Na powstanie pierwszego z nich, Smart Installer  Program, bardzo duży  wpływ miały uwagi zgłaszane przez resellerów oraz integratorów. Stanowi on dobrze przemyślaną odpowiedź na rosnącą popularność i rozwój rynku zabezpieczeń, w tym segmentu kamer IP. Segment ten jest stale poszerzany o innowacyjne modele marki D-Link – ostatnio o pierwszą na świecie kamerę o 180-stopniowym kącie widzenia.

Program SIP z założenia ma wspierać działania handlowe instalatorów systemów zabezpieczeń, m.in. pod kątem uzyskania maksymalnych zysków. To zasługa dużych rabatów, dzięki którym resellerzy mogą zaoferować atrakcyjne cenowo rozwiązania D-Linka, a jednocześnie zachować swoją wysoką marżę. Dodatkowo producent zapewnia partnerom specjalistyczne wsparcie, co ułatwia prowadzenie negocjacji i rozwiązywanie ewentualnych problemów technicznych. Dla sprzedawców systemów monitoringu oznacza to możliwość oferowania klientom kompletnych, zaawansowanych rozwiązań z wykorzystaniem profesjonalnej wiedzy i serwisu na najwyższym poziomie.

Z programu korzystają też instalatorzy wyspecjalizowani w tzw. inteligentnych domach. Wybrane modele kamer D-Linka są bowiem częścią firmowego systemu domowej automatyki, służącego do budowy rozwiązań smart home. Kamery współpracują z innymi urządzeniami systemu, zapewniając inicjowanie działań w przypadku wystąpienia określonych zdarzeń. Nawet pojedyncze kamery zapewniają zdalną obsługę oraz podgląd tego, co dzieje się w domu, i korzystanie z funkcji powiadomień, np. w sytuacji wykrycia w nim ruchu. Także większość modeli kamer D-Linka, zwykle fabrycznie wyposażonych w funkcję obsługi chmury, umożliwia zdalne zarządzanie i podgląd. Dzięki temu opisywane produkty mogą stać się elementem systemów smart home, pozwalając kontrolować dom z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.