Na powstanie pierwszego z nich, Smart Installer  Program, bardzo duży  wpływ miały uwagi zgłaszane przez resellerów oraz integratorów. Stanowi on dobrze przemyślaną odpowiedź na rosnącą popularność i rozwój rynku zabezpieczeń, w tym segmentu kamer IP. Segment ten jest stale poszerzany o innowacyjne modele marki D-Link – ostatnio o pierwszą na świecie kamerę o 180-stopniowym kącie widzenia.

Program SIP z założenia ma wspierać działania handlowe instalatorów systemów zabezpieczeń, m.in. pod kątem uzyskania maksymalnych zysków. To zasługa dużych rabatów, dzięki którym resellerzy mogą zaoferować atrakcyjne cenowo rozwiązania D-Linka, a jednocześnie zachować swoją wysoką marżę. Dodatkowo producent zapewnia partnerom specjalistyczne wsparcie, co ułatwia prowadzenie negocjacji i rozwiązywanie ewentualnych problemów technicznych. Dla sprzedawców systemów monitoringu oznacza to możliwość oferowania klientom kompletnych, zaawansowanych rozwiązań z wykorzystaniem profesjonalnej wiedzy i serwisu na najwyższym poziomie.

Z programu korzystają też instalatorzy wyspecjalizowani w tzw. inteligentnych domach. Wybrane modele kamer D-Linka są bowiem częścią firmowego systemu domowej automatyki, służącego do budowy rozwiązań smart home. Kamery współpracują z innymi urządzeniami systemu, zapewniając inicjowanie działań w przypadku wystąpienia określonych zdarzeń. Nawet pojedyncze kamery zapewniają zdalną obsługę oraz podgląd tego, co dzieje się w domu, i korzystanie z funkcji powiadomień, np. w sytuacji wykrycia w nim ruchu. Także większość modeli kamer D-Linka, zwykle fabrycznie wyposażonych w funkcję obsługi chmury, umożliwia zdalne zarządzanie i podgląd. Dzięki temu opisywane produkty mogą stać się elementem systemów smart home, pozwalając kontrolować dom z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.

 

Z kolei program VIP+ jest przeznaczony dla znacznie szerszej grupy resellerów oraz integratorów IT. Daje im dostęp do szkoleń, jak też przewodników sprzedaży oraz informacji technicznych. Rejestracja w programie zapewnia uzyskanie korzystnych rabatów, opiekę techniczną i możliwość uzyskiwania coraz wyższego statusu. Osobną kategorię korzyści stanowią specjalne narzędzia online, niezwykle przydatne przy projektowaniu nowych systemów oraz doborze produktów w procesie tworzenia projektu sprzedażowego. Są one dostępne we wszystkich programach partnerskich D-Linka.

Zapoznanie się ze specyfiką produktów tej marki umożliwiają takie narzędzia jak GUI Emulator Pro oraz Product Selector Pro. Pierwsze z nich zapewnia zapoznanie się z interfejsem różnych produktów D-Linka, zaś drugie dobór właściwego produktu do konkretnego projektu. Ich uzupełnieniem są wyspecjalizowane narzędzia wspierające planowanie instalacji. Surveillance Floor Planner ułatwia przygotowanie od podstaw nowego rozwiązania monitoringu wizyjnego, pomaga wybrać właściwe kamery oraz symulować ich rozmieszczenie i pokrycie obszaru. Natomiast WiFi Planner Pro przydaje się podczas przygotowywania projektu sieci bezprzewodowej – dzięki niemu można symulować dystrybucję sygnału radiowego. Wreszcie Kalkulator Przepustowości sprawdza wymogi stawiane pamięci masowej oraz pomaga wyznaczyć przepustowość dla nowego systemu monitoringu.

Ścisła współpraca producenta z partnerami jest korzystna dla obydwu stron. Resellerzy i integratorzy zyskują ochronę prowadzonych transakcji, a także wsparcie i wiedzę konieczną do sfinalizowania kontraktów. Specjaliści D-Linka zdobywają zaś cenne informacje z rynku o najnowszych trendach i wymaganiach dotyczących parametrów urządzeń lub koniecznych usług oraz wsparcia.

Wioletta Włodarczyk-Kowalik

Business Development Manager, D-Link

Stałym elementem powodującym rozwój programów partnerskich jest silna konkurencja. Warunki programów muszą być na tyle atrakcyjne, by utrzymać już zarejestrowane firmy i przyciągnąć nowe. Stąd stałe doskonalenie tego, co D-Link oferuje za ich pośrednictwem i rozwój elementów wartości dodanej. Nasi partnerzy coraz chętniej korzystają z interaktywnych narzędzi online, dzięki którym we własnym zakresie mogą rozwiązywać różne praktyczne kwestie. Dotyczy to zarówno projektowania nowych instalacji, rozstrzygania zagadnień technicznych, bądź szybszego przygotowania merytorycznych prezentacji przedsprzedażowych.