Unikalny gest Jeffa Clarke’a na rzecz instytucji prowadzonej przez Fundację Dom w Łodzi to element wyjątkowego, jak na obowiązujące standardy, zaangażowania w działania społeczne. Wiele wskazuje na to, że udział producenta w różnego rodzaju lokalnych przedsięwzięciach będzie się zwiększać, m.in. w związku z planami szybkiej rozbudowy kanału partnerskiego. Dell, od lat mający w Polsce swoją fabrykę, zadeklarował, że zamierza współpracować przy tworzeniu łódzkiego Centrum Gier, które ma ruszyć za dwa lata. Niedawno zaś zmodernizował – również działające w Łodzi – Centrum Spotkań z Klientami. Powstało ono z myślą o partnerach, których wytwórca zaprasza wraz z użytkownikami na pokazy i testy dotyczące wszystkich rozwiązań z szybko rosnącego portfolio produktów. Co szczególnie istotne, to właśnie u nas Dell wybudował swoją najnowocześniejszą, europejską fabrykę. W listopadzie 2007 r. z taśmy zjechał pierwszy polski komputer tej marki. Obecnie fabryka skupia się na produkcji rozwiązań klasy Enterprise oraz montażu komputerów Alienware przeznaczonych dla graczy.

 

Kierunek: kanał partnerski

W pierwszych latach działania na polskim rynku producent koncentrował się na bezpośredniej obsłudze klientów. Było to zgodne ze sposobem, w jaki Dell funkcjonował na swoim macierzystym rynku. Z czasem polski oddział zaczął jednak przygotowywać się do kooperacji z resellerami i integratorami. W 2008 r. Dell zaoferował im pierwszy kompleksowy program partnerski. Dzięki temu udało się przekonać do współpracy kilkuset partnerów. Co ciekawe, pomimo przyjęcia takiej właśnie strategii, do dzisiaj można spotkać się z opiniami, że producent jest nastawiony przede wszystkim na sprzedaż bezpośrednią.

Wojciech Głownia

dyrektor generalny Dell Polska

Latem ubiegłego roku powiedziałem Michaelowi Dellowi, że nasza marka w Polsce kojarzy się ze świetnymi notebookami, desktopami, serwerami, monitorami i… właściwie z niczym więcej. Dlatego moim celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której polski użytkownik – jeśli będzie miał potrzeby związane z bezpieczeństwem IT, rozwiązaniami sieciowymi czy pamięciami masowymi – zapyta o możliwe rozwiązania nie tylko naszych rynkowych konkurentów, ale również firmę Dell. To zajmie jakiś czas, ale mocno wierzę, że nam się uda.