanie atrakcyjnej oferty dla użytkowników.

W sytuacji, kiedy to producent pomaga partnerowi w sprzedaży kontraktowej, ten może w pełni skupić się na swojej podstawowej działalności. To ogromne wsparcie dla wszystkich partnerów – nawet tych małych, którzy nie muszą ponosić dodatkowych kosztów związanych z obsługą serwisową, zakupem części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz inwestować środków w zakup i obsługę programu do monitorowania urządzeń.

Brother, wspólnie z resellerami i integratorami, ma możliwość obsłużenia każdego klienta bez względu na jego wielkość. Może to być zarówno mała firma, jak i korporacja. Prócz zmniejszenia kosztów i czasu pracy poświęcanego na serwis oraz utrzymanie sprzętu, klienci japońskiego producenta doceniają możliwość powierzenia tego obszaru działalności takiemu właśnie, wiarygodnemu partnerowi.