Dla klientów biznesowych jedną z kluczowych kwestii jest łatwość wdrożeń i zarządzania zabezpieczeniami. Staje się to szczególnie istotne w obliczu rosnącego deficytu specjalistów IT w przedsiębiorstwach i konieczności nadzorowania coraz bardziej wyszukanych narzędzi ochrony, które potrafią zapobiegać nowym, wyrafinowanym atakom.

Z tego względu specjaliści ESET opracowali narzędzie, które spełnia wspomniane oczekiwania. W październiku br. producent udostępnił chmurową konsolę do zarządzania firmowymi zabezpieczeniami – ESET Cloud Administrator. Jest przeznaczona dla systemów zawierających do 250 stanowisk. Umożliwia wdrożenie i konfigurację oprogramowania w kilka minut oraz zarządzanie nim z dowolnego miejsca przez przeglądarkę internetową. Wystarczy do tego komputer, smartfon lub tablet. Nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie ani sprzęt.

Za pomocą konsoli można w prosty sposób ustalać np. politykę bezpieczeństwa dla konkretnych urządzeń końcowych (zarówno pojedynczych, jak i całych grup). Administrator otrzymuje alerty w czasie rzeczywistym, dzięki czemu jest w stanie reagować na bieżąco. Raporty generowane są automatycznie, co pozwala na szybki przegląd stanu zabezpieczeń i wykrytych zagrożeń.

Cztery filary strategii

W sierpniu br. producent ogłosił wprowadzenie najnowszych wersji oprogramowania biznesowego, w których również nie brak innowacji. Jedną z nich jest zaawansowana heurystyka, wykorzystująca mechanizmy sztucznej inteligencji do detekcji zagrożeń. Generalnie nowe produkty zabezpieczają sieci firmowe różnej wielkości, chroniąc m.in. stacje robocze, serwery pocztowe i plików, środowiska wirtualne, bramy internetowe i urządzenia mobilne (dzięki MDM).

Wprowadzone do oferty rozwiązania umożliwiają producentowi realizację nowej strategii ochrony sieci firmowych, zgodnej z tzw. Gartner Carta. Składa się ona z czterech działań: przewidywania zagrożeń, zapobiegania im, reakcji na incydenty na podstawie analizy zdarzeń oraz wykrywania tych incydentów wraz z oceną poziomu ryzyka. Istotną rolę we współczesnej strategii ochrony firmy odgrywa również monitoring i analiza zagrożeń, minimalizujące ryzyko infekcji w przyszłości.

Licencjami, produktami i usługami ESET dla przedsiębiorstw da się zarządzać za pomocą jednej webowej konsoli przeznaczonej do systemu Windows lub Linux – ESET Security Management Center (jest to następca ESET Remote Administrator). Umożliwia ona administratorom nadzorowanie całej sieci chronionej rozwiązaniami ESET, w tym stacji roboczych, serwerów i smartfonów. Dzięki zautomatyzowanym narzędziom pozwala szybko reagować na incydenty. Umożliwia inwentaryzację sprzętu oraz automatyczne odtwarzanie obrazów i klonowanie systemów na nowych urządzeniach.

Korzyści dla resellerów ze sprzedaży rozwiązań ESET

  • Gwarancja najlepszej ceny dzięki rejestracji sprzedaży (od 25 licencji ESET),
  • atrakcyjna cena bezpośrednio od polskiego dystrybutora,
  • pomoc przy sprzedaży (konsultacje techniczne, zdalne prezentacje, bezpłatne testy rozwiązań),
  • wsparcie posprzedażowe (pomoc techniczna świadczona klientom, przypominanie o kończących się licencjach u klientów).

Dystrybutorem rozwiązań ESET w Polsce jest Dagma.

 

Chmurowe centrum bezpieczeństwa

Należy podkreślić, że w rozwiązaniach dla biznesu pojawiła się nowa usługa – ESET Dynamic Threat Defense, która poszerza możliwości ochrony stacji roboczych oraz serwerów pocztowych (wymaga posiadania licencji ESET obejmującej te urządzenia). Działa w ten sposób, że podejrzane pliki, które nie były wcześniej analizowane, są wysyłane do chmury producenta. Tam zostają uruchomione w specjalnym środowisku (sandbox). Jeśli plik zachowuje się podejrzanie, ESET Dynamic Threat Defense wysyła taką informację, a antywirus blokuje zagrożenie u użytkownika.

