Większość dużych i średnich przedsiębiorstw korzysta z wirtualizacji celem uruchamiania aplikacji, baz i hurtowni danych oraz rozwiązań analityki biznesowej. To rozsądne, ale czas i złożoność wdrożenia platformy wspierającej architekturę chmury prywatnej lub publicznej jest bardzo kosztowny. Nawet gdy zostaną do tego wykorzystane najlepsze z dostępnych na rynku komponenty, nadal wyzwaniem jest unifikacja i integracja całej infrastruktury IT. Administratorzy muszą się także nauczyć, jak konfigurować i zarządzać każdym jej elementem.

Ponadto przed wdrożeniem dział IT musi ocenić, czy każdy z komponentów da się zintegrować w taki sposób, aby sprostać specyficznym wymaganiom firmowych aplikacji. Kolejna wątpliwość, jaką należy rozstrzygnąć, dotyczy wydajności i bezobsługowej współpracy z pozostałymi elementami infrastruktury. Cały ten proces może zająć tygodnie lub nawet miesiące.

Co więcej, nawet jeśli wybrane rozwiązanie spełnia wymagania przedsiębiorstwa, należy wziąć pod uwagę złożoność kosztów utrzymania, licencji oprogramowania oraz kosztów obsługi. Czynniki te, siłą rzeczy, zwiększają konieczne nakłady CAPEX oraz OPEX. A po pomyślnym zakończeniu procesu wdrożenia pozostaje jedna bardzo istotna kwestia: kiedy infrastruktura zaczyna sprawiać kłopoty, dział IT musi ustalić, który produkt i jakiego producenta spowodował awarię. Kolejny krok to skłonienie producenta lub dostawcy komponentów do wzięcia na siebie odpowiedzialności i podjęcia działań naprawczych. To wszystko zajmuje czas, angażuje cenne zasoby i ostatecznie obciąża budżet firmy.

Maciej Kot

Senior Solutions Consultant, Hitachi Data Systems

Przetestowane, w pełni zintegrowane rozwiązanie konwergentne eliminuje trudności związane z kosztownymi i długotrwałymi przygotowaniami przed wdrożeniem. To jak różnica między zamówieniem sportowego samochodu wyposażonego w mocny silnik, wyścigowe opony i skuteczne hamulce, z idealnie dobranym lakierem i wysokiej jakości systemem audio, a pójściem do sklepu motoryzacyjnego i kupowaniem poszczególnych elementów do zbudowania własnego auta. Samochód sportowy będzie kompletny i tańszy, z komponentami wysokiej jakości gotowymi do niezawodnej współpracy. Co istotne, można nim odjechać z salonu już dziś.

 

Odpowiedzią na te wyzwania jest rozwiązanie konwergentne, łączące w sobie najlepszą jakość komponentów, doświadczenie ich twórców oraz niezawodną integrację elementów infrastruktury IT. Zakup pamięci masowej, serwerów, przełączników sieciowych i oprogramowania zarządzającego w pełni zintegrowanym pakiecie prowadzi do lepszej elastyczności i efektywności biznesowej. Już w ciągu trzech pierwszych lat użytkowania działy IT mogą liczyć na obniżkę nakładów CAPEX i OPEX.

Poczynione oszczędności są istotne, ponieważ znaczna część budżetu firm jest przeznaczona na obsługę kosztów stałych, co utrudnia finansowanie nowych inwestycji w infrastrukturę. Kluczowe są także kwestie zarządzania krytycznymi aplikacjami na platformie konwergentnej. Tu nie ma miejsca na kompromisy. Firmy IT muszą być lepiej przygotowane na szybkie i efektywne dostosowywanie rozwiązań do nieustannie zmieniających się potrzeb klientów biznesowych.

Bardzo dobrym przykładem takiego rozwiązania jest seria produktów Hitachi Unified Compute Platform for VMware (UCP 1000, 2000, 4000, 6000), które łączą wszystkie niezbędne elementy w jedną, łatwo zarządzalną i kontrolowalną platformę sprzętowo-programową. Seria produktów Hitachi UCP for VMware charakteryzuje się niespotykanym nigdzie indziej stopniem integracji i łatwością zarządzania wszystkimi elementami: serwerami, przestrzenią dyskową, elementami sieciowymi oraz warstwą wirtualizacji, którą jest w tym przypadku VMware vSphere. Wspomniane rozwiązania są bardzo konkurencyjne cenowo wobec rozwiązań innych dostawców, które pod względem osiąganych wyników (w tym wydajnościowych)mogą jedynie zbliżyć się do platformy Hitachi Unified Compute Platform.

Więcej informacji:

Paweł Babańczyk, Hitachi Data Systems Business Development Manager, Avnet,

e-mail: pawel.babanczyk@avnet.com, tel. 22 878 80 94, 609 321 001