Blackberry kończy z produkcją smartfonów, ale nie rezygnuje z obecności swojej marki na światowych rynkach. Telefony ze znanym logo będą dalej produkowane i sprzedawane przez partnerów kanadyjskiego koncernu, m.in. TCL, właściciela marki Alcatel. Blackberry zawarło także umowę z indonezyjskim producentem smartfonów. Powstało w ten sposób joint venture PT BB Merah Putih, które będzie dostarczać na rynek smartfony z logo i oprogramowaniem Blackberry. Sam producent ma się teraz koncentrować na sprzedaży rozwiązań zabezpieczających smartfony z Androidem.

 

Lenovo zwiększa zapasy notebooków i tworzy w tym celu 5-miesięczne rezerwy sprzętu w magazynach – wynika z informacji serwisu Digitimes. Chiński producent przygotowuje się w ten sposób do promocji w okresie świątecznym. Tak duże rezerwy to zapowiedź zaostrzenia konkurencji cenowej i tym samym zmniejszenia rentowności producentów w IV kw. br. Według danych Digitimes w III kw. br. HP wyprzedziło Lenovo pod względem liczby sprzedanych urządzeń, ale chiński koncern może powrócić na pozycję lidera w IV kw., jeśli jego promocje odniosą sukces.

 

Samsung i SAP będą razem pracować nad wykorzystaniem pamięci nowej generacji. Koncerny uruchomiły wspólne centrum badań i rozwoju w Korei. Zajmą się rozwojem technologii In-Memory i jej zastosowaniem na platformie HANA. Dzięki współpracy mają powstać rozwiązania umożliwiające szybką analizę rosnących zbiorów danych. Nowe możliwości mają pojawić się wraz z DRAM kolejnej generacji.