ESET Dynamic Threat Defense potrafi analizować większość próbek w czasie krótszym niż 5 minut. Potem wystarczy kilka sekund, aby wszystkie urządzenia w firmie były chronione przed nowych zagrożeniem. Usługa umożliwia także analizę i ochronę poczty elektronicznej.

Nowości dla biznesu

Wśród nowych rozwiązań dla firm należy wymienić ponadto produkty do ochrony stacji roboczych (Endpoint Antivirus oraz Endpoint Security), które zabezpieczają przed wirusami i oprogramowaniem szpiegującym. Silnik antyphishingowy chroni poufne informacje przed stronami internetowymi wyłudzającymi dane. Warto podkreślić, że ESET Endpoint Security został wyposażony w dwukierunkowy firewall, kontrolę dostępu do stron WWW, ochronę przed botnetami czy ransomware’em.

ESET Threat Intelligence niejako wypełnia lukę pomiędzy informacjami uzyskanymi z sieci firmowej a danymi zbieranymi przez ESET z całego świata. Wykorzystuje informacje gromadzone przez ponad 110 mln stacji roboczych na całym świecie, które wysyłają dane do chmurowego systemu LiveGrid. W centrach badań i rozwoju analizują je eksperci. Dzięki temu ESET Threat Intelligence dostarcza użytkownikom wiedzę, która pomaga zarządzać ryzykiem ataku na sieć firmową, umożliwiając równocześnie poprawę zabezpieczeń.

W portfolio rozwiązań ESET dla przedsiębiorstw znajduje się też Virtualization Security (bezagentowa ochrona dla VMware NXS/vShield). Z kolei Secure Authentication zabezpiecza zdalny dostęp do sieci oraz danych firmowych. Narzędzie Mobile Device Management (MDM) to dla użytkowników rozwiązań ESET Endpoint Security bezpłatny komponent konsoli ESET Security Management Center.

Podpis pod screena
ESET Cloud Administrator umożliwia wdrożenie oprogramowania i zarządzanie nim z dowolnego miejsca przez przeglądarkę internetową.

 

Trzy pytania do…
Grzegorza Klocka, product managera ESET w Dagmie

Jakie są obecnie preferencje klientów w zakresie rozwiązań zabezpieczających?

Użytkownicy biznesowi oczekują czegoś więcej niż tylko kompleksowej ochrony przed zagrożeniami. Ważna jest dla nich możliwość przewidywania incydentów i opracowania automatycznych schematów reagowania w razie ataku lub infekcji. Oczywiście nadal bardzo istotną funkcją dla administratorów pozostaje centralne zarządzanie zabezpieczeniami. Z idealną sytuacją mamy do czynienia, jeśli konsola dostępna jest również w wersji chmurowej.

Czy można wskazać branże i firmy, które w najbliższym czasie będą szczególnie zainteresowane inwestycjami w cyberochronę?

Z moich obserwacji wynika, że obecnie nie ma już przedsiębiorstw, które bagatelizują kwestie zabezpieczeń swojej infrastruktury i danych. Ofiarami cyberprzestępców, w tym ataków ukierunkowanych, padają bowiem zarówno duże, jak i małe firmy. Ostatnio oszuści szczególnie upodobali sobie największe przedsiębiorstwa, prawdopodobnie motywowani pokusą większego zysku. Nasi eksperci zidentyfikowali grupę hakerów, którzy mają na swoim koncie m.in. szpiegowanie polskich firm z sektora energetycznego.

W obszarze bezpieczeństwa cyfrowego dużym problemem jest brak fachowców. Czy w tej sytuacji będzie rosło znaczenie outsourcingu usług security i czy to jest biznes dla resellerów?

Są co najmniej dwa powody, dla których rośnie i będzie rosło znaczenie outsourcingu usług security dla resellerów. Pierwszy wynika ze wspomnianego niedoboru wykwalifikowanych pracowników. Drugi to wymogi stawiane firmom przez RODO i coraz częściej przez samych klientów. Nasi partnerzy oferują usługi wdrażania i konfiguracji rozwiązań zabezpieczających z oferty ESET. Często sami klienci proszą resellerów o zarządzanie zakupionymi rozwiązaniami. Jako dystrybutor robimy wszystko, by partnerzy handlowi Dagmy dysponowali niezbędną wiedzą do świadczenia tego typu usług, oferując m.in. webinaria, warsztaty i szkolenia poświęcone produktom ESET.