W programie partnerskim Sage bierzemy udział od początku jego istnienia, czyli od przełomu lat 2006 i 2007. Na tę decyzję wpłynęła wysoka pozycja na rynku marki Symfonia. Oprogramowanie to jest jedynym polskim produktem włączonym do oferty brytyjskiej grupy Sage. Gwarantuje to stałe korzystanie z wiedzy i doświadczeń płynących z dojrzałych rynków europejskich. Mamy zatem pewność, że dostarczamy rozwiązania sprawdzone i dostosowane do potrzeb klientów.
Program partnerski Sage zapewnia nam rozwój, dzięki możliwości oferowania i promocji własnego oprogramowania współpracującego z Symfonią w ramach Programu Certyfikacji Oprogramowania, korzystania z porad technicznych, wsparcia marketingowego, refundacji kosztów reklamy. Mamy dostęp do materiałów reklamowych i wersji demonstracyjnych programów, a także darmowe licencje Symfonii do użytku własnego. Bierzemy udziałow we wspólnych z producentem kampaniach promocyjnych. Program zapewnia nam również prowizje uzależnione od obrotów.
Uważam jednak, że program partnerski ma też wady. Przede wszystkim Sage powinien prawidłowo promować partnerów, w zależności od zdobytego przez nich statusu. To wpływa na postrzeganie firmy partnerskiej przez klientów. Uboga jest też baza szkoleniowa dla przedsiębiorstw takich jak MAP solutions, czyli wieloletnich partnerów Sage. Producent nie zbiera od nas informacji, czego brakuje w Symfonii i jakie funkcje powinny znaleźć się w jej kolejnej wersji. Program partnerski systematyzuje pracę partnerów przez cały rok, jednak powinien być wprowadzony nowy status – najwyższy – przyznawany tym, którzy uczciwie pracują przez ten okres. Dla MAP solutions status złotego autoryzowanego partnera Sage jest potwierdzeniem najwyższych kwalifikacji w zakresie sprzedaży, instalacji, a także usług szkoleniowych, wdrożeniowych oraz opieki posprzedażnej. Ale obawiam się, że jeśli zarówno Sage, jak i sami partnerzy nie będą odpowiednio dbać o tytuł, klienci przestaną go doceniać.

O PROGRAMIE

Sage oferuje firmom biorącym udział w programie partnerskim atrakcyjne warunki handlowe już na początku współpracy. Nowi partnerzy otrzymują na zachętę rabat. Producent dopuszcza też możliwość obsługi klientów końcowych wspólnie przez kilku partnerów. Sage stawia na wiedzę, edukację i wysokie kwalifikacje. Proponuje plan szkoleń i certyfikacji. Producent rok temu wprowadził system zarządzania szansami sprzedaży – umożliwia wymianę i dzielenie się z partneram kontaktami do potencjalnych klientów. To rozwiązanie przynosi według Sage wymierne korzyści obu stronom.