W bieżącym roku zarząd AB wyodrębnił nowy dział Presales & Solution Design, który ma zwiększyć możliwości spółki jako dystrybutora z wartością dodaną. Podczas konferencji partnerzy firmy zapoznali się z wybranymi produktami, których sprzedaż będzie wspierana właśnie przez specjalistów z P&SD. Mowa m.in. o zasilaczach UPS marki Delta, należącej do jednego z głównych dostawców tego typu urządzeń na świecie (6 proc. udziałów w globalnym rynku), ale słabo rozpoznawalnej w Polsce. Na naszym rynku konkurencja w tym segmencie jest ogromna, ale przedstawiciele Delty zamierzają być bardziej zauważalni w kanale partnerskim, co przy wsparciu AB ma przynieść pożądane efekty w sektorze MSP.

Na polskim rynku mamy około pół setki różnych producentów zasilaczy, ale tylko dziesięciu z nich ma lokalne przedstawicielstwa, z czego zaledwie pięciu dysponuje kompletnym portfolio urządzeń bazującym na własnych produktach – podkreśla Michał Semeniuk, dyrektor handlowy w lokalnym biurze Delty.

Ważny element działań VAD stanowi biznes serwerowy (maszyny Optimusa), o którym mówił Rafał Nowogrodzki, Product Manager AB, ale także m.in. słuchawki Jabra, których zakupem zainteresowani są – jak podkreślali przedstawiciele marki – nie tylko klienci świadczący usługi call center, lecz firmy z wielu innych branż.

Według danych Frost&Sullivan na świecie słuchawki są wykorzystywane w około 8 proc. biur, w Polsce zaś ten wskaźnik wynosi jedynie 2 proc. Dlatego sprzedaż słuchawek biurowych będzie rosła w kolejnych latach w tempie od 10 do 20 proc. rocznie – twierdzi Tomasz Miller, Senior Account Manager w polskim biurze Jabra.