Wyraźnie widać, że zarząd Eptimo jest zdeterminowany, żeby
realizować strategię dystrybucji z wartością dodaną. Podczas wizyt
w pięciu największych polskich miastach Przemysław Kucharzewski, Chief
Operating Officer, przekonywał, że celem nowego dystrybutora jest czołowa pozycja
w segmencie VAD na polskim rynku. Prognozowana wielkość sprzedaży
w całym 2015 r. to 150 mln zł, z rosnącym udziałem
zaawansowanych rozwiązań.

– W przypadku broadlinerów towar jest tylko „part
numberem”, a naszym zdaniem dział handlowy powinien wiedzieć, co sprzedaje,
i tak właśnie jest w przypadku Eptimo –
podkreślał rozmówca CRN
Polska.

Obranej strategii
podporządkowany jest rozwój portfolio, na które składają się produkty sieciowe
i niszowe. Poza tym partnerzy dystrybutora mogą już korzystać z dwóch
centrów szkoleniowych (w Katowicach i Wrocławiu), w wakacje zaś
ma ruszyć kolejne, w Warszawie. Ponadto od kwietnia funkcjonuje nowy,
w pełni responsywny serwis B2B Eptimo (b2b.eptimo.com).

Zależy nam na tym, by nie stać w miejscu. Dlatego
zaraz po zakończeniu roadshow uruchomiliśmy nową platformę B2B dla naszych
klientów. Serwis jest dostępny nawet dla niezalogowanych użytkowników,
natomiast po rejestracji można szybko dokonywać zakupu wybranych produktów –

mówił Józef Szajter, CEO Eptimo.

 
Niestandardowa oferta

Podczas spotkań z resellerami oraz integratorami
dystrybutor zaprezentował ofertę kilku kluczowych dostawców, w tym paru
zupełnie nowych na polskim rynku. Na razie trzon tej części oferty, która ma
być realizowana w ramach dystrybucji z wartością dodaną, stanowią
m.in.: Legrand, Allied Telesis, ZTE, American Megatrends, Bull oraz Rhino. Do
końca bieżącego roku Eptimo zamierza podpisać co najmniej kilka kolejnych umów
dystrybucyjnych (najnowsza, z początku maja br., dotyczy sieciówki
MikroTik).

Tematyką roadshow był cloud computing, ale prezentacje
często wybiegały poza ten obszar technologiczny. Przykładem są zasilacze UPS
marki Legrand, które – jak twierdzą przedstawiciele producenta
– cieszą się ponad 20-proc. udziałem w całym światowym rynku (licząc
urządzenia dostarczane innym producentom).

– Stawiamy na sprzedaż
urządzeń, które są tańsze niż konkurencyjne pomimo tych samych parametrów. To
możliwe, bo wiele podzespołów powstaje w naszych fabrykach i nie
musimy ich kupować od zewnętrznych dostawców
– twierdzi Piotr Przepiórka, specjalista ds. rozwoju UPS-ów
w Legrandzie.

O przewadze, jaką dają własne fabryki, mówił też Tomasz
Odzioba, Country Manager Allied Telesis w Polsce, Ukrainie oraz krajach
bałtyckich. Japoński producent przełączników dysponuje dwoma zakładami
w Chinach oraz Singapurze. Przedstawiciel dostawcy omawiał m.in.
rozwiązanie AMF, opracowane początkowo na potrzeby Toshiby, a następnie
wprowadzone na światowy rynek. Umożliwia ono łatwiejsze zarządzanie siecią
o szczególnie skomplikowanej strukturze.

Zdaniem integratora

Maciej Sobkowiak, Product Manager, Talex

Zależało mi na zapoznaniu się z oferowanymi przez Eptimo
rozwiązaniami. Nowy dystrybutor z nowymi markami to ciekawa propozycja na
rynku. Interesujące prezentacje, merytoryczna formuła oraz odrobina rozrywki w
postaci skeczy kabaretowych… To było udane wydarzenie.

 

 

Uczestnicy roadshow poznali też nową strategię ZTE, do tej
pory aktywnego przede wszystkim w segmencie operatorów
telekomunikacyjnych. W efekcie 2–3 mln Polaków łączy się
z bezprzewodową siecią za pomocą modemów tej właśnie marki. Chiński
dostawca jest też liderem na polskim rynku wdrożeń FTTH. Jednak niedawno
zapadła decyzja, żeby znacznie większy nacisk położyć na sektor
przedsiębiorstw. Początkowo z ofertą sprzętu sieciowego (m.in. routerów
i przełączników), zaś w III kw. br. również z produktami storage’owymi.

Eptimo oferuje storage
już teraz, przy współpracy z American Megatrends – producentem
macierzy dyskowych marki StorTrends. Dystrybutor podkreśla, że amerykański
dostawca nie każe dopłacać klientom za dodatkowe funkcje ułatwiające
zarządzanie danymi. Kolejną ciekawą, nieszablonową marką w ofercie
dystrybutora jest Bull, producent superkomputerów i szybkich serwerów.
Jednym z głównych argumentów sprzedażowych ma być w tym przypadku
dobry poziom parametru TCO, dzięki szybkości, skalowalności i cenom
– podkreślali przedstawiciele producenta.

– Budżety na IT nie rosną, w przeciwieństwie do
wymagań użytkowników. W takiej sytuacji można dokonać optymalizacji
istniejącej infrastruktury lub przejść na bardziej wydajną technologię za
rozsądne pieniądze –
przekonywał Tomasz Pojda, Customer Service Manager
w firmie Bull.

Z kolei specjalista Rhino zachęcał do wejścia
w taki segment rynku jak telemetria. Systemy telemetryczne RhinoAMI są
jedynym tego typu rozwiązaniem przeznaczonym do sprzedaży w polskim kanale
dystrybucji IT. Dzięki nim można zoptymalizować zużycie energii elektrycznej,
wody, ciepła i gazu, co skutkuje zmniejszeniem kosztów dla ich
użytkownika.

Film z roadshow Eptimo jest dostępny pod adresem: youtu.be/ybAjinQaSBM