Samsung Flip ma w zamyśle jego twórców zamienić każdą przestrzeń firmową w funkcjonalne miejsce spotkań biznesowych. Funkcje tego narzędzia mają inspirować użytkowników do działania, a także pomagać w prezentacji pomysłów, informacji i wymianie poglądów. Flip ma postać 55-calowego wyświetlacza, umieszczonego na metalowym stelażu na kółkach. Urządzenie można łatwo transportować i wykorzystać w przestrzeniach o różnorodnej charakterystyce, od małego biura po sale konferencyjne. Działa już po podłączeniu do prądu, ale jego funkcjonalność zwiększa się jeszcze bardziej po integracji z zastanym środowiskiem AV i IT.

Funkcje Flipa pomagają członkom firmowych grup roboczych zaangażować się w pracę nad danym projektem. Z flipcharta mogą korzystać jednocześnie cztery osoby – pisząc po powierzchni wyświetlacza specjalnymi piórami (lub dowolnym „pisakiem”) i wykorzystując szeroką gamę kolorów. Zbędne notatki łatwo wymazuje się dłonią. Na ekran Flipa można także importować teksty, grafikę i zdjęcia przechowywane w pamięci urządzeń należących do uczestników spotkania – dzięki funkcji Screen Mirroring, a także złączu USB i HDMI. Z kolei funkcja udostępniania widoku z flipcharta pozwala na oglądanie tych samych treści na wyświetlaczach wszystkich komputerów, smartfonów czy tabletów sparowanych z Flipem przez Wi-Fi lub NFC.

Za pomocą komunikatora w smartfonie bądź laptopie połączonego z flipchartem można organizować tele- lub wideokonferencje. Przy czym zespół biorący udział w spotkaniu jest w stanie w pełni poświęcić się pracy, dyskusji, wewnętrznej interakcji zamiast żmudnemu robieniu notatek. Flip eliminuje ten kłopotliwy proces dzięki prostemu systemowi przechowywania i dystrybucji danych. Cyfrowe materiały bezpośrednio z flipcharta przesyła się na skrzynki mailowe wszystkich zainteresowanych osób, wrzuca na serwer lub zapisuje na pamięciach USB. Można je także wydrukować. Dzięki mobilności Flipa można organizować wewnętrzne spotkania w każdym miejscu w biurze, co rozwiązuje problemy z dostępnością sal.

Spotkanie z „efektem wow”

Burzy mózgów podczas pracy grupy roboczej towarzyszy duża swoboda twórcza. W przeciwieństwie do spotkania z klientami, na którym liczy się punktualność, porządek oraz profesjonalne, bezbłędne prezentowanie przygotowanych wcześniej informacji i koncepcji. Nie zaszkodzi też odrobina tzw. efektu wow. Flip to innowacyjne rozwiązanie, które go zapewni, np. gdy ekran wyświetlacza uaktywni się samodzielnie, w momencie kiedy podejdzie do niego osoba prowadząca spotkanie. Wygodna funkcja obracania ekranu pozwala prezentować treści w pozycji portretowej lub horyzontalnej. Flip pomaga porządkować materiały dzięki wyraźnemu podziałowi na strony i możliwości przewijania jednym ruchem aż dwudziestu „kartek”. Z kolei dzięki narzędziom nawigującym łatwo jest odszukać w razie potrzeby wcześniejsze części prezentacji.

Z uwagi na opisane funkcje elektronicznego flipcharta można go traktować także jako rozwiązanie uzupełniające infrastrukturę w profesjonalnych centrach konferencyjnych. Lekki, mobilny sprzęt może być transportowany z sali do sali. Podobnie ma się sprawa z centrami szkoleniowymi. W obu przypadkach na korzyść Flipa mocno przemawia wspomniana już łatwość integracji urządzenia z infrastrukturą AV i IT. Szczególnie podczas szkoleń wykładowcy i uczniowie docenią możliwość bieżącego uzupełniania treści edukacyjnych dodatkowymi notatkami.

Flip jest użyteczny zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i w małych pracowniach artystycznych bądź projektowych. Dzięki narzędziom kreatywnym bezpośrednio na jego ekranie (podobnie jak na tablecie czy papierze) można tworzyć projekty, które swoją formą mają zrobić wrażenie na klientach. Wygląd Flipa wpasuje się w wystrój każdej nowoczesnej pracowni, często będącej wizytówką przedsiębiorstwa. Urządzenie uatrakcyjni firmowe salony, w których – na ekranie flipcharta – mogą być prezentowane treści wizerunkowe, instruktażowe, przeznaczone dla odwiedzających. W salonach firm doradczych i usługowych, związanych np. z rynkiem finansowym, Flip będzie świetnym narzędziem wspomagającym pracę doradcy podczas spotkania z klientami.