W tym kontekście kompatybilność sprzętu MFP z systemami ERP, CRM, SRM czy archiwami elektronicznymi
stanowi jedną z najważniejszych cech nowoczesnych urządzeń drukujących.
Takie podejście wymaga oczywiście zmian w sposobie formułowania oferty dla
klientów. Ci oczekują bowiem rozwiązań, które umożliwiją im na kompleksowe
zaspokajanie potrzeb związanych z obiegiem
dokumentów.

W tym zakresie dobrze
sprawdzą się oferowane przez Ricoh pakiety usług „Cyfrowe biuro”. Sześć podstawowych
zestawów opracowano w taki sposób, aby maksymalnie uprościć dobór
odpowiednich funkcjonalności i znaleźć najkorzystniejszy model
finansowania. Poniżej więcej informacji o każdym z nich.

Pakiet System dokumentowy MFP to rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które generują dużo dokumentów. Muszą
mieć dostęp do urządzeń umożliwiających obsługę zróżnicowanych formatów (A3,
A4, A5, koperty), zapewniających przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa
(szyfrowanie i nadpisywanie danych dyskowych, szyfrowanie dokumentów
skanowanych czy połączeń sieciowych). W ramach pakietu oferowany jest
również dostęp do bezprzewodowego skanowania i drukowania za pomocą
urządzeń mobilnych (iOS, Android) oraz kont chmurowych (m.in. Google Drive,
Dropbox).

Pakiet Kontrola kosztów i bezpieczeństwo umożliwia wydajną kontrolę kosztów druku oraz
zapewnia dostęp do narzędzi podnoszących poziom bezpieczeństwa dokumentów.
Opracowano go z myślą o przedsiębiorstwach, które ponoszą zbyt
wysokie koszty druku i chcą uzyskać większy nadzór nad dostępem do
dokumentów.

 

Pakiet Dystrybucja dokumentów i OCR optymalizuje
procesy związane ze współużytkowaniem i cyfryzacją dokumentów. Rozwiązania
dostępne w ramach tej oferty umożliwiają skanowanie do systemów
księgowych, ERP, CRM, SRM oraz elektronicznych archiwów i innych zasobów
dokumentowych, przechwytywanie załączników z poczty elektronicznej
i przenoszenie ich automatycznie do innych wybranych lokalizacji. Ponadto
pakiet zapewnia korzystanie z funkcji rozpoznawania tekstu (OCR) oraz
importowanie dokumentów przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych.

Pakiet Drukowanie oraz skanowanie w chmurze stworzono z myślą o firmach, które muszą
zapewnić dostęp do wydajnych narzędzi pracownikom wykonującym swoje obowiązki
głównie poza biurem. W ramach oferty drukowania w chmurze Ricoh
udostępnia również miejsce na własnym serwerze chmurowym. Eliminuje to
konieczność posiadania dodatkowego serwera przez przedsiębiorstwa korzystające
z tej usługi.

Pakiet Zdalna diagnostyka to rozwiązanie dla firm, które chcą odciążyć swój zespół od obowiązków
związanych z zamawianiem materiałów eksploatacyjnych i kontrolą stanu
technicznego urządzeń. Narzędzia dostępne w ramach tej oferty umożliwiają
zdalną kontrolę stanu floty drukującej, tonerów czy licznika. Wszelkie nieprawidłowości
przesyłane są automatycznie do Centrum Serwisowego Ricoh. Zapewnia to
minimalizację ryzyka przestojów.

Pakiet Opieka serwisowa obejmuje rozbudowany zakres
usług związanych z rozwiązywaniem problemów technicznych floty drukującej
i zapobieganiem im. Oferta zawiera: dostawę materiałów
eksploatacyjnych i części, wymianę podzespołów i konserwację
techniczną urządzeń, dojazd inżyniera serwisu bezpośrednio do klienta, dostawę
oraz instalację zakupionych rozwiązań. Model rozliczania pakietu opiera się na
liczbie wydruków oraz kopii wykonanych w skali miesiąca.

Dodatkowe materiały prezentujące ofertę Ricoh można otrzymać po przesłaniu maila na
adres: biznes@ricoh.pl.