Do sieci GECO,
zajmującej się głównie dystrybucją prasy oraz wyrobów tytoniowych, należy ponad
250 sklepów, zlokalizowanych w 95 miastach Czech. Z tego potencjału
chętnie korzystają partnerzy handlowi GECO, reklamując swoje produkty
w punktach sprzedaży.

 

Zintegrowany system

Przed rozpoczęciem
współpracy z firmą Panasonic GECO stosowało m.in. konfigurowane ręcznie
analogowe ekrany CLV (Citilight) i tradycyjne stojaki na materiały promocyjne,
które wymagały dodatkowych nakładów pracy. To skłoniło sprzedawcę do zmiany
sposobu komunikacji i połączenia wszystkich rodzajów reklam w jeden
system, który ułatwił zarządzanie kampaniami. Do współpracy zaproszono firmę
Glance Media, której zadaniem było zaprojektowanie nowego rozwiązania tak, by
zostało połączone z bazą serwerów w GECO.

Przy wyborze monitorów
kluczową rolę odgrywały możliwości zdalnego zarządzania nimi oraz diagnostyki,
które są w stanie zapewnić szybką realizację projektu. Całe wdrożenie
przeprowadzono w zaledwie miesiąc i od września 2012 r. sieć
GECO rozpoczęła korzystanie z paneli Panasonic.

– Firma GECO potrzebowała
stabilnego i skutecznego systemu, a my poleciliśmy wypróbowane
i sprawdzone urządzenia Panasonic. Monitory tej marki pomogły nam pozyskać
zaufanie klienta, co jest dla nas najważniejsze –
mówi Ondřej
Kreidl, dyrektor generalny spółki Glance Media.

 
Niższe koszty, wyższa efektywność

Po dwóch latach od wdrożenia cyfrowego systemu komunikacji
GECO obserwuje wymierne korzyści: ma chociażby możliwość natychmiastowego
reagowania na nowe potrzeby  i trendy.
Wyświetlane treści mogą być różne dla każdego monitora i dopasowane do potrzeb
konkretnego salonu. Zminimalizowano też obciążenie pracą, gdyż cały system jest
administrowany zdalnie. W efekcie firma zanotowała 47-proc. wzrost liczby
realizowanych kampanii reklamowych, co znacząco wpłynęło na jej przychody.

Dodatkowo profesjonalne monitory Panasonic zapewniają monitorowanie systemu oraz autodiagnostykę, co
skraca czas i zmniejsza wydatki związane z ich konserwacją.
W ujęciu rocznym ogólne koszty na akcje reklamowe zmniejszyły się
o 12 proc., zaś te związane z serwisowaniem monitorów aż
o 70 proc. O sprawności rozwiązania świadczy natomiast fakt, że
w trakcie przeszło dwóch lat użytkowania zaledwie dwa z 236 ekranów
zostały uszkodzone. Tym samym efektywność systemu osiągnęła 99,2 proc.,
uwzględniając planowane przestoje związane z jego konserwacją lub
remontami w sklepach.

 

Elastyczna rozbudowa

Obecnie
sieć GECO modernizuje kolejne punkty sprzedaży i w bieżącym roku
liczba ekranów Panasonic połączonych z centralnym systemem przekroczy 470.
Firma planuje instalację 65-calowych monitorów (modele TH-65LFE7
i TH-65LFE8). Urządzenia te, wyposażone w podświetlenie LED,
zapewniają obraz Full HD oraz jasność 350 cd/m2. Tryb pracy Eco umożliwia obniżenie poboru energii.
Konstrukcję modeli wyróżnia cienka ramka, dzięki której monitory sprawiają
wrażenie wtapiających się w otoczenie, a sam obraz zyskuje na
wizualnej atrakcyjności. Do tego wszystkiego mają stosunkowo niewysoką cenę.

– Gdy rozpoczynaliśmy projekt,
musieliśmy powiedzieć: wierzymy, że przyniesie określone korzyści. Teraz możemy
z dumą powiedzieć, że wiemy to na pewno! Co ważne, jesteśmy w stanie
elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby i wymagania klienta –

podsumowuje Ondřej Kreidl.