Wielu klientów z mniejszych firm może sądzić, że Cisco to producent rozwiązań wyłącznie dla dużych przedsiębiorstw. Produktów, które dla niewielkich podmiotów są zbyt złożone i przez to zbyt trudne we wdrożeniu, a przy tym po prostu za drogie. Tymczasem na potrzeby MŚP stworzono portfolio rozwiązań pod marką Cisco Designed, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tego właśnie sektora. Co ważne, to oferta kompletna, dzięki której nawet niewielka firma będzie mogła bezpiecznie łączyć się ze swoją siecią i korzystać ze wszystkich niezbędnych rozwiązań, a jej pracownicy bez problemu współpracować ze sobą i obsługiwać klientów.

Lokalnie albo w chmurze – jak wygodniej

Jeśli chodzi o sieć (a ta w mniejszej firmie jest przede wszystkim bezprzewodowa), oferta Cisco Designed daje klientowi z sektora MŚP wiele możliwości. Bez względu na to, czy preferuje rozwiązanie w chmurze czy wdrożenie lokalne, będzie mógł dobrać najbardziej odpowiednie dla siebie produkty, w tym te zgodne z najnowszym standardem bezprzewodowym Wi-Fi 6 (802.11ax). Zapewnia on większą wydajność komunikacji w pasmach radiowych 2,4 i 5 GHz, a także większy zasięg, znacząco mniej zrywanych połączeń oraz mniejsze opóźnienia transmisji.

W przypadku wdrożeń w modelu on-premise oferta producenta obejmuje całą gamę punktów dostępowych i wzmacniaczy sygnału Cisco Business. Te łatwe do zainstalowania i proste w zarządzaniu produkty zapewniają w przystępnej cenie wyjątkową w swej klasie wydajność, niezawodną komunikację bezprzewodową bazującą na oprogramowaniu Cisco oraz bezpieczeństwo klasy korporacyjnej.

W przypadku gdy klient preferuje chmurę (a coraz więcej mniejszych firm ją wybiera), powinien zwrócić uwagę na ofertę Meraki. Ideą, która przyświecała jej powstaniu była prostota, co oznacza, że produkty tej marki są bardzo łatwe w instalacji, zarządzaniu i monitorowaniu. Specjalny pulpit nawigacyjny w chmurze umożliwia szybkie wdrażanie kolejnych punktów dostępowych Meraki MR, przełączników i routerów tworzących niezawodną i wydajną firmową sieć.

Dzięki pulpitowi nawigacyjnemu Cisco Meraki można zobaczyć, kto łączy się z siecią i z jakich urządzeń i aplikacji korzysta. Wykorzystując dostępne w nim narzędzia analityczne, można szybko tworzyć zasady kontroli dostępu do sieci i aplikacji, zwiększając w ten sposób zarówno wygodę jej użytkowania, jak i bezpieczeństwo. Wszystko – od WAN i LAN, przez WLAN, po zarządzanie urządzeniami mobilnymi – odbywa się z jednego miejsca, przez chmurę. Ta sama chmura automatycznie chroni inwestycję w rozwiązanie, zapewniając ciągłe aktualizacje, a wraz z nimi nowe funkcje i narzędzia, które są potem dostępne w panelu nawigacyjnym.

 

Dla najmniejszych jeszcze prościej

Ponieważ najmniejsze firmy potrzebują sieci, której obsługa jest uproszczona do maksimum, stworzono dla nich portfolio Meraki Go. Sieć zbudowana przy użyciu wewnętrznych i zewnętrznych punktów dostępowych tej marki zapewnia szybką i niezawodną komunikację Wi-Fi, a dostępna aplikacja mobilna w języku polskim umożliwia łatwe nią zarządzanie. Konfiguracja Meraki Go nie wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej i zajmuje przeciętnie nie więcej niż 5 minut. Dzięki automatycznym aktualizacjom zabezpieczeń i firmware’u klient jest dobrze chroniony przed stratami finansowymi w wyniku cyberataków i przestojów w biznesie.

Szybkie i łatwe konfigurowanie Meraki Go za pomocą aplikacji mobilnej zwiększa wygodę i bezpieczeństwo użytkowników sieci – pracowników firmy i gości. Zarządzając siecią z dowolnego miejsca, można podejmować proaktywne działania i zapewniać jej bezawaryjną pracę. Przykładowo, na podstawie monitoringu sieci ustanawiać limity jej użycia na wszystkich urządzeniach, przewodowych lub bezprzewodowych, i tym samym zapobiegać tworzeniu się „wąskich gardeł”. Meraki Go to idealne rozwiązanie dla małych biur, w których pracuje kilku pracowników, a także punktów usługowych, które chcą oferować swoim klientom dostęp do internetu i jednocześnie mieć w bezpieczny sposób połączone własne urządzenia, np. terminal POS. Rozwiązanie doskonale sprawdzi się w poczekalniach salonów kosmetycznych lub dentystycznych, małych kawiarniach i wielu innych placówkach, które w dzisiejszych czasach nie mogą funkcjonować bez wydajnej i bezpiecznej sieci. Tak uniwersalny produkt – jakim jest Meraki Go – mogą sprzedawać wszyscy resellerzy (nie trzeba być zarejestrowanym partnerem Cisco).

