To właśnie dlatego Epson jest tak bardzo doceniany przez partnerów handlowych, dostarczających swoim klientom nowoczesny sprzęt drukujący – oferuje bowiem nie tylko szeroki wybór drukarek i najnowocześniejsze technologie z tej dziedziny, ale także całą gamę usług i rozwiązań uzupełniających, gwarantujących, że każdy klient będzie zadowolony.

Pozycja japońskiej firmy w segmencie druku jest absolutnie unikalna – nie dość, że to właśnie w jej laboratoriach powstawały urządzenia będące pierwowzorami nowoczesnych drukarek komputerowych (warto wspomnieć, że nazwa Epson wywodzi się od frazy „Electronic Printer’s Son”), to na dodatek od lat pozostaje ona głównym innowatorem i graczem w tym segmencie.

Śmiało można powiedzieć, że producent zrewolucjonizował branżę, i to kilkakrotnie – najpierw wprowadzając drukarki pod strzechy (do domów i biur), a ostatnio odsyłając na emeryturę urządzenia wykorzystujące technologię laserową. Epson stawia na atrament, ale z rozmysłem, tak, aby każdy klient – niezależnie od tego, ile zamierza drukować, co chce drukować i na czym – znalazł w jego ofercie rozwiązanie idealnie zaspokajające te potrzeby. To stawia w wyjątkowo korzystnej pozycji sprzedawców produktów japońskiej firmy, dając im pewność, że będą w stanie spełnić wszelkie „drukarskie” oczekiwania swoich klientów.

 

Rewolucja według Epsona

Przypomnijmy, że wspomniana powyżej rewolucja nadeszła w 2011 r., gdy Epson zaprezentował drukarkę wyposażoną w system stałego zasilania w atrament ITS. Firma oddała wtedy użytkownikom do dyspozycji drukarki, które zapewniały nie tylko wydruki o znakomitej jakości, ale również wyjątkowo niskie koszty oraz wygodę eksploatacji. ITS to rozwiązanie, dzięki któremu użytkownicy drukarek mogli wreszcie zapomnieć o kłopotliwych w obsłudze i drogich wymiennych kartridżach z atramentem. Zamiast nich w urządzeniach Epsona pojawiły się wbudowane pojemniki na atrament, które można wygodnie uzupełniać w dowolnej chwili, po prostu dolewając atrament z butelek (dostępnych w przystępnych cenach).

ITS umożliwia użytkownikom wykorzystanie wszystkich zalet drukarek atramentowych (czyli m.in. wysokiej jakości i trwałości wydruków, atrakcyjnej ceny sprzętu, łatwej obsługi)… gwarantując jednocześnie wyjątkowo niskie koszty eksploatacji (wcześniej kojarzone raczej z drukarkami laserowymi). Dodajmy do tego, że drukarki Epsona z ITS pozbawione są wad „laserówek” (wysokie zużycie energii, długie oczekiwanie na rozpoczęcie pracy, generowanie szkodliwych dla środowiska substancji).

 

Jeśli chodzi o ofertę dla biznesu, to również tu resellerzy mają wielkie pole do popisu – w ofercie Epsona znajdą bowiem profesjonalne drukarki atramentowe z serii WorkForce Pro RIPS, korzystające z wymiennych, wysokowydajnych tuszów RIPS (ang. Replaceable Ink Pack System). Dzięki nim urządzenia te są w stanie wydrukować do 86 tys. stron w odcieniach szarości lub kolorze, bez konieczności wymiany atramentu. Warto podkreślić, że to wynik 4,5-krotnie lepszy od rezultatu kolorowych drukarek laserowych (i nawet 17-krotnie lepszy od konkurencyjnych drukarek atramentowych).

 

Reseller, czyli przewodnik po świecie nowych technologii

W konkurencyjnym i wymagającym elastyczności oraz innowacyjności świecie nowych technologii reseller nie jest klasycznym sprzedawcą – musi być raczej doradcą, który będzie w stanie poprawnie zdiagnozować potrzeby klienta, a następnie zaproponować mu idealnie dobrany sprzęt i współpracujące z nim usługi lub aplikacje. To musi być kompletny, sprawnie funkcjonujący system, który nie tylko będzie zaspokajał wszystkie potrzeby klienta, ale na dodatek przyniesie mu odpowiednie korzyści dodatkowe – np. redukcję kosztów funkcjonowania czy odczuwalne usprawnienie funkcjonowania firmy lub instytucji.

