Druk dla klienta biznesowego: moment zmiany
Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw i instytucji często zaczyna się w ich biurowej części, co ma przełożenie na rynek druku.
Ponad połowa czytelników portalu CRN.pl uważa, że rynek biznesowego sprzętu drukującego już teraz staje się coraz bardziej rynkiem systemów obiegu dokumentów. Ponad 40 proc. respondentów jest natomiast zdania, że realizacja takiego scenariusza to dopiero kwestia nieodległej przyszłości.
Działania producentów biurowych rozwiązań drukujących wskazują, że choć oba kierunki rozwoju – cyfrowy i papierowy – są dla nich ważne, to ciągle wiele jest do zrobienia w dziedzinie samego druku. Przykładowo producenci kojarzeni dotychczas ze sprzedażą transakcyjną, wkładają obecnie bardzo dużo wysiłku, aby zaistnieć wraz ze swoimi partnerami w sferze usług związanych z firmowymi wydrukami. Ci natomiast, którzy od dawna są mocno osadzeni na rynku usług, starają się rozszerzyć swój zasięg, biorąc na celownik mniejszych partnerów i mniejszych klientów końcowych.
Jednocześnie wielu integratorów przyznaje, że mimo rozwoju oferty MPS-owej bardzo wielu odbiorców biznesowych jest zainteresowanych po prostu zakupem drukarek lub urządzeń wielofunkcyjnych. Z kolei przedsiębiorstwa IT, które postawiły na procesy związane z szeroko zakrojoną digitalizacją dokumentów w firmach i instytucjach, z jednej strony pokonują z niemałym trudem uprzedzenia klientów końcowych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia na tym polu, a z drugiej starają się spełnić wysokie wymagania klientów biznesowych, którzy cyfryzację już doceniają.
Wygląda więc na to, że rynek znalazł się w miejscu, w którym integratorzy – szczególnie ci zamierzający rozwijać usługi (czy to związane z tradycyjnym, czy cyfrowym dokumentem) – potrzebują realnego wsparcia ze strony producentów działających w obszarze druku biurowego. Wydaje się też, że adresaci tych oczekiwań podejmują coraz to nowe działania, aby ich kanał sprzedaży takie wsparcie dostał. Wskazują na to komunikaty, jakimi dzielą się od jakiegoś czasu podczas spotkań z partnerami. Tymczasem – jak wynika z rezultatów innej czerwcowej ankiety CRN.pl – integratorzy są ciągle do tych wysiłków nastawieni sceptycznie (patrz wykres).
Podobne artykuły
Canon MegaTank, czyli po pierwsze użytkownik
Inżynierowie Canon, podczas prac nad konstrukcją drukarek Maxify i Pixma, postawili na optymalizację tzw. user exeprience. To przepustka do sukcesu na niezwykle konkurencyjnym rynku druku.
Druk biznesowy: będzie inaczej
W kwietniu, wraz z użytkownikami naszego portalu, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: jak spowolnienie gospodarcze, z którym mamy obecnie do czynienia, odbije się na biznesie integratorów systemów drukujących?
Inteligentne MFP marki Ricoh: gotowe na każde czasy
Pandemia COVID-19 prawdopodobnie zmieni raz na zawsze dotychczasowy styl pracy użytkowników i ich potrzeby w zakresie rozwiązań IT, z których korzystają na co dzień. Trendy, a szczególnie te dotyczące druku biurowego, kształtowały się w tym nowym kierunku już wcześniej, a obecna sytuacja jedynie je wzmocniła i przyspieszyła.