W przypadku firmy Polycom, producenta rozwiązań wideokonferencyjnych i komunikacyjnych, kompetencje można potwierdzić na dwóch poziomach – certyfikacji i specjalizacji. Certyfikacja jest dowodem znajomości danego produktu z portfolio. Świadczy o posiadaniu wiedzy potrzebnej do skutecznego ofertowania i sprzedaży. Specjalizacja natomiast pozwala poszerzyć pole działania i dostarczać kompleksowe rozwiązanie, obejmujące usługę projektowania i wdrożenia, integrację w środowiskach Microsoft oraz bieżącą, specjalistyczną pomoc techniczną.

Proces wart zachodu

Pierwszym krokiem do zdobycia certyfikacji i specjalizacji z zakresu produktów Polycom jest rejestracja na stronie connect.polycom.com. Ścieżki certyfikacji dzielą się na cztery podstawowe kategorie, które uprawniają do sprzedaży poszczególnych grup rozwiązań (voice, urządzeń wideo, infrastruktury wideo i rozwiązań przewidzianych do współpracy z produktami Microsoft). W każdej z nich wyszczególnione są odrębne szkolenia, zarówno handlowe jak i techniczne.

Podstawowe szkolenia certyfikacyjne są prowadzone online zupełnie za darmo. Dopiero na wyższych, bardziej zaawansowanych kursach może pojawiać się wymóg uiszczenia opłaty lub uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym. W każdej kategorii konieczne jest spełnienie konkretnych warunków. Przykładowo, aby uzyskać certyfikację z Real Connect for O365, dwie osoby muszą ukończyć ścieżkę handlową i techniczną (mogą to być te same osoby).

Każdy partner może śledzić aktualny postęp certyfikacji w portalu Polycom, gdzie przedstawione są wszystkie wytyczne. Cały proces kończy się wygenerowaniem certyfikatu, który może być wymagany podczas składania ofert i poświadczania kompetencji w przetargach.

Podstawowe kategorie certyfikacji partnerów Polycom dotyczą:

  •      rozwiązań voice (Voice Endpoints, Installed Voice),
  •      systemów wideo (Basic Video Endpoints, Video Endpoints, Real Presence Immersive),
  •      rozwiązań przewidzianych do współpracy z produktami  Microsoft (Microsoft Voice Endpoints),
  •      infrastruktury wideo (Real Presence Clariti, Real Connect for O365, Real Presence Platform).

Prestiż, wsparcie i zyski

Polycom prowadzi również własny program partnerski. Za zdobywanie certyfikacji otrzymuje się dodatkowe punkty. Dzięki nim firmy podnoszą swój status, a tym samym mają szansę na lepsze warunki współpracy.

To niejedyne korzyści z udziału w procesie certyfikacji. Po jej ukończeniu partner może umieścić na swojej stronie, w materiałach marketingowych oraz ofertach handlowych logo certyfikowanego partnera Polycom, zwiększając tym samym prestiż własnej firmy oraz budując pozytywny wizerunek i zdobywając zaufanie klientów.

Ponadto Veracomp, jako autoryzowany dystrybutor rozwiązań Polycom, stworzył autorski program Partner PRO. Umożliwia on certyfikowanym partnerom uczestnictwo w przygotowanych dla nich szkoleniach, daje pierwszeństwo w wypożyczaniu sprzętu demo, zapewnia pomoc techniczną, materiały marketingowe, przekazywanie leadów, obecność na stronie polycom.veracomp.pl oraz otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach w pierwszej kolejności.

Inwestycja w przyszłość

Certyfikacja to inwestycja w przyszłość, która przynosi firmom wiele korzyści. Dzięki niej partnerzy poszerzają swoją wiedzę, zdobywają nowe kompetencje, a także uzyskują możliwość sprzedaży coraz szerszego portfolio rozwiązań. Takie działania przekładają się na efektywność sprzedaży i powinny być nieodzownym elementem długookresowej strategii rozwoju oraz budowania unikalnego na rynku know-how, które pozwoli sprostać wyzwaniom stawianym przez klientów.

Więcej informacji: https://www.polycom.veracomp.pl