Idea certyfikacji jest prosta. Producenci określonych rozwiązań proponują integratorom programy szkoleń, które z reguły kończą się uzyskaniem certyfikatu. Zdobycie podstawowych uprawnień zazwyczaj jest stosunkowo łatwe i nie wymaga dużych nakładów finansowych, a kluczową korzyścią jest pogłębienie wiedzy na temat produktów.

Większe wyzwanie stanowią wyższe poziomy szkoleń i specjalizacji, które zapewniają dodatkowe możliwości i profity. Wiąże się z nimi konieczność ciągłej edukacji, poświęcania czasu, a niekiedy również środków finansowych. Niemal każdy z dużych producentów rozwiązań IT ma własne programy szkoleniowe i egzaminy. Dlatego z perspektywy firmy istotne jest, aby wybrać te, które w przyszłości przyniosą oczekiwany zwrot. Profity wynikające z pozyskiwania certyfikatów producentów przez specjalistów są na tyle liczne i istotne, że z całą pewnością rekompensują koszty.

Przewaga konkurencyjna

Certyfikacja stanowi przede wszystkim potwierdzenie umiejętności. Inwestowanie w poszerzanie wiedzy specjalistów prowadzi wprost do uzyskiwania przewagi kompetencyjnej nad konkurencją. Każdy świadomy klient zwraca uwagę na to, jak i przez kogo jest obsługiwany. Dzięki takiemu zaświadczeniu może on w prosty i szybki sposób zweryfikować, czy firma, z którą zamierza współpracować, ma odpowiednie kwalifikacje, czy zna produkty, które sprzedaje, i czy będzie w stanie zapewnić wysoki poziom obsługi.

Umiejętności poświadczone odpowiednimi dokumentami przekładają się nie tylko na łatwiejsze pozyskiwanie klientów, ale również na prowadzenie projektów. Bardziej kompetentny zespół sprawniej i szybciej poradzi sobie z wdrożeniem, a także rozwiązywaniem problemów. W efekcie użytkownik otrzymuje usługę wysokiej jakości.

Wyższy zysk

Programy certyfikacyjne wiążą się również z bardzo wymiernymi korzyściami finansowymi. Producentom opłaca się wspierać partnerów biznesowych, którzy specjalizują się w ich rozwiązaniach. Powód jest prosty – to oni odpowiadają za sprzedaż. Co więcej, to integratorzy mają bezpośredni kontakt z klientami, więc są także częściowo odpowiedzialni za wizerunek marki.

Najczęściej producenci nakłaniają integratorów do inwestowania w kompetencje z zakresu swoich rozwiązań, oferując rabaty lub inne korzyści. Dzięki temu firmy, które uzyskały certyfikację, mogą proponować klientom niższe ceny lub uzyskiwać wyższe marże ze sprzedaży. Gwarantuje to bezpośredni, finansowy zwrot z inwestycji w zdobywanie uprawnień i osiąganie kolejnych poziomów specjalizacji.

Efektywny marketing

Wsparcie dla certyfikowanych partnerów to jednak nie tylko rabaty. Wielu producentów rezerwuje dla integratorów osobne budżety marketingowe lub aktywnie wspiera ich projekty. Współpraca w tym zakresie umożliwia wykorzystanie mocnych stron obu podmiotów. Producent posiada duży budżet marketingowy, a integrator bezpośredni dostęp do rynku i jego znajomość. Dostawca razem z zaufanym i sprawdzonym partnerem może więc lepiej zagospodarować te fundusze i efektywniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Wsparcie dystrybutora

Ważną rolę w całym systemie odgrywają również dystrybutorzy rozwiązań, którzy aktywnie dzielą się wiedzą z partnerami. Veracomp za pomocą szkoleń wspiera integratorów i pomaga im w przygotowaniach do uzyskania uprawnień.

Już niemal od 30 lat wspieramy naszych partnerów biznesowych. Przy certyfikacji dzielimy się z nimi naszymi doświadczeniami, przygotowujemy szkolenia: zarówno stacjonarne, jak i webinary, dostarczamy materiały marketingowe oraz zapewniamy bieżącą pomoc. Mamy świadomość tego, jak ważna jest dzisiaj wiedza, dlatego chętnie wspieramy integratorów w samokształceniu i zdobywaniu nowych kompetencji technicznych oraz sprzedażowych – podsumowuje Anna Styrylska, dyrektor Działu Marketingu w Veracompie.

 

Jak to działa?

Przedstawiamy przykładowe zasady współpracy z wybranymi producentami z oferty Veracomp.

Extreme Networks

Partnerzy Extreme Networks uzyskują dostęp do bezpłatnych szkoleń handlowych, dzięki którym mogą poznać tajniki sprzedażowe i marketingowe producenta. Ponadto oferuje on płatne szkolenia z zakresu swoich rozwiązań. Udział w komplecie treningów zapewnia wejście na wyższy poziom certyfikacji, z którym wiążą się wymierne korzyści, m.in. widoczność na stronie producenta oraz możliwość korzystania z funduszy marketingowych i programu demo.

