W branży rozwiązań antywirusowych ESET działa już ćwierć
wieku i od lat zajmuje pozycję światowego lidera w segmencie użytkowników
indywidualnych oraz na rynku małych i średnich firm. Z opublikowanego
w marcu br. raportu Gartnera „Market Share: All Software Markets,
Worldwide, 2014” wynika, że wzrost sprzedaży rozwiązań marki ESET jest szybszy
niż tempo, w jakim rośnie cały rynek oprogramowania chroniącego komputery
przed zagrożeniami. W 2014 r. producent zapewniał proaktywną ochronę ponad
100 mln użytkowników komputerów na całym świecie. W Polsce
z oprogramowania tej firmy korzysta ponad 3,5 mln osób.

 

Teraz najwyższa kategoria

Mocna pozycja
w segmentach SOHO i MŚP stanowi doskonały punkt wyjścia do
wprowadzenia produktów ESET także na rynek enterprise. W bieżącym roku
producent przedstawił nową generację rozwiązań dla biznesu, która została
zaprojektowana niemal od podstaw. Wszystko po to, by sprostać wymaganiom nawet
najbardziej rozbudowanych sieci korporacyjnych.

Zdaniem partnerów

• Grzegorz Gąsiewski,
prezes zarządu, Perceptus

Wraz ze wzrostem znaczenia infrastruktury
teleinformatycznej w dużych korporacjach, konieczne jest zapewnienie jej
nieprzerwanego, wydajnego działania, a przede wszystkim bezpieczeństwa danych.
Firmowa polityka bezpieczeństwa powinna wymagać od pracowników dwuskładnikowego
uwierzytelniania, np. przy użyciu ESET Secure Authentication. Generowanie
jednorazowych haseł zapewnia znaczące zwiększenie bezpieczeństwa
uwierzytelniania użytkownika i uniknięcie niepożądanego dostępu do danych
firmowych.

• Iwona
Komar, dyrektor administracyjny, Point

Korporacyje wymagają obecnie wszechstronnych i
zaawansowanych systemów zabezpieczających. Ważnym czynnikiem jest wykrywanie
nieznanych, ukierunkowanych ataków. Ochrona na wielu płaszczyznach, jak
serwery, stacje robocze, urządzenia mobilne i chmura, umożliwia zapobieganie
tego typu zagrożeniom. Produkty ESET przez zawansowane mechanizmy sztucznej
inteligencji i reputacyjne zapewniają skuteczne wykrywanie zagrożeń.

 

Wśród nowych biznesowych
rozwiązań ESET znajdują się: program antywirusowy (ESET Endpoint Antivirus),
pakiet bezpieczeństwa dla stacji roboczych z systemami Windows i Mac OS X
(ESET Endpoint Security), pakiet zabezpieczający dla urządzeń mobilnych
z Androidem (ESET Endpoint Security for Android) oraz zabezpieczenie dla
serwerów plików Windows (ESET File Security for Microsoft Windows Server)
i serwerów poczty Microsoft Exchange (ESET Mail Security for Microsoft
Exchange Server). W najnowszych produktach ESET wprowadzono istotne
rozwiązania m.in. zaawansowany skaner pamięci identyfikujący nawet najbardziej
skomplikowane zagrożenia oraz blokadę programów typu exploit, która chroni
infrastrukturę IT przed zagrożeniami bazującymi na lukach w aplikacjach.

 

Nowa ERA w zarządzaniu

Rdzeniem nowych rozwiązań
jest konsola zarządzająca ESET Remote Administrator (ERA), którą można
uruchomić na systemach Windows Serwer oraz Linux. Dostęp do niej jest możliwy
z dowolnej przeglądarki internetowej (wymagana obsługa Javy). Ponieważ ERA
została zaprojektowana z uwzględnieniem sugestii i opinii
administratorów sieci firmowych z całego świata (w tym Polski), stała
się potężnym narzędziem administracyjnym, które umożliwia łatwe
i intuicyjne zarządzanie ochroną sieci firmowych każdej wielkości.ERA
umożliwia zdalną instalację lub aktualizację oprogramowania ESET na dowolnym
komputerze w sieci. Przy czym administrator może skorzystać
z możliwości automatycznego usuwania innego oprogramowania
zabezpieczającego.

W celu usprawnienia
działania i minimalizacji kosztów administracji nowa konsola bazuje na
niezależnych agentach (instalowanych bezpośrednio na stacjach roboczych), które
przechowują w pamięci reguły polityki bezpieczeństwa dla danej maszyny.
Agenty nawet bez połączenia z siecią realizują zaplanowane zadania, reagując
na incydenty w sposób określony przez administratora. Całość uzupełnia
rozbudowane raportowanie, które dostarcza szczegółowych informacji na temat
stanu zabezpieczeń firmowej sieci, chronionych stacji i wykrytych
zagrożeń.

