Etykiety ESL: cena sukcesu
Wraz z szybkimi zmianami na rynku handlu detalicznego menedżerowie nieustannie szukają nowych sposobów na przyciągnięcie klientów, optymalizację procesów oraz oszczędności finansowe. Jedną z technologicznych innowacji, dostępnych od niedawna w Polsce, są elektroniczne etykiety cenowe.
Etykiety ESL wykorzystują technologię e-ink (polski odpowiednik to e-papier), dzięki czemu czas pracy na baterii jest praktycznie nieograniczony. Istotną cechą tego typu wyświetlaczy jest pobór energii tylko w momencie zmiany grafiki. Wyświetlanie statycznej grafiki na urządzeniu nie generuje praktycznie żadnego poboru prądu. Jedna etykieta marki Samsung, niezależnie od rozmiaru, będzie działać nieprzerwanie 5 lat, przy założeniu, że sprzedawca w sklepie będzie codziennie dwukrotnie dokonywał wymiany materiału.
Całe rozwiązanie umożliwia zdalne wprowadzanie nowych cen na etykietach w czasie rzeczywistym. Natychmiastowe poprawki można wprowadzać z poziomu poręcznego urządzenia mobilnego sparowanego z serwerem. Innymi słowy: zamiast drukować nowe etykiety i czekać na rozmieszczenie ich przez pracowników, wystarczy wpisać zmiany przy pomocy wygodnej aplikacji, a po chwili widać rezultat. Rozwiązanie okazuje się szczególnie przydatne w razie konieczności szybkich reakcji na nieprawidłowości w cenach – dzięki niemu użytkownik może uniknąć ewentualnych skarg klientów.
Etykiety firmy Samsung znajdą zastosowanie przede wszystkim w branży handlowej, zwłaszcza w sklepach wielkopowierzchniowych – jako zastępstwo papierowych etykiet z cenami. Mogą stanowić ciekawą alternatywę dla niewielkich monitorów w miejscach, gdzie nie ma możliwości dostarczenia prądu. Etykiety wyposażone są również w zintegrowaną technikę komunikacji zbliżeniowej (NFC), która posłuży do przekazywania dodatkowych informacji, takich jak pochodzenie produktu, dodatkowe specyfikacje czy na przykład konkursy związane z określonym produktem. Konsumenci, którzy uzyskają obszerne informacje na temat artykułu, chętniej decydują się na jego zakup, co przekłada się na przychody sklepu.
W przypadku urządzeń Samsunga platforma zarządzania jest wspólna zarówno dla elektronicznych etykiet cenowych, jak i dla większych monitorów Smart Signage. Takie rozwiązanie umożliwia modyfikację treści widocznej dla klientów na różnych urządzeniach z jednego centralnego węzła przy minimalnym nakładzie pracy. Przyjazny interfejs systemu MagicInfo zapewnia dopasowanie liczby funkcji do użytkownika. I tak dział IT będzie się interesował bazą instalacyjną, monitorując poprawną pracę urządzeń, zaś dział marketingu będzie promował nowe produkty za pomocą monitorów Smart Signage. Z kolei kierownik sklepu będzie kontrolował ceny produktów na etykietach ESL i nimi zarządzał. Wszyscy będą korzystać z serwera MagicInfo, ale na różnym, właściwym dla siebie poziomie dostępu.
Możliwość wyboru
Elektroniczne etykiety cenowe Samsunga dostępne są w różnych wariantach, wzorach i rozmiarach, dzięki czemu w łatwy sposób można je dopasować do potrzeb klienta oraz do rozkładu i asortymentu jego sklepu. Szczegółowe informacje: http://displaysolutions.samsung.com/digital-signage/accessories/detail/1081/VG-T074RNGFZA.
Najważniejsze cechy z punktu widzenia klienta
• Aktualność cen i możliwość ich częstej zmiany bez angażowania zasobów
• Gwarancja prawidłowości ceny
Te dwie cechy są najczęściej wskazywane przez klientów jako pożądane. Okazuje się również, że bezpośrednio wpływają na zyski sklepu, ze względu na przepisy dotyczące obowiązujących cen w sklepach.
Podobne artykuły
Najlepsze tanie smartfony z 5G: na jaki model się zdecydować?
Telefony 5G znajdują się już w ofercie niemal każdego producenta smartfonów, ale znalezienie tanich modeli 5G jest nieco trudniejsze. Dlatego stworzyliśmy listę, która przedstawi niektóre z najlepszych tegorocznych budżetowych smartfonów 5G różnych marek dostępnych obecnie na polskim rynku.
Samsung Memory z trzema kartami
Wiele wskazuje na to, że Samsung Memory Summit na stałe weszło do kalendarza cyklicznych spotkań, organizowanych przez Samsung Electronics. Podczas drugiej edycji wydarzenia dywizji Memory firma przedstawiła plany rozwoju i nagrodziła wyróżniających się partnerów.
LinkedIn Park
Co miesiąc sprawdzamy, o czym branża IT (i nie tylko) dyskutuje na LinkedIn – największym biznesowym portalu społecznościowym.