Drukarki dla biznesu marki Epson znakomicie wpisują się w ten trend – ich istotnym atutem jest bowiem również możliwość skorzystania z oprogramowania Epson Device Admin, które znacznie ułatwia dość złożone i skomplikowane zadania zarządzania flotą drukarek i skanerów oraz monitorowania urządzeń. Dzięki niemu administrator może wykonywać wszelkie operacje administracyjne szybciej, wygodniej i sprawniej. Oprogramowanie to pozwala również w znaczący sposób zwiększyć produktywność użytkowników (dzięki skróceniu czasu przestojów i rozwiązywaniu problemów na bieżąco), a także zredukować koszty eksploatacji sprzętu drukującego (np. przez identyfikowanie i eliminowanie zbędnych wydatków, kontrolę dostępu do usług wydruku itp.).

 

Wynajem zamiast kupna?

Dodajmy, że Epson rozwija również intensywnie usługi outsourcingu druku, pozwalające resellerom na oferowanie klientom możliwości „wynajęcia” sprzętu drukującego – w ramach opłaty abonamentowej.

– Kluczową korzyścią dla klientów końcowych, ale i dla resellerów są czytelne i łatwe do przewidzenia w dłuższym okresie koszty, zarówno przychodów (po stronie dostawców), jak i obciążające klientów końcowych. Jest to model zapewniający integratorom i resellerom zarobek nie tylko stabilny i długofalowy, ale także po prostu wyższy w porównaniu z zyskami ze sprzedaży rozwiązań laserowych tej klasy. Wynika to ze zmniejszenia kosztów utrzymania, na które składają się, poza kosztem druku, także czynności konserwacyjne oraz przestoje i przeglądy serwisowe – ich liczba w przypadku urządzeń atramentowych jest znacząco zredukowana – wyjaśnia Szymon Kaczorowski, Business Account Manager w firmie Epson.

 

Oczywiście w przypadku drukarek na dostarczeniu sprzętu rola resellera się nie kończy – to również on bywa zwykle podstawowym kontaktem dla klientów w kwestii zaopatrzenia w materiały eksploatacyjne. W przypadku urządzeń innych producentów bywa z tym różnie, ponieważ ich użytkownicy często sięgają po tzw. zamienniki, czyli nieoryginalne tusze czy kartridże. Stosowanie w drukarkach Epson systemu ITS i zasobników RIPS sprawia, że taka operacja nie ma sensu.

– Do niedawna faktycznie kluczowym i nierzadko jedynym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze zamienników była ich cena niższa niż materiałów oryginalnych. Obecnie niezależnie od tego, że różnica między zamiennikami a tuszem czy tonerem z logo producenta urządzenia zmniejszyła się, widać nacisk na zapewnienie jakości i trwałości materiałów drukowanych, które gwarantowane są przez oryginalne materiały eksploatacyjne – tłumaczy Agnieszka Wnuczak, Business Account Manager w firmie Epson.

Istotnym czynnikiem na tym rynku stały się także innowacyjne rozwiązania, np. wprowadzony przez Epson system stałego zasilania w atrament (ITS). W jego przypadku cena oryginalnego tuszu w butelce 70 ml (ok. 28 zł) jest tak niska, że żaden z producentów zamienników nie zdcydował się na rywalizację na tym polu. Podobnie wygląda sytuacja w druku biznesowym: jeden zasobnik czarnego tuszu w zaawansowanej technologii RIPS zapewnia wydruk 86 tys. stron, co przekłada się na bardzo atrakcyjną cenę pojedynczego wydruku.

– Większa świadomość całkowitego kosztu posiadania urządzeń (TCO) to także decyzja o unikaniu czynników, które mogą spowodować awarię lub utratę gwarancji, którymi między innymi mogą być zamienniki – dodaje Agnieszka Wnuczak.

Jak widać, resellerzy produktów Epson mają do dyspozycji całą gamę najróżniejszych produktów, rozwiązań i sposobów umożliwiających im efektywne zarabianie i jednocześnie skuteczne zaspokajanie wszelkich potrzeb ich klientów, związanych z drukiem. To idealne połączenie, które umożliwia nie tylko osiąganie zysków, ale również budowanie trwałych relacji z klientami – niezależnie od tego, czy owi klienci poszukują prostej drukarki biurowej, zaawansowanego „kombajnu” biurowego czy kompleksowego systemu druku i obiegu dokumentów.

 

>>> Skontaktuj się ze specjalistą Epsona

Agnieszka Wnuczak, Szymon Kaczorowski, Business Account Manager, business@epson.eu

Więcej na: www.epson.pl/managed-print-services

www.epson.pl/verticals/business-inkjet-technology, www.epson.pl

W następnych artykułach z cyklu zajmiemy się kolejnymi kategoriami produktów firmy Epson i wyjaśnimy, jak razem  tworzą one spójną, idealnie dopasowaną ofertę dla nowoczesnych instytucji i firm.