Brexit może spowodować w 2017 r. skurczenie się brytyjskiego rynku IT o 15 proc. – przewiduje Canalys. Takie opinie są niepokojące dla lokalnych sprzedawców, tym bardziej że niedawno analitycy tej firmy obniżyli o 10 proc. prognozowaną wartość dotyczącą wyników w bieżącym roku. Wcześniej uważali, że klienci w UK wydadzą na sprzęt, oprogramowanie i usługi od 90 do 100 mld dol. Teraz sądzą, że 90 mld dol. to górna granica. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy mają być cięcia wydatków w sektorze publicznym oraz biznesowym.

 

OMNI 3D, polski producent nowej drukarki przemysłowej 3D Factory 2.0 Production System, znalazł już nabywców na swoje urządzenie nie tylko w Europie, ale także w Ameryce Północnej i Australii. Wśród nich znajdują się firmy z takich sektorów, jak elektronika użytkowa, przemysł maszynowy, motoryzacyjny i lotniczy, oraz przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem linii produkcyjnych i usługodawcy oferujący druk 3D na zlecenie. Polski dostawca szacuje, że koszt zakupu Factory 2.0 Production System jest 4-krotnie niższy, a koszty eksploatacji mogą być nawet 5-krotnie niższe w porównaniu z kosztami rozwiązań konkurencyjnych.

 

Włoski resort obrony zdecydował się na wykorzystanie darmowego pakietu biurowego Libre Office zamiast programów Microsoftu. Na razie wdrożenie dotyczy 5 tys. komputerów obsługujących wojska lądowe, powietrzne i marynarkę wojenną. Docelowo z pakietu open source ma korzystać 100 tys. pecetów (75 tys. do 2017 r., zaś pozostałe do roku 2020). Kalendarz migracji jest uzależniony od czasu trwania obecnych licencji na Microsoft Office.

 

Asseco Poland nabyło 30 proc. akcji R-Style Softlab z siedzibą w Moskwie za 12,09 mln dol. Wcześniej polski producent wszedł w posiadanie 70 proc. walorów rosyjskiej spółki, więc obecnie jest właścicielem 100 proc. udziałów. R-Style Softlab znajduje się w czołówce producentów oprogramowania dla sektora bankowego i finansowego w Rosji. Spółka zatrudnia prawie 700 specjalistów.

 

Toshiba i WD zamierzają w ciągu najbliższych trzech lat zainwestować 14,6 mld dol. w pamięci flash. W ten sposób oba koncerny chcą rzucić wyzwanie Samsungowi, zaś Toshiba liczy na pozycję wicelidera światowego rynku tych rozwiązań. Środki trafią do wspólnie zarządzanej fabryki w Yokkaichi, która ma przede wszystkim zwiększyć produkcję pamięci flash 3D, cechujących się kilkukrotnie większą pojemnością od klasycznych NAND-ów. W 2017 r. tego typu produkty mają mieć 50 proc. udziału w produkcji, a w 2018 r. – już 80 proc.

 

Acer i szwedzka firma Starbreeze powołały spółkę, która zajmie się rozwojem zestawów do wirtualnej rzeczywistości. Pierwszy wspólny zestaw VR ma być przeznaczony dla profesjonalnych użytkowników (kin, salonów gier, a także firm sprzedających samochody i oferujących trening dla pilotów). Nowy podmiot, AcerStarbreeze Corporation, zajmie się projektowaniem, sprzedażą i marketingiem gogli do wirtualnej rzeczywistości. Do dyspozycji ma kapitał wielkości 25 mln dol., wniesiony po połowie przez obie firmy założycielskie.

 

HTC powołało fundusz, który ma sfinansować inwestycje w ekosystem VR. Fundusz VR Venture Capital Alliance (VRVCA) wzmocni swoim kapitałem, oprócz HTC, 26 różnych funduszy. W sumie wyłożą 10 mld dol. na przedsięwzięcia związane z wirtualną rzeczywistością i rozszerzoną rzeczywistością (AR). Tworząc sojusz kapitałowy, HTC zrobiło decydujący krok w kierunku rozwoju własnego ekosystemu VR w sytuacji, gdy sprzedaż smartfonów przynosi straty. W kwietniu br. producent przeznaczył 100 mln dol. na projekty związane ze swoimi goglami VR Vive – w ramach jednego z funduszy, nazwanego Vive X.

 

Dell rezygnuje z tabletów z Androidem i zamierza skoncentrować się na urządzeniach 2w1 z Windows 10. Dotychczas producent próbował sił w niszy urządzeń z Androidem z wyższej półki, wyposażonych np. w wyświetlacze wysokiej rozdzielczości i takie komponenty jak kamera 3D. Jednak topniejąca sprzedaż na rynku klasycznych tabletów i rosnąca popularność modeli 2w1 z Windows skłoniła firmę do zmiany strategii. Dell wycofa także z oferty swojego PC Sticka z Androidem.

 

Microsoft ma nową szefową światowego kanału partnerskiego, którą została Gavriella Schuster. Menedżerka ma już ponad 20-letnie doświadczenie na różnych stanowiskach w koncernie z Redmond. Dotychczas była dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za światowe programy partnerskie i marketing (od 2014 r.), a wcześniej m.in. dyrektorem generalnym w amerykańskim oddziale, zajmując się rozwiązaniami dla przedsiębiorstw, takimi jak chmura i platformy Windows Server, System Center i SQL. Na stanowisku szefa Worldwide Partner Group Gavriella Schuster zastąpiła Phila Sorgena, który pełnił tę funkcję od 2013 r., a ostatnio objął kierownictwo grupy obejmującej amerykańskich klientów korporacyjnych i partnerów.

 

Kevin Turner, dyrektor operacyjny Microsoftu, opuszcza firmę. Piastował to stanowisko przez ostatnie 11 lat. Odpowiadał za grupę sprzedaży, marketingu i usług (SMSG) oraz 50 tys. pracowników w 190 krajach. Podlegały mu sprzedaż i kanały partnerskie na świecie. Teraz Kevin Turner przejmie stery spółki Citadel Securities, zaś jego miejsce w Microsofcie ma zająć Judson Althoff (obecnie na czele Worldwide Commercial Business), ewentualnie Jean-Philippe Courtois (Global Sales, Marketing and Operations) bądź Chris Capossela (Worldwide Marketing and Consumer Business).