• Sony prowadzi w wyścigu producentów konsol do gier dzięki dobrym wynikom sprzedaży PlayStation 4. Od rynkowego debiutu w listopadzie 2013 r. nabywców znalazło już 30,2 mln tych urządzeń. Japoński koncern zakłada, że do końca marca 2016 r. na rynek trafi kolejnych 17,5 mln. Dla porównania: w ciągu ostatniego roku Microsoft sprzedał ok. 10 mln sztuk Xbox One. Z kolei dotychczasowy rezultat konsoli Nintendo Wii U, która zadebiutowała na rynku rok przed Xbox One i PS4, był na koniec września br. na poziomie 10,73 mln (licząc od początku sprzedaży).

 

• Lenovo i Razer rozpoczęły współpracę, której efektem będzie nowa seria gamingowych pecetów i akcesoriów. Na pierwszy ogień mają pójść desktopy dla graczy z serii Y. Na razie nie wiadomo jeszcze, jakie konkretnie technologie Razera zamierza zaimplementować w swoich produktach chiński dostawca. Pierwsze efekty partnerstwa mają ujrzeć światło dzienne podczas styczniowych targów CES 2016.

 

• Indyjski rynek aplikacji mobilnych rozwija się w tak szybkim tempie, że w 2016 r. zatrudnienie w tym sektorze ma ulec podwojeniu. Gdyby tak się stało, oznaczałoby to, że przy produkcji „apek” znalazłoby pracę 160 tys. programistów (obecnie liczba ta wynosi 75 tys.). Jeśli doliczyć do tego handlowców i pracowników marketingu, zatrudnienie na koniec przyszłego roku przekroczyłoby poziom 600 tys. osób. Prognozuje tak Indyjska Rada ds. Badań Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych (ICRIER) oraz Indyjska Izba Internetowa i Mobilna (IAMAI).