Firma EET Europarts to jeden z najstarszych dystrybutorów na naszym rynku. Jego historia w Polsce sięga 2001 r., kiedy rozpoczęła się działalność polskiego oddziału francuskiej grupy Europarts, przejętej w 2012 r. przez duńskiego dystrybutora EET, dysponującego oddziałami w Europie, południowej Afryce i Egipcie. Obecnie firma oferuje resellerom blisko milion produktów, wliczając w to części serwisowe.

EET Europarts jest znane jako dystrybutor oryginalnych części zamiennych do drukarek, komputerów i serwerów. Jednak od dłuższego czasu firma intensywnie rozszerza swoją ofertę o kolejne produkty – z dziedziny IT i AV. Nowości w portfolio duńskiego dostawcy obejmują: sieci i storage (m.in. umowa z Ubiquiti Networks), urządzenia mobilne (części i akcesoria), monitoring i zabezpieczenia (np. Hikvision), rozwiązania POS i Auto ID (Zebra, Datalogic, Honeywell), a także systemy AV i Digital Signage, jak również elektronikę użytkową (wyłączając AGD). Co ważne, EET zawsze dba o pozycję autoryzowanego dystrybutora danego producenta w Polsce, rozwijając współpracę z lokalnymi biurami. Dzięki temu dysponuje cenami specjalnymi i rabatami dla stałych partnerów tych firm.
W minionym roku, z myślą o sprawnej obsłudze resellerów i integratorów zainteresowanych produktami Auto ID, POS oraz AV i DS, polski oddział EET Europarts zatrudnił inżynierów wyspecjalizowanych w każdej z tych dziedzin. Bardzo ważnym elementem szerokiej oferty duńskiego dostawcy są także marki własne, które stanowią uzupełnienie wielu grup produktowych.

Organizacja od A do Z

EET Europarts, choć nie tak znane na naszym rynku jak najwięksi polscy broadlinerzy, jest bardzo dobrze przygotowane do obsługi resellerów i ma ogólnokrajowy zasięg. Dysponuje własnym działem zakupów i nowoczesnym magazynem zlokalizowanym w Trójmieście. Dzięki niemu może kreować swoją politykę zakupową, w dużym stopniu uniezależniając się od europejskiego centrum logistycznego w Danii. Do polskich partnerów wyjeżdża z Gdańska kilka tysięcy paczek miesięcznie, dostarczanych w trybie next day delivery. Zamówienia na produkty z magazynu w Danii realizowane są natomiast w ciągu dwóch lub trzech dni roboczych.

Pracę obu magazynów wspomagają nowoczesne technologie, zapewniające m.in. pełny monitoring zamówienia: od momentu jego złożenia przez partnera aż po dostarczenie przesyłki przez sprawdzoną firmę kurierską. W wyborze rozwiązań szczególnie pomocny okazuje się konfigurator, który klienci dystrybutora mogą nieodpłatnie zintegrować ze swoją stroną internetową. Po wpisaniu produktu do konfiguratora klient otrzymuje informacje o powiązanych z nim akcesoriach.

Partnerzy EET Europarts preferują składanie zamówień w formie elektronicznej (w ten sposób dystrybutor realizuje około 70 proc. transakcji). W związku z tym trzydziestoosobowy zespół handlowy polskiego oddziału jest łatwo dostępny dla partnerów, którzy np. szukają dodatkowej porady czy potrzebują specjalnej wyceny. EET Europarts oprócz głównej siedziby w Gdańsku ma także biuro handlowe w podwarszawskim Piasecznie.

 

Rafał Siess, Managing Director,  EET Europarts

We współpracy z partnerami stawiamy na wartość dodaną i pełne zaangażowanie z naszej strony. Integratorzy i resellerzy mogą liczyć na solidne wsparcie merytoryczne i techniczne. EET Europarts nieustannie się rozwija, również z korzyścią dla partnerów. Wprowadzając do oferty nowe rozwiązania z rosnących obecnie segmentów, jak monitoring wideo, POS, AV czy Digital Signage, rozwijamy jednocześnie współpracę z polskimi przedstawicielstwami producentów, stając się łącznikiem na linii vendor – partner, raportując sprzedaż resellerów, pomagając im w zdobywaniu statusów, umożliwiając dostęp do szkoleń. W planach rozwoju bierzemy pod uwagę nie tylko wzrost organiczny, ale też przejęcia.

 

Więcej informacji:

EET EUROPARTS,
UL. RAKIETOWA 22, 80-298 GDAŃSK,
WWW.EET.PL