Krótko mówiąc, zdecydowana większość użytkowników biznesowych po prostu nie wyobraża sobie pracy bez drukowanych dokumentów. Wiele firm drukuje wręcz coraz więcej i więcej, ochoczo korzystając z możliwości, jakie dają im nowoczesne drukarki, np. bardzo dobrze przyjęte przez rynek urządzenia z serii Epson WorkForce Pro. Wyraźnie więc widać, że drukarka jeszcze przez wiele lat (a może nawet dekad?) będzie jednym z podstawowych elementów wyposażenia nowoczesnego biura. Kluczowe jednak jest, by po pierwsze było to urządzenie optymalnie dopasowane do potrzeb danej firmy, po drugie zaś żeby jego zakup był maksymalnie korzystny dla klienta. Z tego względu specjaliści Epsona przygotowali nowatorskie modele finansowania usług druku. Takie, które zapewniają redukcję kosztów zakupu i eksploatacji urządzeń drukujących oraz pełne wykorzystanie potencjału nowoczesnego sprzętu.

 

Nowoczesny outsourcing

W świadomości wielu użytkowników istnieje właściwie tylko jedna metoda pozyskania sprzętu drukującego – wizyta w sklepie i zakup urządzenia w mniejszym lub większym stopniu zaspokajającego potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie druku (ów stopień zależy w znacznej mierze od kompetencji i rozeznania osoby odpowiedzialnej za zakup). To oczywiście metoda skuteczna… ale przestarzała i nie najlepiej dopasowana do współczesnych realiów.

Dużo bardziej rozsądnym wyjściem jest skorzystanie z nowoczesnych usług outsourcingu druku – czyli de facto zlecenie obsługi zadań związanych z drukowaniem zewnętrznej firmie, która od początku do końca zadba o zaspokojenie w 100 proc. potrzeb klienta w dziedzinie druku. Punktem wyjścia będzie tu staranna analiza tych potrzeb (sprawdzenie, jakie materiały i dokumenty drukuje, w jakich ilościach, na jakich nośnikach itp.), zaproponowanie odpowiednich modeli drukarek, dobranie ich liczby tak, by praca przebiegała sprawnie, a następnie oszacowanie zużycia materiałów eksploatacyjnych.