 




Trzy pytania do…

 

Grzegorza Klocka, product managera rozwiązań
ESET w Polsce

CRN
Szósta generacja rozwiązań ESET dla biznesu to już produkty klasy enterprise.
Na czym, w skrócie, polega ten „awans”?

Grzegorz
Klocek
Decyduje o tym m.in. zupełnie nowa, stworzona od postaw
architektura centralnego zarządzania, zabezpieczona wzmocnionym (podwójnym)
procesem uwierzytelniania. Dzięki niej z poziomu jednej konsoli można bez
problemu zarządzać nawet 100 tys. stacji roboczych. Do tego dochodzą: nowy webowy
interfejs konsoli i zarządzanie z tego samego miejsca różnymi
elementami ochrony sieci (serwery plików, serwery pocztowe, stacje robocze,
urządzenia mobilne itd.). Administratorzy sieci korporacyjnych docenią prostą,
zdalną instalację oprogramowania i automatyczne odinstalowanie rozwiązań
ochronnych firm trzecich. Liczyć będą się dla nich też: obsługa maszyn
wirtualnych i przyspieszenie skanowania w takich środowiskach oraz
inne nowoczesne techniki zwiększające bezpieczeństwo firmowej sieci.

 

CRN ESET
ma silną pozycję w segmencie MŚP. Jakimi atutami chcecie podbić rynek
korporacji, który jednak rządzi się innymi prawami?

Grzegorz
Klocek
Wielkie znaczenie ma kompletność naszej oferty: oprócz
dojrzałego oprogramowania zapewniamy wysokiej jakości wsparcie techniczne
realizowane przez dystrybutora, a także certyfikowane szkolenia
i możliwość przeprowadzenia wdrożeń. W razie ataku możliwe jest nawet
uzyskanie pomocy bezpośrednio z laboratorium antywirusowego ESET
w Krakowie. Do największych klientów mamy indywidualne podejście. Gdy
będzie taka potrzeba, reseller w negocjacjach z nimi może liczyć na
bezpośrednie wsparcie dystrybutora. Obecnie ESET stawia na rozwój oferty
w zakresie rozwiązań dla przedsiębiorstw. Już wkrótce pojawią się kolejne
produkty, które zaspokajają specyficzne potrzeby tego typu klientów.

 

CRN
Co nowa edycja waszych rozwiązań oznacza dla partnerów Dagmy, dystrybutora ESET
w Polsce?

Grzegorz
Klocek
Dystrybutor rozszerzył swoją strategię sprzedaży
o elementy, które mają ułatwić partnerom działania na rynku enterprise.
Zachętą dla nich będą między innymi specjalne promocje. Warto podkreślić, że
stawiamy na współpracę zarówno z dotychczasowymi, jak i nowymi
resellerami. W rozmowach ze swoimi dużymi klientami mogą – oprócz
prezentowania zalet technicznych produktów – wskazać wiele innych atutów
ESET: pozycję lidera na rynku płatnych antywirusów w Polsce, nową
strategię zakładającą szybki rozwój na rynku enterprise, stabilność
dystrybutora, który współpracuje z producentem od 2001 r., wysokiej
jakości wsparcie techniczne na naszym rynku, zapewniane m.in. przez
laboratorium w Krakowie.

 
Niezmiennie szybkie i lekkie

Najnowsze rozwiązania
ESET działają wyjątkowo szybko za sprawą przebudowanego silnika skanującego,
wykorzystującego chmurowy system reputacyjny ESET Live

Grid. Dzięki temu pliki
raz sprawdzone są potem błyskawicznie rozpoznawane przez oprogramowanie jako
niewymagające skanowania. Na podobnej zasadzie działa technika ESET Shared
Local Cache, która przyspiesza skanowanie w środowiskach wirtualnych
i zasobach NAS: pliki sprawdzone przez programy ESET nie muszą być po raz
kolejny kontrolowane przez inne maszyny firmowe chronione rozwiązaniami tej
marki. Dzięki wymienionym mechanizmom produkty ESET dla biznesu utrzymują znaną
od lat „lekkość”. Ich działanie pozostaje niezauważalne dla użytkowników
i ma niewielki wpływ na wydajność chronionej infrastruktury IT.

 

Wyprodukowane w Unii, rozwijane w Polsce

Produkty ESET powstają
przy współudziale polskiego laboratorium zlokalizowanego w Krakowie.
Polski oddział firmy ESET został otwarty w lipcu 2008 r. jako druga,
po głównej siedzibie w Bratysławie, placówka badawczo-rozwojowa. Jego
działalność jest gwarancją tego, że rozwiązania ESET na bieżąco uwzględniają
specyfikę zagrożeń, które mogą dotyczyć polskich użytkowników i firm.
W razie ataku możliwe jest nawet uzyskanie pomocy polskiego zespołu
laboratorium.

Dodatkowe informacje:

Grzegorz Klocek,

product manager rozwiązań ESET w Polsce,

klocek.g@dagma.pl