Koreański producent chce być znaczącym graczem w segmencie maszyn drukujących A3 w Polsce. Jeszcze kilka miesięcy temu miał w portfolio cztery modele tego typu, podczas gdy w I kw. bieżącego roku przybyło kolejnych sześć, a niebawem dojdzie jeszcze osiem. Powstaje w ten sposób kompletne portfolio, które obejmuje sprzęt o różnej prędkości druku (od 22 do 60 str./min). To umożliwi partnerom przygotowanie oferty dla różnych klientów i lepsze zaspokojenie ich potrzeb.

Kompletna oferta, zarówno sprzętu, jak też usług i aplikacji, wyróżnia nas na rynku druku. Dzięki temu dołączymy do wiodących producentów i staniemy się doskonałą alternatywą dla resellerów i integratorów. Tym bardziej że nie konkurujemy z naszymi partnerami – zapewnia Tomasz Klewinowski, Channel Sales Manager w Samsungu.

Kanał sprzedaży maszyn A3 producent budu-je, przede wszystkim, opierając się na „OA resellers” – partnerach mających doświadczenie we wdrożeniach kopiarek i drukarek o dużym formacie. Tym niemniej, jak deklaruje Tomasz Klewinowski, nie zamyka się na resellerów mających doświadczenie w sprzedaży modeli A4. Wielkość firmy nie ma znaczenia, istotny warunek jest natomiast taki, że partner musi mieć własny serwis urządzeń drukujących. Zapewni to niższe koszty działania (inaczej opłaty za korzystanie z serwisu zewnętrznego „zjedzą” część marży) oraz sprawniejszą obsługę klientów. Jak podkreśla producent, usługi są najważniejszym źródłem zysku na rynku druku A3 (i innych formatów), bo na sprzęcie marże są minimalne.

– Niebywale istotny jest serwis – podkreśla Channel Sales Manager. I dodaje, że Samsung jest w pełni przygotowany do prowadzenia biznesu według koncepcji „usługi przede wszystkim” oraz wdrożył szereg narzędzi wsparcia dla partnerów.