• Grupa OVH pozyskała finansowanie w wysokości 400 mln euro od konsorcjum bankowego złożonego z dziewięciu instytucji finansowych. Firma chce przeznaczyć dostępne środki na kontynuację strategii globalnej ekspansji w najbliższych pięciu latach, przede wszystkim na budowę centrów danych w nowych lokalizacjach. Otwarte już zostały trzy nowe centra w: Australii, Singapurze i Polsce. Trwa budowa kolejnych – w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dwa centra zostaną też wkrótce otwarte w Stanach Zjednoczonych.

 

• Dell EMC został liderem globalnego rynku systemów hiperkonwergentnych, wyprzedzając tym samym Nutanixa, który od kilku kwartałów prowadził w zestawieniach sprzedaży. Jak wynika z danych IDC dotyczących pierwszego kwartału br. udziały rynkowe Dell EMC miały w tym czasie wynieść 24 proc., podczas gdy Nutanix miał zyskać 23,3 proc. Według analityków istnieje prawdopodobieństwo, że uzyskana przewaga zwiększy się w kolejnych kwartałach do kilku procent.

 

• Oracle przeprowadził globalne badanie, z którego wynika, że w ciągu następnych trzech lat prawie połowa firm planuje prowadzić działalność przy użyciu infrastruktury chmurowej. Większość specjalistów IT pytanych przez Oracle’a zgadza się, że IaaS w ciągu następnych trzech lat odegra ważną rolę w ich przedsiębiorstwach, a 44 proc. deklaruje, że w modelu IaaS będzie uruchamiać całą swoją biznesową infrastrukturę IT lub jej większą część. Tylko 10 proc. respondentów uważa, że w tym okresie IaaS nie odegra w ich przedsiębiorstwach większej roli. Pytano 1,6 tys. informatyków z firm działających na dziewięciu rynkach.

 

• OECD twierdzi, że fałszywki generują już 6,5 proc. obrotów w globalnym handlu produktami ICT. Roczną wartość sprzedaży podróbek organizacja oceniła na 143 mld dol. Według niej zwiększają się obroty tego rodzaju towarem, jak również rośnie liczba podrabianych produktów. Głównym dostawcą tego typu produktów są Chiny. Najwięcej podróbek narusza prawa amerykańskich przedsiębiorstw (42,5 proc.). Najczęściej podrabiane są urządzenia służące do komunikacji (34 proc. w ujęciu wartościowym i 20 proc. ilościowo), a następnie elektronika użytkowa (odpowiednio: 25 proc. i 40 proc.).

 

• Amerykańscy użytkownicy komputerów dużo chętniej zamieniliby maszyny z systemem Windows na „maki” niż odwrotnie. Z badań Verto Analytics wynika, że co czwarty właściciel desktopa z systemem Windows oraz co piąty posiadacz notebooka z tym systemem zamierza wymienić swój sprzęt na urządzenie z MacOS w ciągu 6–14 miesięcy. Natomiast odsetek użytkowników zainteresowanych zamianą komputera Apple’a na model z Windows sięga jedynie 2 proc.

 

• Veeam Software rozszerzyło partnerstwo z Nutanixem, stając się głównym dostawcą rozwiązań do zapewniania dostępności IT dla zwirtualizowanych środowisk tej marki. Jeszcze w tym roku Veeam zaoferuje obsługę hiperwizora Nutanix AHV, którą doda do swojego pakietu Veeam Availability Suite. Nutanix przyjął Veeam do programu partnerskiego Nutanix Elevate Alliance jako strategicznego partnera technologicznego. Integratorzy współpracujący z obydwoma firmami będą mieli dostęp do nowego, połączonego rozwiązania.

 

• Apple po raz szósty z rzędu został najbardziej wartościową spółką na świecie w rankingu PwC. Wartość rynkowa koncernu została wyceniona na 754 mld dol. To o 25 proc. więcej niż rok temu. Druga w kolejności firma Alphabet (należąca do Google’a) ma wartość 579 mld dol. Znajdujący się na trzecim miejscu Microsoft jest wart 509 mld dol. Łączna wartość spółek z sektora nowych technologii drugi rok z rzędu przewyższyła łączną wartość spółek z sektora finansowego. W pierwszej dwudziestce rankingu TOP 100 znalazły się także: Amazon, Facebook, Tencent, AT&T i China Mobile.

 

• Sprzedaż serwerów w regionie EMEA w I kw. br. zmniejszyła się wartościowo o 12,7 proc., do 2,7 mld dol. – oceniają analitycy IDC. W ujęciu ilościowym spadek jest minimalny i wyniósł 1,4 proc. (do 530 tys. szt.). To oznacza, że mocno poszła w dół średnia cena sprzedaży sprzętu. Jasnym punktem na rynku były maszyny dostosowywane do oczekiwań klientów, które osiągnęły ponad 100-proc. wzrost, podczas gdy urządzenia rackowe tego rodzaju – 48,6 proc. Trzy spośród czterech największych marek serwerowych odnotowały spadki. Rosną natomiast obroty firm ODM, czyli azjatyckich montowni serwerów, które sprzedają sprzęt bezpośrednio klientom końcowym, głównie dużym centrom danych.

 

• Europejscy konsumenci uważają, że mniejsze marki starają się zaspokajać ich potrzeby bardziej niż korporacje – wynika z badania zrealizowanego przez Censuswide dla Ricoha. Taką opinię wyraziło 53 proc. ankietowanych. O dużych korporacjach w podobny sposób wyraziło się jedynie 21 proc. uczestników badania. Duże znaczenie dla klientów ma poziom obsługi: 47 proc. respondentów przyznało, że nie kupuje ani nie korzysta z usług przedsiębiorstw, które nie spełniają ich oczekiwań w tym zakresie; 52 proc. zadeklarowało, że będzie wydawać w tych firmach mniej pieniędzy.

 

• HPE ma nowego szefa, którym został Antonio Neri. Dotychczas był wiceprezesem i dyrektorem generalnym grupy Enterprise. Neri ma zintegrować i optymalizować struktury koncernu po sprzedaży biznesu software’owego (większość kupił Micro Focus) oraz oddzieleniu od HPE grupy Enterprise Services, w efekcie czego powstała osobna spółka, powołana razem z CSC (nowy podmiot to DXC). Celem jest koncentracja HPE na podstawowym biznesie (jak serwery, pamięci masowe, rozwiązania sieciowe), usprawnienie organizacji i zwiększenie rentowności grupy.