Cyfrowa transformacja to obecnie najczęściej wpisywana do przeglądarki Google fraza biznesowa. Według czołowych firm badawczych do końca bieżącego roku stanie się główną strategią biznesową 2/3 światowych przedsiębiorstw, niezależnie od branży, w jakiej działają. Analitycy Gartnera przewidują, że do końca 2019 r. aż 83 proc. firm będzie opierać swój model biznesowy na rozwiązaniach technologicznych.

A jak to wygląda w Polsce? Mniej niż połowa firm ma opracowany strategiczny plan biznesowy i inwestycyjny dotyczący transformacji cyfrowej. Według Deloitte tylko 36 proc. dysponuje jasno określonym planem operacyjnym, a do wdrażania i monitorowania jego kolejnych etapów gotowych jest zaledwie 29 proc. przedsiębiorstw.  Decydując się na przeprowadzenie transformacji cyfrowej, polskie firmy zbyt często liczą na natychmiastowe korzyści finansowe, podczas gdy równie ważnym aspektem jest budowanie ścisłych relacji z klientami, które mają szansę zapewnić im przychody w długiej perspektywie.

 

Łączenie technologii z procesami

W tej cyfrowej transformacji najważniejszym czynnikiem jest umiejętne połączenie technologii cyfrowych i procesów biznesowych, nie zaś rozwiązywanie pojedynczych problemów biznesowych za pomocą systemów IT. Niewiele jednak firm rozumie, na czym ten proces polega. W efekcie cyfrowa transformacja często jest mylona z cyfryzacją! A ta pierwsza to nie tylko nowa technologia, ale nowy model biznesowy w pełni skoncentrowany na zaspokojeniu szybko zmieniających się potrzeb klienta.

 

Najważniejsza jest wiedza

Wiele firm stoi przed trudnym wyzwaniem: jak efektywnie zarządzać informacją, mając kilkadziesiąt – a zdarza się, że nawet kilkaset – różnych aplikacji wspierających codzienną pracę (od lokalnych repozytoriów dokumentów przez aplikacje do zarządzania procesami aż po systemy zarządzania komunikacją z klientami). Często są to aplikacje przeznaczone wyłącznie do jednego procesu biznesowego i dostarczone przez lokalną firmę lub rozwijane przez lata własnymi siłami. Naturalnym krokiem staje się chęć wdrożenia kompleksowej platformy systemowej, która zapewni realizację wszystkich kluczowych zadań w ramach jednego ekosystemu. Niestety, takie podejście oznacza czasochłonny i kosztowny projekt, który najczęściej kończy się niepowodzeniem. Alternatywą jest wykorzystanie doświadczenia Xerox, bo najistotniejszym czynnikiem warunkującym realizację strategii cyfrowej transformacji nie jest wbrew pozorom technologia, ale wiedza, gdzie i jak ją zastosować.

 

Autentyczne korzyści

Dzięki zaawansowanym narzędziom IT w obszarze zarządzania informacją i globalnemu doświadczeniu Xerox jest producentem, który – w warunkach ciągłej zmiany i szybko rosnących oczekiwań użytkowników – gwarantuje realizację celów biznesowych. Umiejętne połączenie technologii i wiedzy zapewnia jego partnerom wybranie na etapie analizy tych obszarów w firmie klienta, w których zmiana przyniesie szybkie korzyści biznesowe i pozwoli finansować kolejne etapy wdrożenia aż po pełne przeprowadzenie transformacji cyfrowej.

W tym roku Xerox w ramach wdrożenia systemu obsługi wniosków w jednym z czołowych europejskich towarzystw ubezpieczeniowych dostarczył rozwiązanie łączące kilka obszarów: bazę techniczną (urządzania), system do bezpiecznego skanowania w modelu rozproszonym, oprogramowanie do odczytu danych z dokumentów oraz usługę weryfikacji i zatwierdzania dokumentów w celu zapewnienia 100-proc. jakości. Efekt? Czas obsługi wniosku skrócono z 30 dni do 30 minut. Jak widać, miernikiem sukcesu nie jest wdrożenie nowoczesnej technologii, ale realna zmiana i wymierne efekty, które są możliwe dzięki obsłudze wysokiej jakości i budowaniu relacji z klientem. To klucz firmy Xerox do powodzenia w biznesie w XXI wieku, którego zastosowanie przyniesie autentyczne korzyści partnerom producenta.

Wiecej informacji na xerox.com.