Przekonanie klienta, dla którego niska cena od lat stanowi najważniejszy czynnik decydujący o wyborze wyświetlacza, do zakupu produktu z wyższej półki, to nie jest łatwe zadanie. Jednak wraz z coraz wyraźniejszym trendem „zdrowego trybu życia” funkcje monitorów EIZO związane z komfortem użytkowania stają się mocnym atutem sprzedażowym przemawiającym do coraz większej grupy klientów. Wynika to z kilku czynników, a jednym z kluczowych jest rosnąca liczba ludzi, którzy chcą chronić swój wzrok. Ten trend wspomagają między innymi reklamy rozmaitych medykamentów, które mają poprawiać komfort widzenia.

– To zwiększa świadomość klientów końcowych i przekłada się na ich zainteresowanie funkcjami zaimplementowanymi w monitorach EIZO, takimi jak na przykład tryb „paper” – komentuje Paweł Waszniewski, Product Manager w Alstorze, który jest wyłącznym dystrybutorem EIZO w Polsce.

 

Zaczyna się od góry

Wyświetlacze EIZO można coraz częściej spotkać na biurkach menedżerów wyższego szczebla. To, czy będą w nie wyposażane osoby na niższych stanowiskach, w dużej mierze zależy od zaangażowania resellerów w uświadamianie pracodawcom i pracownikom wpływu wielogodzinnej pracy przed ekranem monitora na ich zdrowie.

Zdaniem Pawła Waszniewskiego do wyboru monitora EIZO łatwiej niż jeszcze jakiś czas temu przekonać użytkowników prywatnych, którzy tworzą nową grupę klientów producenta. Są po prostu coraz bardziej wrażliwi na argumenty dotyczące ochrony wzroku. Szczególnie gdy uświadomi się im, że korzystanie z wyświetlacza nie kończy się po ośmiu godzinach przebywania w pracy. Po powrocie do domu wielu ponownie zasiada do biurka, przeglądając Internet, oglądając filmy lub grając w gry wideo, ewentualnie realizując swoje pasje, związane np. z fotografią.

Nowi nabywcy monitorów EIZO

Klienci instytucjonalni (pod wpływem argumentów dotyczących prozdrowotnych cech monitorów, podnoszących w efekcie wydajność pracowników) – pracownicy biurowi wyższego szczebla, np. menedżment instytucji finansowych.

Klienci indywidualni (pod wpływem trendów promujących prowadzenie zdrowego trybu życia) – pasjonaci gier i fotografii (dla obu grup jest oddzielna linia monitorów), zwykli użytkownicy, korzystający z komputerów również po godzinach pracy.