Samo wyświetlanie obrazu to jednak proces jednostronny, zaś nauczanie z definicji zakłada interakcję na linii nauczyciel – uczeń (ewentualnie student). Dlatego Epson stworzył całą serię projektorów interaktywnych, które idealnie nadają się do pracy grupowej. Taki sprzęt to nie tylko narzędzie do wyświetlania obrazu, ale wszechstronny, interaktywny system do nauki. Taki, który wspomaga nie tylko samo przyswajanie wiedzy, ale również pracę w zespołach oraz stymulowanie uczniów do samodzielnej analizy i odkrywania faktów.

 

Pakiet edukacyjny

W ofercie Epsona znajdziemy stworzone z myślą o szkołach zestawy składające się z projektorów i oprogramowania SMART Notebook. Dzięki nim nauczyciel i uczniowie otrzymują dostęp do materiałów, które można dowolnie modyfikować, co zapewnia łatwe planowanie, tworzenie i prowadzenie interaktywnych lekcji. Produkty Epsona zostały przetestowane i autoryzowane przez SMART do użytku z oprogramowaniem tego producenta – w pełni obsługuje ono funkcje Epson, takie jak sterowanie dotykiem i korzystanie z kilku piór dotykowych.

Co ważne, japońskie projektory dla edukacji zapewniają dostęp do tych samych funkcji, co projektory dla biznesu czy modele używane przez naukowców i badaczy. W tym celu gwarantują wyświetlanie obrazu z różnych źródeł, np. smartfonów lub tabletów. Wyświetlane treści mogą być modyfikowane dotykowo przez kilku użytkowników równocześnie. Wprowadzane zmiany można zapisać do pliku, a następnie przesłać uczniom jako podsumowanie lekcji. Możliwa jest również wspólna praca na jednym ekranie zespołów znajdujących się w różnych miejscach – co zapewne przyda się np. podczas projektów edukacyjnych zakładających udział grup uczniów z różnych szkół czy regionów (funkcję taką oferują np. urządzenia z serii Epson EB-14xx).

Ogromną zaletą obrazu wyświetlanego za pomocą projektora jest możliwość płynnego dopasowania jego wielkości do liczby i potrzeb użytkowników. To kluczowy atut projektora i zdecydowana przewaga nad klasycznym monitorem czy tablicą interaktywną, które mają z góry ustaloną, stałą wartość przekątnej. Przykładowo w małej klasie czy sali i dla niedużej grupy uczniów lub studentów wystarczająco czytelny będzie obraz o przekątnej długości 70 cali. Natomiast w klasie z 7–8 rzędami ławek lub małej auli do komfortowej pracy niezbędny jest obraz o przekątnej długości 100 cali, aby wszyscy uczestnicy lekcji czy wykładu dobrze widzieli wyświetlane treści. Projektory, dzięki skalowalności obrazu, umożliwiają wyświetlenie tego samego materiału edukacyjnego w obu opisanych przypadkach.