Ponad 12 tysięcy uczestników Forum usłyszało od Niamha
Spelmana, Senior Vice Presidenta Emerging Markets w Fujitsu Technology
Solutions, że warunki do prowadzenia biznesu w Europie Zachodniej cały
czas są niesprzyjające, ale kraje rozwijające się, w tym Polska,
stosunkowo dobrze radzą sobie z dekoniunkturą. Sprzedaż serwerów
i urządzeń do składowania danych marki Fujitsu na tych rynkach rośnie.
Z kolei Hans-Dieter Wysuwa, Senior Vice President Head of Product Sales
Group CEMEA&I, podkreślał, że w przyszłych latach bardzo duże
znaczenie będzie miał dla firmy rynek systemów cloud.

Podczas Forum producent zaprezentował wiele komponentów
niezbędnych do tworzenia rozwiązań chmurowych, zwłaszcza serwerów
i storage. Z bogatej zaprezentowanej na spotkaniu oferty serwerowej
Adam Dyszkiewicz, Servers Product Manager w Fujitsu Technology Solutions,
wyróżnił ciekawy produkt – serwer Primequest 1800.

Jest to wprawdzie
maszyna z procesorem typu x86, ale o cechach architektury urządzeń
RISC
– twierdził. – Urządzenie jest doskonałą propozycją dla
tych, którzy chcą mieć serwer o wydajności i niezawodności serwerów
RISC, ale w cenie jednostek x86. Procesory x86 w ostatnich latach
bardzo zyskały na jakości. Dlatego wspomniany serwer to propozycja dla firm,
które dążą do radykalnego zmodyfikowania infrastruktury serwerowej, ale
niekoniecznie chcą kupować urządzenia wyposażone procesory RISC.

 

Storage to za mało

Tegoroczne Forum miało
dowodzić, że oferta Fujitsu nie ogranicza się tylko do urządzeń umożliwiających
tworzenie centrów przetwarzania danych. Korporacja zaprezentowała wiele bardzo
interesujących technologicznie rozwiązań, np. do przetwarzania wideo. Jednym
z nich jest system do przechwytywania ukrytych treści zawartych
w przekazie telewizyjnym. Aby korzystać z systemu, użytkownik musi
mieć wyposażony w specjalne oprogramowanie smartphone, którym nagrywa film
telewizyjny lub przekaz reklamowy z systemu Digital Signage. Po kilku
sekundach na ekranie komputera odtwarza się ten sam fragment filmu (bądź
reklamy), ale z wyświetlonymi dodatkowymi, niewidocznymi na ekranie
telewizora lub monitora informacjami. Specjaliści z Fujitsu Laboratories,
którzy opracowali tę technikę, uważają, że jest to bardzo przyszłościowe
rozwiązanie, które zmieni telewizję, a może nawet zrewolucjonizuje życie
codzienne. Nadawca będzie bowiem umieszczał ukryte informacje w przekazie.
Informacje będą dotyczyły promocji, kuponów rabatowych itd. Ich odczytanie nie
będzie wymagało łączenia się z Internetem, a jedynie sfilmowania
przekazu za pomocą smartphone’u.

 

Technika partnerów

Swoje oferty zaprezentowali również partnerzy technologiczni
japońskiej firmy. Brocade przedstawił urządzenia aktywne stosowane
w centrach danych. Quantum zaprezentował wydajny system do składowania
danych StorNext, który umożliwia archiwizowanie informacji o kluczowym
znaczeniu dla przedsiębiorstwa w szybkiej i skalowanej
infrastrukturze storage (rozwiązanie kupiła m.in. amerykańska filia BBC). Z kolei
na stoisku VMware można było dowiedzieć się, jak funkcjonują najnowsze
rozwiązania do wirtualizacji i tworzenia systemów cloudowych.

Fujitsu Forum odbyło się w dniach
7 – 8 listopada 2012 r.