Niedawno najlepsi sprzedawcy produktów japońskiej marki spędzili emocjonujące chwile w Kraju Kwitnącej Wiśni. Od pewnego czasu tego rodzaju atrakcje Epson zapewnia partnerom regularnie. Niemniej producent zdaje sobie sprawę, że kluczowe dla osiągnięcia dobrych wyników w kanale partnerskim jest zapewnienie resellerom najlepszego możliwego wsparcia w codziennych działaniach handlowych. Obecnie mogą oni liczyć m.in. na doradztwo w zakresie doboru oferty do specyficznych oczekiwań klientów, a także na zaplecze marketingowe, w tym pomoc w działaniach reklamowych kierowanych do użytkowników końcowych.

W każdym z tych obszarów Epson zapewnia wysoki poziom, odpowiadający oczekiwaniom partnerów. Dostawca wyróżnia się pozytywnie, np. oferując dostęp do samoobsługowego portalu Neon zawierającego gros przydatnych informacji, grafik i wiedzy eksperckiej oraz na bieżąco aktualizowanych wyników sprzedaży i zakupów. Tego typu „samoobsługowe” wsparcie jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy czas staje się towarem deficytowym, a przez to kluczowym i cennym w biznesie. Takie narzędzia jak portal Neon pozwalają partnerom Epsona działać sprawniej, a co za tym idzie efektywniej. Podobnie jak niedawno wprowadzona funkcjonalność ujednolicenia komunikacji na linii reseller-klient poprzez system CNET. Pozwala on szybko tworzyć strony internetowe, implementując karty produktów. Korzyści to nie tylko „rich content”, ale także gwarancja publikowania sprawdzonych treści podlegających scentralizowanej aktualizacji.

Przedstawiciele producenta podkreślają, że program partnerski stale ewoluuje. Ich zdaniem w tym obszarze kluczowe są takie cechy, jak ciągłość i niezawodność, zapewniające budowanie zaufania i długotrwałych relacji.

– Stawiamy na stałe rozszerzanie zakresu wsparcia i podwyższanie jego poziomu, a nie eksperymentalne, nieprzemyślane działania – mówi Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager w Epsonie. – Naturalnie nie spoczywamy przy tym na laurach, starając się wyprzedzać konkurencję przez odgadywanie i wyprzedzanie oczekiwań rynku w tym zakresie. Nasz program „żyje”, jest i będzie na bieżąco udoskonalany, tak by zapewnić maksymalne korzyści partnerom biznesowym Epsona.

Jednym z najistotniejszych elementów programu partnerskiego są rabaty posprzedażne, jakie partnerzy mogą uzyskać za realizację określonych celów biznesowych. Przedstawiciele Epsona oceniają, że poziom oferowanych przez firmę upustów przewyższa średnią na polskim rynku.

W perspektywie ostatnich kilkunastu miesięcy zdecydowanym sukcesem okazały się organizowane przez Epsona programy typu incentive, aktywizujące sprzedaż na różnym poziomie. Nagrodami w nich były m.in. wyjazdy na wyścigi F1 czy też udział w meczach Manchester United (połączony z wizytą na murawie stadionu i strzelaniem karnych w przerwie  meczu Premier League). Warto wspomnieć, że Epson jest sponsorem zespołu F1 Mercedesa oraz klubu Manchester United.

Krzysztof Modrzewski

National Sales Manager w Epsonie

Miałem okazję obserwować z bliska ewolucję, jaką przeszedł rynek IT w Polsce, jeśli idzie o warunki udanej sprzedaży przez partnerów. Jeszcze kilka lat temu liczył się głównie warunek podstawowy, czyli sama dostępność produktów. Jednak w miarę upływu czasu doszła do tego cena, dająca możliwość wyboru najlepszej oferty. Obecnie, gdy produkty są na wyciągniecie ręki, a ceny ustaliły się na zbliżonym poziomie u wszystkich graczy, widać kluczową rolę dodatkowych korzyści, jakie producent oferuje resellerom. Jedną z najważniejszych jest efektywny program partnerski.