Mała sieć musi być dobrze chroniona

Gdy pracowników małej firmy pochłania codzienna działalność biznesowa, nie mają czasu na zajmowanie się problemem rosnącego ryzyka związanego z bezpieczeństwem sieci. Tymczasem w ramach dodatkowej subskrypcji użytkownicy Meraki Go dostają warstwę ochrony opartą na Cisco Umbrella. Inteligentna ochrona jest aktywowana w urządzeniu Meraki Go Security Gateway jednym dotknięciem w aplikacji zarządzającej.

Po włączeniu Cisco Umbrella do zabezpieczeń sieci bazującej na rozwiązaniach Meraki użytkownik zyskuje ochronę przed cyberzagrożeniami, takimi jak złośliwe oprogramowanie (w tym ransomware) i zaawansowane ataki. Umbrella chroni wszystkich użytkowników – zarówno tych w wewnętrznej sieci, jak i pracujących zdalnie. Korzysta przy tym z wiedzy i analityki zagrożeń dostarczanych przez zespół ekspertów cyberbezpieczeństwa Cisco Talos, monitorujący największą na świecie zainstalowaną bazę urządzeń sieciowych.

Naruszeniom bezpieczeństwa zapobiega narzędzie Cisco Advanced Malware Protection (AMP) for Endpoints, zabezpieczające punkty końcowe przez blokowanie w czasie rzeczywistym złośliwego oprogramowania w punkcie wejścia. Zapewnia ono uzyskanie wglądu w plik i jego aktywność na poziomie wykonywalnym, a także usuwa złośliwe oprogramowanie z komputerów PC, Mac i z systemem Linux oraz z urządzeń przenośnych.

 

Aby bronić się przed potencjalnymi zagrożeniami, także mniejsze firmy powinny zastanowić się nad wdrożeniem strategii „zero trust” w celu zabezpieczenia wszelkiego dostępu do aplikacji, urządzeń użytkownika i miejsca, z którego się łączy z siecią. Niezwykle istotnym elementem polityki bezpieczeństwa jest weryfikacja tożsamości użytkowników i wiarygodności urządzeń przed udzielaniem dostępu za pomocą wieloskładnikowego uwierzytelniania. Cisco udostępnia klientom rozwiązanie Duo Security, zapewniające potwierdzenie tożsamości użytkowników i określenie poziomu bezpieczeństwa urządzeń, z których korzystają, zanim otrzymają one dostęp do aplikacji. Dzięki temu firmy mogą ograniczać ryzyko i chronić swój biznes przed cyberatakami. W ostatnim czasie szczególnie wzrosło zapotrzebowanie na rozwiązania VPN, które gwarantują najwyższe standardy zabezpieczeń w zakresie zdalnego dostępu do infrastruktury przedsiębiorstwa. Cisco AnyConnect to ujednolicone środowisko chroniące punkty końcowe sieci, które zapewnia jednocześnie odpowiednią widoczność oraz kontrolę tego, kto i za pomocą jakich urządzeń ma dostęp do firmowej sieci.

W obliczu pandemii producent wychodzi naprzeciw firmom przenoszącym działalność do biur domowych, które potrzebują odpowiednich rozwiązań zabezpieczających. Nowym klientom Cisco oferuje do 1 czerwca 2020 r. możliwość bezpłatnego korzystania z czterech opisanych rozwiązań, zaprojektowanych także w celu ochrony pracowników działających zdalnie. Z kolei dotychczasowi klienci mogą w tym czasie bezpłatnie zwiększyć aktualny limit użytkowników.

Współpraca to podstawa

Na podobnych zasadach producent zwiększa darmowy dostęp do swojej usługi Webex. Ta wykorzystująca sztuczną inteligencję platforma zapewnia małej firmie pełny zestaw narzędzi do współpracy, które mogą być łatwo skalowane w miarę rozwoju biznesu.

Rozwiązanie Webex Teams to pojedynczy punkt kontaktowy dla zespołów odpowiadający na wszystkie ich potrzeby w zakresie komunikacji. Zapewnia nie tylko bieżące wysyłanie wiadomości, ale także organizowanie telekonferencji i spotkań oraz wiele innych rozwiązań przydatnych we współpracy – „białe tablice”, współużytkowanie plików oraz integrację z narzędziami zwiększającymi produktywność. Dzięki Webex Meetings można planować spotkania z wyprzedzeniem lub organizować je w dowolnym momencie. Udział w nich jest możliwy za pośrednictwem komputerów, przeglądarek, urządzeń wideo lub urządzeń mobilnych, bez pobierania żadnych plików ani instalowania wtyczek programowych. Webex Calling natomiast zapewnia łatwą obsługę połączeń głosowych w chmurze Cisco, dzięki czemu są one bezpieczniejsze i bardziej skalowalne niż w przypadku użycia lokalnej centralki PBX.

Dzięki swojemu know-how i doświadczeniu z rynku korporacyjnego, ogromnej bazie klientów i gromadzonej na tej podstawie wiedzy, a także stałemu rozwojowi technologicznemu wykorzystującemu sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i analitykę, tak wielki dostawca, jakim jest Cisco, stał się idealnym partnerem także dla małego biznesu.