Huawei

„Certyfikacje firmy Huawei należą do najbardziej wszechstronnych i dostosowanych do potrzeb branży ICT na świecie. Pozwalają one specjalistom systematycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności w zakresie zarówno dotychczas stosowanych, jak i wschodzących technologii IT” – mówi Andrzej Wilkowski, Head of Huawei Team w Veracompie. Zdobycie odpowiednich uprawnień wiąże się nie tylko z potwierdzeniem wiedzy i umiejętności w danym obszarze oraz korzyściami dla partnera, ale także z profitami dla samych specjalistów.

Fortinet

Program partnerski Fortinet składa się czterech poziomów: Authorized, Silver, Gold i Platinum. Możliwość certyfikacji na wyższym poziomie wiąże się bezpośrednio z 8-stopniowym programem Fortinet Network Security Expert (NSE), przeznaczonym dla specjalistów w danej firmie. Przykładowo: aby uzyskać poziom Silver, integrator musi mieć przynajmniej jednego specjalistę z NSE1 i NSE2 oraz jednego z NSE4. Spełnienie wymogów w przypadku każdego z poziomów przekłada się średnio na zwiększenie obrotów o 42 proc. Ponadto wyższy status integratora potwierdza jego wiedzę i doświadczenie, które może przełożyć się na przychody z usług wsparcia lub dzierżawy sprzętu. Kolejne poziomy certyfikacji ułatwiają także pozyskanie wsparcia marketingowego.

Veeam

Producent oferuje rozbudowany program partnerski dla integratorów systemów IT. Kolejne poziomy nie wynikają jedynie z wielkości zamówień, wiążą się także z koniecznością zdobywania przez pracowników firmy odpowiednich certyfikatów, potwierdzających ich kompetencje i umiejętności. Spośród najważniejszych korzyści dla partnerów wyróżnić należy rabaty na rozwiązania Veeam sięgające nawet 34 proc., dostęp do materiałów handlowych i marketingowych, a także szybsze zawieranie transakcji.

WatchGuard

Integratorzy, którzy chcą podnieść swój status partnerski, nie muszą spełniać żadnych wymogów co do wielkości obrotów – wystarczy mała inwestycja w sprzęt demo oraz darmowe szkolenia online zakończone egzaminem. Nowi partnerzy, którzy zainwestowali już czas i zasoby oraz posiadają certyfikację innego producenta rozwiązań security, mogą skorzystać z programu Status Match. Zostanie im zaproponowany taki sam poziom partnerstwa w WatchGuard na start i pół roku na uzupełnienie wiedzy. Wyższy status umożliwia również uzyskiwanie upustów, rabatów posprzedażnych i środków marketingowych oraz dopuszcza do udziału w programie MSSP, przeznaczonym dla dostawców zarządzanych usług bezpieczeństwa.

Red Hat

Certyfikowane szkolenia Red Hat należą do najbardziej poszukiwanych i zarazem wartościowych treningów technicznych w obszarze IT. Kursy w dużej mierze skupione są na wiedzy praktycznej, a zdobycie odpowiednich kompetencji wiąże się z możliwością uzyskania wyższej marży ze sprzedaży, jak również ochrony projektu przez rejestrację. Zdobywanie certyfikatów zapewnia autoryzację, dzięki której integrator może otrzymać opiekuna z zespołu Red Hat w Polsce, a także wnioskować o środki marketingowe i wsparcie producenta.

Poly

Certyfikacja w przypadku firmy Poly dzieli się na kategorie, które uprawniają do sprzedaży poszczególnych grup rozwiązań. Udział w kolejnych szkoleniach wiąże się nie tylko z poszerzaniem wiedzy, ale także z prestiżem, jaki daje możliwość umieszczenia w materiałach marketingowych oraz handlowych logo Certyfikowanego Partnera Poly.

Veracomp, autoryzowany dystrybutor rozwiązań Poly, prowadzi też autorski program Partner PRO. Zapewnia on certyfikowanym partnerom udział w specjalistycznych szkoleniach, pierwszeństwo w wypożyczaniu sprzętu, jak również pomoc techniczną, materiały marketingowe i obecność na stronie polycom.veracomp.pl.

Jak podkreśla Marcin Derecki, Senior Account Manager w VisionCube: „Certyfikacja Poly to potwierdzenie posiadanych kompetencji i wiedzy. Nie chodzi o samą znajomość produktu, ale umiejętność projektowania rozwiązań szytych na miarę dla klientów i pomagania im w rozwiązywaniu problemów. Dzięki temu możemy stale się rozwijać w zakresie rozwiązań Poly. Jesteśmy nieustannie zaangażowani w produkt i jako jedni z pierwszych możemy zapoznawać się z nowościami oferowanymi przez producenta, co daje nam przewagę nad firmami, które nie zainwestowały w certyfikację”.