Axel Computer Sp. z o.o. to działające ponad dwadzieścia lat gdańskie
przedsiębiorstwo zajmujące się kompleksową obsługą teleinformatyczną firm oraz
instytucji. Spółka koncentruje się na wszechstronnej obsłudze rynku SMB oraz
sektorze publicznym. Firma rozpoczynała swoją działalność od hurtowej i
detalicznej sprzedaży podzespołów oraz akcesoriów komputerowych. Dzięki
zdobytemu doświadczeniu oraz umiejętnością starannie dobranego zespołu
specjalistów, firma stopniowo rozwijała spektrum oferowanych przez siebie
usług.

Przedsiębiorstwo jest obecnie jednym z liderów rynku komputerowego na
Pomorzu. Dążąc do nieustannego rozwoju oraz powiększenia grona odbiorców,
firma poszukiwała nowatorskiego oraz bezpiecznego rozwiązania umożliwiającego
poszerzenie portfolio oferowanych usług. Dlatego spółka postanowiła o
wdrożeniu rozwiązań z rodziny Microsoft System Center.

 

Sytuacja

Axel Computer Sp. z o.o poszukiwało rozwiązania umożliwiającego
poszerzenie oferowanych przez spółkę usług oraz usprawniającego
administrowanie infrastrukturą informatyczną firmy. Zakładana funkcjonalność
oprogramowania miała również umożliwić wirtualizację rozwiązań wdrażanych u
klientów firmy.

 

Rozwiązanie

W Firma Axel Computer sp. z o.o. postanowiła o wdrożeniu oprogramowania
Microsoft System Center, w tym System Center Operations Manager 2007 R2 oraz
System Center Data Protection Manager 2007. Zastosowanie oprogramowania
Microsoft wyeliminowało pojawiające się w systemie problemy oraz wpłynęło na
wygodę pracy z infrastrukturą informatyczną.

Dzięki zastosowaniu wirtualizatora Hyper–V firma dokonała pełnej
wirtualizacji zasobów serwerowych, tworząc podstawy do działania chmury
prywatnej. Funkcjonalność zastosowanego oprogramowania ułatwiła zarządzanie
fizycznym i wirtualnym środowiskiem oraz pomogła w optymalizacji struktur
informatycznych spółki. Duża przejrzystość aplikacji i kontrola zachodzących
w środowisku procesów przyczyniła się do usystematyzowania codziennych
czynności związanych z administrowaniem poszczególnymi narzędziami oraz
automatyzacji kluczowych obszarów działalności IT. Spowodowało to również
możliwość redukcji ilości działającego w firmie sprzętu.

Wprowadzenie całego pakietu oprogramowania wykonane zostało przez
funkcjonujący w strukturach firmy dział wdrożeń, którego inżynierowie
błyskawicznie wcielili nowe rozwiązania. Wdrożenie oprogramowania odbyło się
w zaledwie trzy tygodnie.

 
Korzyści

– powiększenie portfolio oferowanych usług;

– pozyskanie nowych klientów firmy;

– redukcja infrastruktury informatycznej, skalowalność systemu;

– udostępnianie klientom zasobów odpowiadających ich rzeczywistemu
zapotrzebowaniu;

– wzrost kompleksowości obsługi klientów, efektywności i dostępności
oferowanych im zasobów;

– możliwość przeprowadzania wirtualnych testów nowatorskich rozwiązań

 

Opinie klienta

Mariusz Rutkowski, Dyrektor ds. Rozwoju Axel Computer Sp. Z o.o.:

„Głównym powodem wdrożenia byłą chęć oferowania naszym obecnym i przyszłym klientom
usług na najwyższym poziomie. Ich zadowolenie przekłada się proporcjonalnie na
osiągane przez nas korzyści. Naszych klientów chcemy obsługiwać w sposób
najbardziej profesjonalny i najbardziej kompleksowy”.

„Bardzo korzystną i odczuwalną dla nas zmianą było obniżenie ilości naszych
serwerów. Dzięki wysokowydajnym rozwiązaniom Microsoft liczba serwerów
fizycznych zredukowana została z czternastu, do zaledwie sześciu.
Scentralizowany system bardzo ułatwił administrowanie całego obszaru naszej
działalności.”

 

Podsumowanie

Klient: Axel Computer Sp. z o.o.

Wykonawca: własny dział IT

 

Zastosowane technologie:

– System Center Operations Manager 2007 R2

– System Center Configuration Manager 2007 R2

– System Center Data Protection Manager 2007

– Windows Server 2008 R2